Castingbureau: Reclame, Mode & Co. in New York, Los Angeles, Berlijn, Parijs & Co. – Castings voor uw modeshow- e-commerce shoots, commercials – maar waar begint u? Wij bieden u de beste contacten voor Berlijn, Hamburg, New York, Los Angels, Londen, Parijs en Milaan. Welkom bij ons castingbureau! Hier laten wij u kennismaken met de taken van ons castingbureau, de diensten die wij aanbieden en het hele proces, vanaf de preselectie, de onderhandeling over dagvergoedingen en gebruiksrechten, tot de eindselectie en… een overzicht: Castingbureau!
Tip voor modellen: Hier vind je onze castingdata
Castingbureau: Berlijn, Hamburg, Parijs & New York
U wilt een fotoshoot organiseren voor social media, e-commerce of zelfs een videoshoot voor een tv-commercial? Hoe groter de productie, hoe belangrijker het is om een goed en ervaren castingbureau aan uw zijde te hebben. Op deze pagina leggen wij uit waarom en laten wij u kennismaken met de afzonderlijke taken en aspecten van ons castingbureau!
Wat doet een castingbureau?
Hoe groter en uitgebreider de productie, of het nu voor foto, video of andere creatieve ideeën is, de modellen moeten veel talent meebrengen. Modellen staan centraal in de meeste foto- en videoproducties, afgezien van digitale avatars. Een groot deel van het succes hangt van hen af, vooral wanneer de productiedag beperkt is tot 8 uur. Veel planning, weinig tijd: alles moet kloppen en precies werken.
Risico: Authentieke media voor doelgroepen
Een eenvoudig voorbeeld – denk maar aan een shoot voor een internationale sportmodefabrikant met tennis als specificatie. Het modemerk staat op het punt een nieuwe sportmodecollectie voor tennissers te lanceren in winkels en online shops. In de komende campagneshoot, worden de modellen verondersteld te tennissen! Als er nu modellen worden geboekt die nog nooit met tennis in aanraking zijn geweest, zou iedere amateur en professional dat onmiddellijk zien. Dit zou betekenen dat de modecollectie veel minder zou verkopen.
Een ander voorbeeld zou een fotoshoot voor een online winkel of e-commerce zijn. Hier worden meestal minstens 20 outfits per dag geschoten, soms zelfs 30. De modellen moeten dus geoefend zijn. Tijd is hier van essentieel belang. Tijd besteed aan het veranderen, individuele foto’s, styling enzovoort. Dat betekent dat professionaliteit op de set telt als het gaat om timing, poseren en gezichtsuitdrukkingen.
- Timing (betrouwbaarheid voor / tijdens de shoot)
- Poseren (beweging, oefening en training)
- Gezichtsuitdrukkingen (expressief, doelgroepen die emoties opwekken)
Natuurlijk is dit slechts een klein, zeer selectief voorbeeld van schietpartijen in de tennissport en de elektronische handel. Maar het principe is duidelijk.
Afhankelijk van de taak die moet worden uitgevoerd, moeten modellen een heleboel talenten meebrengen.
Hetzelfde geldt natuurlijk voor de Fashion Week, live-evenementen en influencer-evenementen. Maar laten we bij het onderwerp casting voor foto- en filmproducties blijven.
Als we het over casting hebben, hebben we het niet alleen over de uitvoering en organisatie, maar ook over de hele planning die in de aanloop naar een casting plaatsvindt. Een castingbureau boeken is dus onontbeerlijk, vooral voor internationale projecten.
- Showroom
- Modeshow
- Sociale media fotoshoot
- E-commerce fotoshoot
- Campagne fotoshoot
- Video-opnamen voor e-commerce en advertenties
- Reclame voor TV en Web
Ons castingbureau biedt u een eersteklas netwerk met persoonlijke contacten over de hele wereld. Wij hebben ons met name gespecialiseerd in de volgende kernlanden.
Duitsland: Hamburg naar München
Europa: Londen, Parijs en Milaan
VS: New York naar Los Angeles
U bent op zoek naar een model voor uw campagne: schrijf ons!
Voorbeeld campagne: Model Scouting
Casting afspraak: Hoe gaat een casting in zijn werk?
Hoe werkt een casting? Hier is een beetje inzicht in e-castings en live castings. Afhankelijk van het type, bijvoorbeeld e-commerce of commercials en modeshows, worden modellen gecast met behulp van digitale media of worden zij ook live op locatie ontmoet. Hier is een beetje inzicht:
E-Casting: Sedcards, video-voorbeeld en selectie
De snelste en meest doeltreffende manier om te werpen is het zogenaamde e-casting. Bij een e-casting worden modellen “gewoon” geselecteerd op basis van foto’s en videomateriaal. Meestal worden polaroids geraadpleegd, die zijn heel natuurlijk en stellen het model zo natuurlijk mogelijk voor. Dit is de makkelijkste manier voor jou als klant, voor modellen en ook voor influencers.
Als castingbureau valt men echter niet alleen terug op het geprefabriceerde materiaal, afhankelijk van de complexiteit van de uit te voeren opdracht achteraf, maar creëert men ook eigen richtlijnen. Modellenbureaus sturen dan enkele voorbereide video’s.
Als fabrikant van schoonheidsproducten zou u bijvoorbeeld rechtstreeks een video kunnen aanvragen door de modellen in een nagebouwde actie voor de spiegel te zien. Op die manier kunt u een indruk krijgen van hoe verschillende personages de vereiste rollen aankunnen. Dit helpt natuurlijk veel bij het besluitvormingsproces.
- Gerichte briefings
- Snelle beoordeling en beschikbaarheid
- Ongecompliceerde processen
Maar e-castings worden niet elektronisch beslist, omdat het uiteindelijk uitmaakt of de persoon er daadwerkelijk is of niet. Hoe groter de opdracht, hoe belangrijker het wordt om persoonlijk contact te hebben tussen klant, art director, casting director, model, influencer, enz.
Live Casting: elkaar persoonlijk leren kennen
Live castings worden niet alleen georganiseerd voor modeshows, voor campagneshoots, als social media, e-commerce, op alle gebieden worden castings ook live uitgevoerd. Op die manier hebben de castingdirecteur en de opdrachtgevers een direct beeld van de kandidaten. Absoluut onvervalst.
Dit is precies waar de speciale “magie” van levende afgietsels ligt. Ze inspireren de weinige mensen ter plaatse evenzeer als de toeschouwers later. Vaak kunnen 100 live castings niet dezelfde intensieve beoordeling opleveren als een live casting van 10 personen.
Wie zit er echt achter het merk?
Hoe belangrijker de baan, hoe beter de persoon moet passen bij het merk, de doelgroep, de operationele en strategische concepten. Daarom zijn levende afgietsels nodig voor veel banen.
Wij organiseren, plannen, voeren ze uit.
Taken van het castingbureau
De taken van het agentschap in het gietproces zijn zeer ruim. In principe gaat het echter hierom: vóór de casting is er een goede briefing die door het bureau wordt voorbereid.
Deze briefing wordt vervolgens naar het netwerk van contactpersonen gezonden, niet naar alle contactpersonen, maar naar geschikte contactpersonen. De berichten worden dus uiteraard niet naar iedereen gestuurd, maar alleen naar een select aantal bureaus wier portefeuille of modellen goed aansluiten bij het verzoek en hun specifieke uitdagingen en eisen.
In de tweede fase stuurt het bureau materiaal op, dat meestal overeenstemt met de richtlijnen van het castingbureau. Het castingbureau neemt dan een voorlopige beslissing, afhankelijk van de wensen van de klant.
De uiteindelijke beslissing wordt door u, de klant, genomen.
Dat is het eenvoudigste geval van een gietstuk. Natuurlijk zijn er nog veel aspecten waarmee rekening moet worden gehouden. In de volgende stappen gaan we daar ook op in, van showrooms tot grotere modeshows, van fotoshoots voor sociale media en e-commerce tot videoproductie voor web en TV.
Minder moeite, meer verhaal: voordelen
De hele complexiteit, organisatie, locaties, planning, materiaalproductie, leeftijd wordt overgenomen door een castingbureau. Dit beperkt de inspanning voor u tot een minimum.
Naast het exclusieve contactennetwerk en de selectiefase biedt een castingbureau natuurlijk nog vele andere voordelen. Enerzijds wordt de inspanning voor het zoeken naar acteurs tot een minimum beperkt, zodat de productiemaatschappij zich volledig kan concentreren op het storyboard, de voorbereidingen en de productie zelf.
Daarnaast is er de indieningsfase, afhankelijk van het feit of het om een e-casting of een live casting gaat, die ook met een persoonlijk gesprek wordt gecombineerd.
Deze omvatten:
- Casting opdracht
- Exclusief netwerk van contacten
- Organisatie, afspraken naar locaties
- E-Casting / Live casting
- Voorselectie
- Concentreer je op je productie in plaats van op zoeken
- Risicominimalisering als gevolg van storingen
- Onderhandeling (dag garage, gebruiksrechten)
Voor veel cliënten zijn de financiële en juridische aspecten echter veel belangrijker. Op verzoek van de opdrachtgever kan het castingbureau ook de onderhandelingen over dagvergoedingen en gebruiksrechten op zich nemen.
Modeshow en presentatie
In de wereld van mode en trends begint veel op één plaats: de modeweken.
Of het nu in Milaan, Parijs, Londen, New York, Tokio of zelfs de kleinere in Berlijn, Sjanghai, Dubai is. Ontwerpers en ontwerpers presenteren hun nieuwste collecties op de grote shows en buiten de gebaande paden op de modebeurzen.
Een geweldige plek om te werken voor castingbureaus. Want uiteindelijk gaan weken, soms maanden van voorbereiding op aan één enkel uur show. Het grootste risico? Het evenement mislukt vanwege één persoon. Voorbereiding is dus het allerbelangrijkste bij het presenteren van mode.
Showroom: nieuwe modecollecties van het seizoen
De kleinste versie van een presentatie is de showroom. Gewoonlijk komen hier alleen ontwerpers, mensen van het marketingteam, potentiële klanten en de modellen zelf bijeen. Het doel van dergelijke showrooms is modecollecties te presenteren zodat boetieks en de grote modehuizen de nieuwe collecties voor het nieuwe seizoen kunnen kopen.
Het model heeft dus een directe invloed op het verkoopsucces. Voor ons als castingbureau komt het dus neer op twee aspecten: de juiste lichaamsbouw met de juiste verhoudingen en de juiste ervaring, uit andere banen, met klanten, inkopers en de juiste knowhow als het gaat om het presenteren van mode.
Voor dergelijke presentaties en showrooms worden meestal modemodellen gegoten, d.w.z. modellen met een lengte van 175 tot 180 cm. Voor mannen zijn de modellen meestal 184 tot maximaal 190 cm.
- Mode Presentatie / Product Presentatie
- Beurzen en shows
Modeshow: Presentatie en PR
Castings voor modeshows zijn al veel uitgebreider dan die voor showrooms. Bij een modeshow zijn er zeer veel parameters waarmee de organisatie rekening moet houden. Hier komen niet slechts 1, 2 of 3 modellen samen, maar tot 20, 25 modellen.
Dit betekent veel organisatie, al in de aanloop naar de modeshow. Vaak is het niet alleen zo dat de modeshow zelf wordt gehouden, maar ook dat er van tevoren afspraken worden gemaakt, b.v. voor het zogenaamde passen of ook voor de repetitie.
Het werk van het castingbureau begint dus betrekkelijk vroeg en de taken van het castingbureau zijn veel breder.
Gewoonlijk spreekt men hier met een groter aantal modellenbureaus, zodat modellen met de perfecte uitstraling voor de cliënt kunnen worden gevonden, voor de strategie van de presentatie. Uiterlijk wordt niet alleen bepaald door lengte, proporties en gewicht. Soms zijn jongens gewild, soms danseressen, soms “edgy”, soms “commercieel”. Voor modeshows heb je ook verschillende soorten modellen nodig.
Terwijl de ene modeshow heel rechtlijnig is, d.w.z. klassieke mode, weinig beweging, bevat een andere modeshow veel danselementen, beweging. Hiermee moet reeds bij de casting, bij de eerste briefing van het castingbureau, rekening worden gehouden.
Maar het is nog belangrijker om te kunnen rekenen op betrouwbare partners. Als er 2-3 modellen ontbreken op de dag van de modeshow, kan het hele concept van de choreograaf mislukken. De juiste keuze van modellen biedt daarom ook een hoge mate van veiligheid voor de organisatie van het evenement.
Modeshows hebben een hoge standaard als ondersteunend element van public relations. Het is niet alleen de koper die hier samenkomt, maar ook in showrooms. Bij een modeshow komen ook persvertegenwoordigers, Instagram influencers, YouTubers en andere publieke figuren. Pure Public Relations.
- Grote keuze aan modellen
- Herverzekering en risicominimalisatie
- Data in de aanloop: Fitting, Rehearsel & Co.
Locatie Scouting: Casting en Productie – Tip!
Niet alleen is het castingproces uiterst belangrijk om het perfecte model te vinden, ook moeten vaak locaties worden gevonden voor de productie.
Laten we eens kijken naar de modeweek in de praktijk. Modeontwerpers uit de hele wereld komen samen om hun nieuwe collecties te verkopen tijdens een unieke gelegenheid. Niet alleen modeontwerpers ontmoeten er modellen, maar ook inkopers van boetieks en modeketens. Daarnaast redacteuren van de grote tijdschriften, influencers van Instagram en YouTube maar ook… Castingbureaus! Zij zorgen niet alleen voor de perfecte locaties als het gaat om live castings, maar zij kennen natuurlijk ook de toplocaties waar modeshows worden gehouden, showrooms of zelfs evenementen.
Bent u op zoek naar een showroom, duplex, villa of fabrieksloft?
- Designer Loft
- Moderne industriële ruimte
- Luxe Villa / Landgoed
- …
In samenwerking met Lukinski Immobilien.
Fotoshoots: reclame, e-commerce en campagne
Op het gebied van fotoshoots zijn er vele facetten die moeten worden bestreken door professionele, ervaren modellen. Hoe complexer de taken, storyboards en teams worden, des te meer ervaring is vereist.
Het juiste model vinden voor een fotoshoot is dus niet zo eenvoudig, het gaat immers niet meer alleen om maten en verhoudingen. Bij e-commerce shoots zijn er ook aspecten zoals gezichtsuitdrukkingen, veranderlijkheid, poseren en veiligheid, die allemaal steeds belangrijker worden.
Daarom doen opdrachtgevers met steeds grotere producties een beroep op castingbureaus die niet langer slechts contact hebben met een paar haren, maar met een sterk, exclusief en even ver reikend netwerk.
Social media fotoshoot: Instagram, Facebook & Co.
Voor veel modellen zijn social media shoots tegenwoordig hun entree in de wereld van de fotoproductie. Social media shoots worden meestal gedaan voor netwerken als Instagram, maar ook Pinterest of TikTok. Hier hebben bedrijven steeds nieuw materiaal nodig, liefst elke dag natuurlijk. De beelden moeten ook individueel en creatief zijn en bij voorkeur viraal gaan.
Dit is veel gevraagd en productiemaatschappijen verwachten dan ook professionele modellen op de set die alles in hun slaap kunnen doen. Verschillende gelaatsuitdrukkingen, uitdrukkingen, poses, tot interactie met andere modellen bv. als een koppelshoot wordt afgebeeld, vrienden of vriendenkring die met elkaar interageren.
Klanten boeken ook graag influencers voor social media shoots. Op Instagram, YouTube of TikTok, brengen ze hun eigen bereik. Dit is natuurlijk een onovertrefbaar voordeel voor bedrijven – het gaat tenslotte om reclame.
Daarom zorgen wij er als castingbureau ook voor dat potentiële modellen en kandidaten voor de betreffende productie, dat de castingkandidaten idealiter ook uitgerust zijn met een eigen assortiment.
De taken van een castingbureau breiden zich hier even snel uit naar het terrein van een influencer agency. Ook het scouten van nieuwe talenten maakt daar deel van uit, via onze partnerbureaus, modellenbureaus, influencerbureaus en zelfstandige scouts.
E-commerce fotoshoot: Dames & Heren
In het volgende niveau bereiken we e-commerce shoots. Hier combineren we alle aspecten die we eerder hebben besproken. Bovendien gaat het ook om snelheid!
Naast de typische eigenschappen die een castingbureau zoekt, zijn dat, zoals gezegd, bijvoorbeeld:
- Hoogte
- Verhoudingen
- Gewicht
- Ervaring
- Klantenbestand
- Uiterlijk
- Gezichtsuitdrukking
- Mutabiliteit
- Poseren
Tip voor modellen: Lees meer over de vereisten voor modellen.
Aan deze lijst kunt u zien hoe veeleisend de baan van een model is. Bovendien is er in de sector van de elektronische handel ook nog de tijdsdruk. Het maakt immers een groot verschil of zij 15 of 30 outfits op één dag met één model kunnen fotograferen.
Getrainde procedures, ervaring met veel verschillende producties, dat is precies wat een goed model in e-commerce maakt. Als castingbureau wordt de zoektocht naar de juiste kandidaat dus steeds gespecialiseerder en gaat het niet meer alleen om het typische uiterlijk.
Maar er is nog een andere fase die zeer belangrijk wordt op dit gebied, de campagneshooting. Hier zijn de budgetten voor de productie aanzienlijk hoger, en is het risico dienovereenkomstig groter.
Campagne fotoshoot: Billboard, Citylight & Co.
Wanneer je een campagneshoot plant, gaat het niet langer “alleen” om een fotograaf, een stylist, een visagist en het model. In zo’n campagneshoot is het werk van een groot team geconcentreerd op slechts één persoon, misschien twee.
Dus de prestaties van het model moeten met een druk op de knop beschikbaar zijn!
Er is immers maar een bepaald tijdsvenster beschikbaar voor de productie van die dag en natuurlijk ook maar een bepaald budget.
Dit breidt ook het selectieproces van een castingbureau uit. Het aantal contacten is veel groter, zodat het eigen netwerk van het bureau nog efficiënter wordt gebruikt om de perfecte kandidaat voor de campagneshoot te vinden.
Hier is een voorbeeld van een van de eerste grote spots die wij als agentschap mochten ondersteunen:
Video en commercials: online, TV & bioscoop
De meest ingewikkelde klus, ook in de hele voorbereiding van de casting, zijn beslist campagnevideo’s en reclamespots.
Video-opnamen voor e-commerce en advertenties
Video’s en beeldmateriaal zijn niet alleen nodig voor campagnes, maar ook in e-commerce en voor advertenties op het internet, van web, app of social media, worden bewegende beelden steeds vaker gebruikt. Zelfs voor afzonderlijke producten worden steeds vaker kleine video’s gemaakt. Als castingbureau is een deel van ons werk daarom ook gericht op het zoeken naar het juiste talent voor dergelijke e-commerce en video shoots.
Iedereen die ooit video’s voor een onlinewinkel heeft geproduceerd, weet hoe ingewikkeld het is voor modellen om een exacte voorstelling te geven op bewegende beelden, bijvoorbeeld omdat ze op een 360°-draaiplateau moeten lopen terwijl de camera is gefixeerd. Er moet een draai gemaakt worden en de glimlach moet precies goed zijn.
Dergelijke opdrachten zijn een grote uitdaging voor modellen, vooral wanneer de tijdsdruk blijft bestaan, zoals bij de fotoshoot voor e-commerce. 15 outfits per dag, 20 of zelfs 25 moeten gefotografeerd en gefilmd worden. Een baan voor echte professionals!
Reclame voor TV en Web
De koningsklasse zijn dan commercials en campagnes.
Hier richten enorme productieteams zich op een model, een acteur of een influencer. Hier is het niet ongewoon dat de selectie van de casting wereldwijd gebeurt.
De talrijke voordelen van een castingbureau spreken natuurlijk voor zich. Het grote netwerk, de exclusieve contacten, castingbriefings, onderhandelingen over dagvergoedingen en gebruiksrechten – met de diensten van een castingbureau kunt u zich volledig concentreren op de planning, de productie en de postproductie.
Contact: Heb je vragen? Begin met gieten
Hebt u nog vragen over het gieten, de kosten, de procedure en de organisatie? Neem contact op met onze boekers, wij helpen u graag met projecten in:
- USA (New York, Los Angeles, Miami en Las Vegas)
- Duitsland (Berlijn, Hamburg, München en Keulen)
- Verenigd Koninkrijk (Londen)
- Frankrijk (Parijs)
- Italië (Milaan)
Hier vindt u onze contactpersonen: