Modelbureau Sport – Authentieke atleten en bewegingen

Model Agency Sport – Als model staan sport en beweging natuurlijk vaak op de voorgrond! Fitness en een gedefinieerd lichaam spelen een grote rol op vele gebieden voor zowel vrouwen als mannen. Niet alleen als klassiek fitnessmodel, maar ook voor modejobs, of om een sportief en gezond leven te kunnen uitdragen in een reclamespot voor een nieuwe smartphone. Hoe dan ook, sport moet een grote rol spelen in het dagelijks leven van een model.

Tip! Kent u ons nieuwe reclamebureau voor gezichten al? Nu op: STIL Modellen

Houding en uitstraling van het sportmodel

Wanneer opdrachtgevers modellen boeken voor sportieve shoots, gaat het meestal om een zeer goede houding of ook om een zeer goed lichaamsgevoel. Het maakt niet uit of het om een sportproductie gaat, b.v. een fotoshoot voor een tennisracket, of een reclamespot waarin een mannelijk model als zakenman gaat lopen. Bewegingen moeten er authentiek uitzien. Maar sport is veel meer dan fitness. Modellen die vaak dansen hebben ook een zeer gracieuze lichaamshouding en kunnen dienovereenkomstig anders reclame maken voor producten dan modellen die minder ervaring hebben met het handhaven van de lichaamsspanning en dienovereenkomstig minder getraind en geoefend zijn.

Voorzichtig! Te veel opleiding kan uw carrière schaden

Als je je staande wilt houden als sport- en fitnessmodel, moet je op een gegeven moment stoppen. Want hoe breder je wordt, d.w.z. hoe meer spiermassa je krijgt, hoe meer banen er voor jou niet meer zijn weggelegd. Idealiter zou je als sportmodel altijd moeten werken aan de definitie van je lichaam. Hoe meer je binnen het spectrum van de gemiddelde atleet blijft, hoe groter het bereik voor jou om banen te krijgen. Maar welke jobs kan je eigenlijk doen als sportmodel?

Sportmodel gezocht voor opnames en evenementen

Als sportmodel zijn er meestal twee grote gebieden waarop je kunt werken.

Foto- en videoproductie voor sport en fitness

Het eerste gebied gaat over fotoshoots. Hoe meer ervaring je opdoet, hoe meer je geboekt zult worden voor commercials. Dit betekent het klassieke werk van een model voor de camera. Hier werk je alleen met het product, bijvoorbeeld voor een lookbook shoot. Op een andere dag werk je misschien met veel verschillende producten voor een online shopshoot. Daarom heb je als sport- en fitnessmodel meer nodig dan alleen spierkracht.

Vooral het charisma speelt een grote rol op het einde!

Krijgt u nog vervolgopdrachten van uw klanten, of was u te humeurig en saai op de set? Te saai in de context van modellen betekent dat je te weinig energie had. In het algemeen betekent het dat je niet genoeg positief charisma hebt en dat je gezichtsuitdrukkingen op de foto’s niet overbrengen wat de klant zou willen. Als elke foto er hetzelfde uitziet, zal niemand tevreden zijn. Daarom maken gezichtsuitdrukkingen en emoties deel uit van het werk van een sport- en fitnessmodel. Met name positief charisma en energie zorgen ervoor dat klanten u sympathiek vinden en dat samenwerken meteen prettiger is.

Dus als het gaat om fotoshoots voor online winkels, of het nu gaat om voedingssupplementen of sportmode, zijn de volgende punten belangrijk voor u:

  • Sportief, gedefinieerd figuur
  • Positief charisma op de set en in het bijzijn van klanten
  • Gezichtsuitdrukkingen voor gevarieerde resultaten

Hoe beter je wordt, hoe vaker een modellenbureau je zal voorstellen voor een videoproductie. Zoals u wellicht bij fotoshoots hebt gezien, kunnen dergelijke producties zeer veeleisend zijn. Voor u hangt het van veel verschillende dingen af, u bent de persoon van de dag die de klant moet overtuigen van het product. Het meeste hangt van jou af! Hoe beter je wordt, hoe veeleisender je werk wordt.

Reclames en films voor sportmodellen

Als je jezelf goed presenteert, emoties en gezichtsuitdrukkingen goed beheerst, een gezonde dosis zelfvertrouwen hebt en zelfs kunt praten, kom je vroeg of laat in commercials en videofilms terecht. Van YouTube-tutorials voor sportfabrikanten of voedingssupplementen, tot mode- en schoonheidsproducten, tot reclamespots. Misschien niet per se voor een sportfabrikant, maar eerder voor een nieuwe smartphone, of een autofabrikant met een reclamefotograaf! Reclames zijn, zeg maar, de topklasse voor modellen. Zij zijn niet alleen het meest veeleisend, zij zijn ook de plaatsen waar je als model het meeste geld kunt verdienen. Meestal is er niet alleen een budget voor de produktie zelf, maar ook voor de gebruiksrechten in de verschillende landen en werelddelen.

Sportieve modellen in de reclame

Ook als “gewoon model” kom je vaak in aanraking met sport- of fitnesssessies. Als de scène 20 of 30 keer herhaald wordt, is het echt werk! Zoals u hier kunt zien, bijvoorbeeld in de nieuwe FOREO LUNA (Beauty) commercial met Karen en Korlan:

Evenementen en fitnessbeurzen

Naast het werk op de set van de fotoshoot, werken sport- en fitnessmodellen ook op live-evenementen en fitnessbeurzen. Hier worden nieuwe producten, innovatieve uitvindingen of sportuitrustingen gepresenteerd en nieuwe functies toegevoegd. Of het nu gaat om moderne technologie, b.v. aanraakschermen, of om het plezier van sportuitrusting, elk bedrijf heeft behoefte aan aantrekkelijke, milieuvriendelijke modellen en nieuwe producten.

Op fitnessbeurzen en live-evenementen is aanwezigheid voor jou als model net zo belangrijk als voor fotoshoots. Heb je genoeg positief charisma? Kun je de klant, maar ook het publiek, overtuigen van een product? Kun je ze ergens voor inspireren? De job van een model heeft dan ook veel te maken met communicatie en natuurlijk ook met soft skills, zodat je jezelf in kleinere gesprekken en door je aanwezigheid alleen al in een positief daglicht kunt stellen. Deze imagotransfer van het jonge model naar het nieuwe product maakt het aantrekkelijker voor het publiek om zich ermee bezig te houden.

Naast de presentatie van nieuwe producten, maar ook van nieuwe methoden en technologieën, gaat het bij veel live-evenementen ook om de presentatie van sportmode. In tegenstelling tot een high fashion modeshow, of zelfs de klassieke prêt-à-porter modeshow, draait het bij sport- en fitnessmodellen allemaal om energie! De modeshow wordt dan ook niet minimalistisch gehouden, de modellen dansen, tonen choreografie, of zelfs sportoefeningen. Bovendien zijn niet alle modellen hetzelfde, zoals u wellicht weet van modeshows in Parijs of Milaan; ook sport- en fitnessmodellen hebben karakters nodig.

Voeding en rolmodellen

Zoals u ziet, is de imago-overdracht van sport- en fitnessmodellen zeer belangrijk, omdat zij een gezonde levensstijl belichamen, veel bewegen en evenwichtig eten. Daarom staan sportmodellen niet alleen voor een goed uiterlijk, maar ook voor lifestyle en kwaliteit. Als sportmodel bent u ook een rolmodel voor velen.

Fitness model boven de 50

In vele delen van de wereld neigt de demografie naar een vergrijzende bevolking. Daarom worden sport- en fitnessmodellen van boven de 50 ook steeds meer trendy! Of het nu gaat om gezond leven, of zelfs om vitaliteit op oudere leeftijd, zij vertegenwoordigen een geheel nieuwe demografie. Zelfs als je 50 bent heb je nog grote plannen, de wereld rondreizen, misschien een nieuwe carrière beginnen… Tegenwoordig liggen er vele wegen voor je open, zelfs op gevorderde leeftijd. Daarom zijn modellen van boven de 50 steeds vaker te zien in reclame. Ook de sport- en fitnessbranche reageert op de trend en doet steeds meer een beroep op modellen van in de 40, 50, maar ook 60 en 70 jaar. Geweldige tijden, vooral voor Best Ager modellen.

Tips: Gezond eten en afvallen

Hier vindt u meer artikelen over dit onderwerp!

Modellenbureau voor Sport en Fitness

Bent u op zoek naar een goed modellenbureau voor sport of fitness? Solliciteer dan nu bij CM Models! Met ons netwerk en ons klantenbestand bereiken wij een groot deel van de internationale sport & sport mode klanten. We werken voor gerenommeerde merken, van Instagram shoots voor schoenen tot online shops, maar ook modeshows en pasvormen voor nieuwe modecollecties. U vindt alle informatie over de modelapplicatie in ons hoofdmenu! Stuur ons wat informatie over jezelf, je lengte, wat gegevens en natuurlijk twee foto’s. Het is belangrijk dat we geen professionele foto’s van je nodig hebben als je geen ervaring als model hebt. Maak twee goede foto’s, een portretfoto en een foto van het hele lichaam bij daglicht met uw mobiele telefoon. Stuur dan alles in je model sollicitatie naar ons modellenbureau en met een beetje geluk neemt onze model scout binnen korte tijd contact met je op.

Nieuw! Ons reclamebureau voor reclame & gezichten: STIL Models