Asos: Jurk, vissershoed & Nike Air Force

Asos – is het grootste online postorderbedrijf van het Verenigd Koninkrijk en ook een van ’s werelds populairste websites voor het online kopen van kleding. De reden voor zijn extreme populariteit? Asos heeft zowel duurdere designerartikelen als goedkope alternatieven – elke soort stijl komt hier aan bod. Voor speciale gelegenheden zoals Kerstmis, bruiloften of het festivalseizoen, zijn er ook speciaal samengestelde aanbevelingen. Asos heeft ook eigen collecties, zoals Asos Africa (Afrikaanse kledingstijl), Asos White (lichte kleding), alsmede eigen productlijnen, zoals Asos Curve (grote maten voor mannen en vrouwen) en Asos Tall (voor grote vrouwen). U kunt hier een aantal van de hipste kleren uit Asos’ eigen designcollectie vinden, maar ook enkele samenwerkingen. We lichten ook de geschiedenis van het succesvolle merk toe en laten u kennismaken met andere kleding, schoenen, jeans, bikini’s en accessoires. Maar eerst, laten we eens weten wat Asos allemaal doet.

Asos: Waar staat het merk voor?

Bij het merk Asos sta jij als persoon duidelijk op de voorgrond. Als het gaat om lichaamspositiviteit, loopt Asos voorop in het bevorderen van een gezond lichaamsbewustzijn. Bijzonder indrukwekkend is het partnerschap met het Britse Paralympische team, waar Asos het voorrecht heeft een op maat gemaakte collectie te ontwerpen die volledig aan de behoeften van de atleten voldoet. Op de marktplaats van het bedrijf zoekt het Asos-team naar de beste startende modebedrijven.

Een afleiding om ontwerper te worden: Nick Robertson

Nick Robertson groeide op als kleinzoon van de oprichter van de Engelse herenmodeketen Austin Reed, maar hij zag zijn toekomst nooit in de mode-industrie. Na te zijn afgestudeerd aan een openbare school, had hij geen concrete plannen voor zijn professionele toekomst. Op 20-jarige leeftijd besloot Robertson zijn vader te volgen in de reclame-industrie en werkte hij voor verschillende reclamebureaus.

In 1996 richtten Robertson en Quentin Griffiths hun agentschap Entertainment Marketing op, waar zij voor het eerst beroemdheden gebruikten voor reclamedoeleinden, wat zo succesvol bleek dat bedrijven als Coca Cola, Mars, Pepsi en Samsung al snel hun klanten werden. In 2000 kwamen zij op het idee om een website te creëren waar consumenten merchandise van films en tv-programma’s konden kopen. De ondernemers kwamen op dit lumineuze idee toen ze hoorden over cultseries als het NBC-succes Friends, dat het netwerk tot 4.000 oproepen bracht omdat kijkers geïnteresseerd waren in de herkomst van de huisinventaris van de show. As Seen On Screen Ltd, of kortweg Asos, was geboren.

As Seen on Screen – Het verhaal van het merk:

De succesvolle online winkel Asos werd in 2000 opgericht door de Britten Nick Robertson en Quentin Griffiths. Het woord Asos is een acroniem voor “AsSeeenOnScreen”. In relatief korte tijd werden zij succesvol met hun online verzending en lanceerden zij hun eerste eigen damesmerk en een beautylijn. Asos was het eerste online warenhuis dat catwalkvideo’s introduceerde, waarin je kleding op een model in beweging kunt zien. In 2005 woedde er een brand in een van de warenhuizen van Asos en moest het bedrijf zes weken lang volledig worden stilgelegd, maar deze gebeurtenis heeft het succes niet getemperd.

Tot op de dag van vandaag zit het bedrijf in de lift, steeds meer bekende merken worden via Asos verkocht en nieuwe eigen lijnen en collecties worden aangeboden. Intussen is de onlinedetailhandelaar wereldwijd vertegenwoordigd en heeft hij talloze prijzen en onderscheidingen ontvangen. Vanuit het centrale distributiecentrum in het Verenigd Koninkrijk wordt de mode naar meer dan 190 landen geleverd.

Overzicht:
  • 2000-2004: Stichting & Listing
  • 2005-2012: Ontwikkeling
  • 2013-heden: wereldwijde verspreiding

4 feiten over Asos die bijna niemand weet:

  • Sinds 2007 heeft Asos zijn eigen zeer succesvolle tijdschrift
  • Met de hashtag #AsSeenOnMe kunnen klanten hun bij Asos gekochte kleding posten en delen met de gemeenschap
  • In 2012 was Asos de meest bezochte modewebsite per dag, wereldwijd onder 18-34-jarigen.
  • In 2015, ontwierp Asos de outfits voor de Paralympics, de ceremonie

Kleding: Ontdek Asos Fashion Online

Aangezien Asos een verscheidenheid aan verschillende merken aanbiedt, is er hier echt voor elk wat wils. Vooral vrouwen en mannen tussen 16 en 36 jaar vormen de doelgroep van het bedrijf. Dankzij verschillende eigen lijnen zoals “Tall”, “Petite” of “Curve”, kan Asos nog meer doelgroepen verzamelen en extra’s aanbieden die niet beschikbaar zijn bij andere online winkels. Het stijl-DNA van Asos wordt beïnvloed door Britse modetrends voor tieners, maar het designteam uit Londen reist ook regelmatig de wereld rond om inspiratie op te doen op zoek naar de nieuwste trends. De creatieve geesten laten zich inspireren door de collecties van grote modehuizen, streetwear-stijlen en vintage mode.

Kleurrijke diversiteit: Voor de liefde van de jurk

Van tijdloze zwarte jurken tot hangende jurken voor warme zomerdagen, er is voor elk wat wils in de collectie damesjurken. Asos DESIGN biedt een breed scala aan stijlen waarin u zich zeker op uw gemak zult voelen. De collectie omvat mini- en midi-jurken, kanten jurken en stijlen met Vichy-ruitjes.

Hier ziet u een chique frambozen mini jurk, met een volumineuze één-schouderband paars:

Duik in de zomer: Bikini

Droom je van zonnige dagen? Ontdek bikinistijlen in een breed scala aan kleuren en prints bij Asos DESIGN. Kies een set met bijpassende stukken of laat uw individualiteit tot uiting komen met mix-and-match opties. Als u uw zwemtraining serieus neemt, vindt u bij adidas Performance of Nike zwemkleding voor dames die u bij kan houden.

Hier vindt u een trendy mix-en-match bikini met een wervelmotief:

Alledaagse Helden: Schoenen

Van zomerschoenen zoals teenslippers, espadrilles en sandalen tot laarzen en booties voor de winter, er zijn ook trendy sneakers bij Asos. Vooral sneakers van Nike, Adidas en Converse zijn populair, maar er zijn ook designer sneakers van merken als Ted Baker en Love Moschino.

Hier zie je de trendy Nike Air Force in de kleur OFF White met suède:

Asos heeft naast deze alledaagse schoenen een breed assortiment schoenen voor elke gelegenheid.

Een ander hoogtepunt: stijlvolle jeans

Asos biedt een breed scala aan jeans in elke pasvorm. Met een stoere baggy jeans op je heupen trek je in een handomdraai een casual look aan!

De baggy jeans van Topshop in een casual snit zijn bijzonder populair.

Trendy accessoires

Wat zou een outfit zijn zonder accessoires? Van zonnebrillen en riemen tot basisjuwelen en vissershoeden, er is voor elk wat wils bij Asos. Laat je inspireren!

Hier ziet u de trendy vissershoed in mosterdkleur:

Hier ziet u chique, goudkleurige oorbellen met een geribbelde structuur:

Asos WITTE Collectie

Klassieke stijlen met een moderne twist, dat is Asos WIT. Het eigen merk van Asos biedt minimalistische kleding met de nadruk op kwaliteitsmaterialen.

Hier vindt u een elegante jacquetjurk met geplooide zoom van chiffon:

Asos X GLAAD collectie

Asos heeft, in samenwerking met de LGBTQ+ liefdadigheidsinstelling Glaad, een unisex collectie uitgebracht. Veel caleidoscopische kleuren met een vleugje retro maken de collectie uniek. De collectie bestaat uit sets van shorts, vesten en t-shirts, in gewaagde wassingen en veelkleurige marmerprints. Deze kleurrijke mix is perfect voor de zomer!

Hier ziet u een unisex oversized t-shirt met tie-dye (batik) motieven.

Meer video’s over Asos

Het online postorderbedrijf Asos maakt mode en schoonheid voor mannen en vrouwen van top tot teen. Naast haar eigen merken biedt Asos ook bekende merken als Nike en Adidas aan. Van trendy accessoires zoals zonnebrillen en tassen tot casual hoodies en coole sneakers, je vindt alles wat je hartje begeert bij Asos. We laten je lookbooks zien, commercials en ook een cool interview met de Britse POP meidengroep Little Mix. Lees meer over de sportkleding van Asos, advertenties in het buitenland en een interview met Little Mix.

Merken zoals Asos: JD Sports & Asics

Hier hebben wij een lijst van soortgelijke merken samengesteld of u kunt een kijkje nemen in onze lijst van modemerken waar u alle grote labels in één oogopslag kunt zien.

JD Sports: Sneakers, Leggings & Hailey Baldwin

Het bekende sportmerk is zeker een begrip voor elke sneakerliefhebber. Je vindt hier altijd de nieuwste sneakers, maar ook geselecteerde stukken van diverse sportmerken zoals Adidas en Nike. Het label heeft naam gemaakt door zijn campagnes met bekende atleten en samenwerkingen met modellen en influencers. Het merk zet zich in voor diversiteit en individuele ontwikkeling.

Asics: Welke hardloopschoenen zijn de beste?

Asics is een echte pionier op de hardloopschoenenmarkt. Het merk, dat zijn oorsprong vindt in Japan, is wereldwijd bekend en is vooral populair bij joggers en hardlopers. Het grote bedrijf is gespecialiseerd in loopschoenen die met hun lichte gewicht en comfortabele zool een korte wandeling of sport heerlijk laten aanvoelen aan de voet.

Vele andere modemerken: XXL Lijst

Ben je enthousiast over Asos en wil je meer merken leren kennen? Bekijk onze XXL gids en maak kennis met ’s werelds top modemerken.

Extravagante haute couture. Verfijnde prêt-à-porter. Fijne sportkleding en innovatieve accessoires. s Werelds meest luxueuze modemerken verrukken elk jaar miljoenen mensen en modeliefhebbers met hun exquise collecties. Zij kamperen voor de winkels om de speciale gelimiteerde oplage mee te pikken, staan in de straten van Parijs tijdens de felbegeerde Fashion Week en zitten met grote ogen voor de TV’s om de nieuwste en hipste runway shows te zien. Hier is de ultieme modemerken gids.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie