Ontdekken: CM x CREATOR
Invloedrijke agentschap: Dortmund
Wil je als bedrijf profiteren van de voordelen van influencer marketing? Wij zijn jouw betrouwbare influencer bureau en ondersteunen je graag bij het vinden van de optimale content creators voor jouw campagne in Dortmund. Influencers zijn tegenwoordig onmisbaar op platforms zoals TikTok, Instagram, YouTube of Facebook – wij vinden de juiste influencer voor je om je marketingcampagne succesvol te maken.
Als competente partner adviseren, selecteren en bemiddelen wij voor u, niet alleen binnen Dortmund, maar ook landelijk. We streven naar langdurige relaties met onze klanten om in de toekomst effectieve marketingstrategieën te ontwikkelen en te optimaliseren. Onze klanten profiteren van ons uitgebreide netwerk in Dortmund en daarbuiten. Neem vandaag nog contact met ons op om van jouw influencer campagne een succes te maken!
Testrijden in een elektrische auto, nieuwe sneakers in modewinkels, reizen naar de Malediven, rijden in een sportwagen in de woestijn van Dubai of influencer events voor merken, we hebben het allemaal meegemaakt!
Wij denken vanuit een prestatieperspectief en stellen je in staat om meetbaar succes te behalen! Een grotere naamsbekendheid kan goed zijn, maar uiteindelijk zijn het de verkoopcijfers die het succes van je influencer campagne in de winkel of online shop in Dortmund bepalen – en dat is precies waar wij om de hoek komen kijken. Implementatie, rapportage, prestaties – wij regelen dat allemaal voor je! Onze ervaring en knowhow zijn gebaseerd op meer dan 100 geïmplementeerde klantencampagnes en op onze deskundige kennis van influencer management en samenwerking met grote namen op Instagram, TikTok & Co.
Wij garanderen een succesgerichte implementatie van je influencer campagne en helpen je je doelen te bereiken. Neem vandaag nog contact met ons op om je volgende campagne samen met ons te implementeren!
Vind beïnvloeders voor campagne
We kijken uit naar uw aanvraag!
- TikTok, Instagram, YouTube of Facebook
- Content Creator uit Dortmund en het hele land
- 100+ klanten en campagnes sinds 2017
- Voorselectie, selectie en briefings voor beïnvloeders
- Prestatiegerichtheid in alle campagnes
- Onze contactpersonen: Contact
Stephan M. Czaja
Eigenaar | CM Modellen
Ontwerper, Marketing, Rapportage
Influencer marketing heeft een extreme invloed op aankoopbeslissingen – ook in Dortmund. “50,7 procent van de volgers van influencers heeft geadverteerde producten één of meerdere keren gekocht”, volgens agof, Kölnmesse. Daarom vertrouwen veel bedrijven in [jaar] op influencer marketing als strategie en op ons en ons werk achter de schermen.
“Waarom meer dan 100 klanten ons vertrouwen”
Waarom vertrouwen meer dan 100 klanten op ons? Het begon allemaal met onze eerste campagnes en opdrachten. Inmiddels werken we voor meer dan 100 klanten en campagnes, waarvan vele in Dortmund, waarvan we sommige samen met onze klanten hebben ontwikkeld.
Als gespecialiseerd social media- en performance marketingbureau beheren we ook uitgebreidere performance campagnes voor onze klanten, met hogere adspends. Op deze manier bereiken we niet alleen de community van de influencer, maar genereren we ook data om extra vergelijkbare mensen te bereiken, het zogenaamde look-a-like publiek. Welkom bij Influencer Marketing [jaar]!
Hier zijn de top 3 redenen waarom al meer dan 100 klanten op ons vertrouwen:
- Ondersteuning van implementatie tot evaluatie
- Ervaring met campagnes en evenementen
- Scouting talent / trend / inhoud
Doe een rondleiding! De onze:
Invloedmarketing Dortmund
Influencer Marketing – Influencers hebben vaak een specifieke niche of doelgroep die hen volgt. Merken kunnen dit natuurlijk ook hebben, maar merkkanalen bereiken slechts een fractie van de mensen waarop influencers zich richten via sociale media – wie wil er tegenwoordig immers klassieke “reclame” zien? Influencers hebben een groot aantal volgers op hun kanalen.
Ze hebben vaak een toegewijde aanhang die hen vertrouwt en hen beschouwt als een geloofwaardige bron van informatie en aanbevelingen. Dus door samen te werken met relevante influencers kun je als bedrijf je bereik vergroten en je richten op je klantengroep om op authentieke wijze aandacht te genereren voor je merk Dortmund.
Met de juiste strategie wordt het bereik ook omgezet naar het gewenste doel. Dit kan informatie zijn, ticketverkopers, online winkels.
- CM Schepper in beheer
- Samenwerking met externe makers
- Voor het beste resultaat!
Voordelen van influencer marketing
Voor- en nadelen, een van de belangrijkste vragen als het gaat om influencer marketing. Laten we de cijfers laten spreken! Hier in een recent onderzoek van de Arbeitsgemeinschaft Online Forschung (agof) en Kölnmesse.
“50,7 procent van de volgers van influencers heeft één of meerdere keren gepromote producten gekocht”.
Zoals je kunt zien, heeft influencer marketing zich een plaats verworven in de online marketingmix en is het een “natuurlijk” onderdeel van veel succesvolle campagnes als het gaat om het aanspreken van doelgroepen en potentiële klanten.
We kijken uit naar je project in Dortmund!
Doe een rondleiding! De onze:
Beheer van beïnvloeders
Influencer Management – Als modelmanagers staan we dichter bij influencer management dan wie dan ook: planning vooraf, briefings, contracten, campagnes, gebruiksrechten, reismanagement. Met de extra knowhow van onze social divisie beheren we ook selectief content creators. Het grote voordeel voor u is ons bestaande netwerk van nationale merken, internationale merken, de vele reclamebureaus, communicatiebureaus, PR-bureaus en nog veel meer die tot onze klanten behoren.
Doe je ding! Als management staan we achter je, maar je bent vrij om te beslissen welke paden je wilt bewandelen. Natuurlijk staan we altijd klaar met advies als je ergens met iemand over wilt praten of nadenken. Ons primaire werk voor jou: contactaanvragen selecteren, eerste gesprekken voeren, vooronderhandelingen, briefings, eindonderhandelingen, contracten, we zorgen voor de juiste gebruiksrechten (tijd, ruimte, medium), maar ook voor kengetallen voor klanten en de hele betalingsstroom, zodat elke factuur gegarandeerd bij jou terechtkomt.
Je voordelen als maker bij CM:
- Wij zijn uw frontoffice: we stellen u actief voor aan onze klanten
- Wij zijn uw backoffice: eerste gesprekken, onderhandelingen tot reisboekingen
- Bij ons blijf je flexibel, vrij en onafhankelijk: Wees jezelf!
Lees hier nog meer over ons:
Implementatie: van plan tot campagne
Succesvolle implementatie – Een influencercampagne wordt meestal in verschillende stappen opgezet. Eerst worden de relevante influencers die passen bij het merk en de doelgroep onderzocht en geselecteerd. Vervolgens worden er onderhandelingen gevoerd met de influencers om de voorwaarden van de samenwerking te verduidelijken.
Lokaal of supraregionaal: Strategie
Targeting voor je merk in Dortmund kan op lokaal of nationaal niveau, bijvoorbeeld voor je e-commerce. We raden ook aan om extra advertenties in te zetten om specifiek je doelgroep te bereiken binnen een straal van X kilometer.
Het concept voor de campagne omvat de creatie van creatieve posts die voldoen aan de behoeften van je merk en de wensen van de influencers. Deze content wordt gecoördineerd en goedgekeurd in samenwerking met de influencers.
Nadat de berichten zijn gepubliceerd, worden de prestaties van de campagne gecontroleerd en gemeten aan de hand van prestatie-indicatoren. Indien nodig worden aanpassingen gedaan om het succes te vergroten. De rapportage omvat ook de evaluatie van de samenwerking met de influencers om waardevolle inzichten te krijgen voor toekomstige campagnes.
Campagne checklist
Zo werkt een campagne meestal:
- Frequente eerste gesprekken: Hoe
- Selectie van beïnvloeders
- Onderhandelingen, contracten
- Creatives voor berichten en briefings
- Reisplanning
- Kerncijfers en rapportage
Rapportage: succes van een campagne
Kerncijfers en rapportage – Een goede rapportage van influencer marketing voor klanten moet verschillende kerncijfers bevatten die het succes van de campagne meten en de bereikte impact op de doelgroep laten zien. Deze omvatten:
Bereik: Hoeveel mensen hebben de berichten gezien? Betrokkenheid: Hoeveel gebruikers hebben interactie gehad met de berichten (vind ik leuk, commentaar, delen)? Conversies: Hoeveel gebruikers hebben een actie ondernomen als gevolg van de campagne (bijv. kopen, aanmelden, downloaden)? Voor de meesten is dit het belangrijkste aspect van het meten van het succes van een influencercampagne:
ROI: Hoeveel inkomsten heeft de campagne gegenereerd in verhouding tot de kosten?
Ook:
Sentimentanalyse: Hoe reageerde de doelgroep op de campagne (positief, neutraal of negatief)?
Merkbekendheid: Hoe is de merkbekendheid verbeterd als gevolg van de campagne? Influencer prestaties: Hoe hebben de individuele influencers gepresteerd binnen de campagne?
Onze referenties
Klanten & campagnes – Testrijden in een elektrische auto, nieuwe sneakers in fashion retail, reizen naar de Malediven, rijden in een sportwagen in de woestijn van Dubai of influencer events voor merken, we hebben het allemaal meegemaakt!
Binnenkort hier! Tot die tijd kun je geselecteerde referenties vinden op ons social media agentschap:
Sectoren en gebieden
Branches – We bestrijken verschillende branches en sectoren, zoals je misschien al hebt gezien bij de klanten en referenties. Typische boekingen zijn bijvoorbeeld: