Arc’teryx: Ski jassen, broeken en accessoires – outdoorkleding met stijl
Arc’teryx – Waarschijnlijk heeft geen enkel merk dit jaar zoveel opschudding veroorzaakt als het merk Arc’teryx. De outdoor wandeluitrusting is een absoluut mode symbool geworden dankzij de moderne sociale media apps. Net als The North Face of Jack Wolfskin vorig decennium, lijkt het nu de tijd voor Arc’teryx. Arc’teryx, dat zijn wortels heeft in de wildernis van het Canadese kustgebergte, legt grote nadruk op precieze ontwikkeling en productie. Tijdloze kwaliteit en intuïtief ontwerp resulteren in ongeëvenaarde prestaties die aan de hoogste eisen voldoen. Hier zijn 9 feiten die je moet weten als je het over Arc’teryx hebt. Als u meer wilt weten over andere merken, bekijk dan onze merkengids.
Negen feiten die u moet weten over Arc’teryx
Arc’teryx werd in 1989 opgericht door lokale klimmers en is nog steeds een verzamelplaats voor gelijkgestemden. Ons Design Centre is als een bijenkorf – een interactieve denktank bestaande uit ontwerpers, materiaalexperts, kleermakers en productontwikkelaars die precies weten wat ze willen, waarvoor het gebruikt moet worden en waarom het moet werken.
Buiten in Canada
Arc’teryx werd in 1989 opgericht vanuit de kelder van een klimmer in Brits Columbia. We begonnen met vier naaimachines om ongeëvenaarde klimgordels te maken. In 1998 betraden we de kledingwereld en lanceerden we de Alpha SV, de meest geavanceerde alpine kleding op de markt. Een weinig bekend feit: de oorspronkelijke bedrijfsnaam was Rock Solid Manufacturing. Pas in 1991, toen we op de Amerikaanse markt kwamen, werd de naam veranderd in Arc’teryx Equipment.
Arc’teryx Naam Oorsprong
Arc’teryx is genoemd naar een 140 miljoen jaar oud schepsel, Archaeopteryx. Hij maakte een evolutionaire sprong voorwaarts om aan de horizontale wereld van de dinosauriërs te ontsnappen en ontwikkelde veren om te kunnen vliegen. Ons logo is het fossiel van dit schepsel. Bij Arc’teryx is het ons ultieme doel om het best mogelijke product te maken. Net als Archaeopteryx, die een evolutionaire sprong voorwaarts maakte, richten wij ons niet op incrementele vooruitgang, maar op radicale verbetering van de status quo.
Arc’teryx Merk Benadering
Arc’teryx wordt algemeen gezien als het merk dat het “Supreme System” maakt. Ten eerste, dat Arc’teryx zichzelf in de eerste plaats ziet als ontwerper. Ten tweede, de speelplaats die Arc’teryx zijn thuis noemt is inspirerend en biedt een uniek ontwerpproces. Met het ruige landschap van British Columbia op slechts enkele minuten van het kantoor kunnen ontwerpers een product vroeg in de week ontwerpen, het later in de fabriek laten bouwen en het stuk in het weekend in de bergen testen. Op maandagochtend, wanneer zij weer op kantoor zijn, kunnen zij het product kritisch bekijken, wijzigingen aanbrengen en het proces helemaal opnieuw beginnen. De motivatie komt altijd uit de praktijk, anders is het ontwerp vanaf het begin gebrekkig. Dit is het Arc’teryx-proces dat hen in staat stelt vorm en functie te combineren tot één harmonieus object.
De bijzonderheden van het merk
Er zijn drie redenen die Arc’teryx speciaal maken: Materialen, ontwerp en constructie. Vanaf het begin is het doel van Arc’teryx geweest om het best mogelijke product te maken en ervoor te zorgen dat het lang meegaat. Dit begint met de aanschaf van de best mogelijke materialen. Zij bouwen langetermijnpartnerschappen op die hen in staat stellen stoffen en materialen te ontwikkelen die superieur en uniek zijn in de industrie. Wanneer iemand een Gore-Tex fabriek bezoekt, is Arc’teryx niet te missen en wordt het zeer geprezen omwille van dit proces. Ik heb het al een beetje gehad over ons ontwerpproces, maar Arc’teryx ziet zichzelf echt in lijn met moderne ontwerpbedrijven in zijn streven naar uitmuntendheid en proces, meer dan andere kledingbedrijven.
De grote uitbreiding
In 2016 opende Arc’teryx een productiefaciliteit van 243.000 vierkante meter in Noord-Vancouver, bekend als Arc’One. Daarmee is Arc’teryx de enige grote kledingfabrikant in de sector die over een eigen fabriek beschikt. Hierdoor kunnen zij dingen maken die anderen gewoon niet kunnen. Arc’teryx heeft zelfs een eigen machinewerkplaats en gekke wetenschappers in het ontwerpcentrum die machines bouwen of aanpassen als ontwerpers een product willen bouwen op een manier die gewoonweg niet mogelijk is met de momenteel beschikbare machines.
Het unieke van Arc’teryx
Het meest legendarische stuk is waarschijnlijk de Vapor-harnasgordel uit 1991. Het was de eerste klimgordel die in drie dimensies werd ontworpen en gebouwd. Op de voet gevolgd door de Alpha SV (die vandaag de dag nog steeds in Vancouver wordt gemaakt) en de Bora rugzak.
Arc’teryx is in een constant proces van innovatie. Consumenten die geïnteresseerd zijn in de nieuwste technologie, kunnen de nieuwste innovaties van het merk zien en ervaren bij Yellow Wood.
Meester in kleurcompositie
De betekenis van de kleur is verbluffend. Toen ik bij Arc’teryx begon, was het indrukwekkend en dat is het nog steeds. Niemand anders in de industrie behandelt kleur zoals wij dat doen. Wij hebben speciale kleurenspecialisten en merchandisers voor elke categorie, en wanneer zij een collectie samenstellen, wordt kleur behandeld als een technologie. De kleurentheorie is een wetenschap, en of een collectie nu complementaire of analoge kleuren heeft, het menselijk oog herkent en wordt aangetrokken door een samenhangend palet.
Arc’teryx voor het milieu – duurzaamheid
Een ding waar mensen vaak naar vragen is Arc’teryx en duurzaamheid. De sociale en milieuwaarden van Arc’teryx zetten ons aan tot actie. Ze zetten zich in voor dierenwelzijn, rentmeesterschap van materialen, eerlijke sociale en arbeidspraktijken, en we zetten ons in voor de gemeenschap door overtollige producten te hergebruiken, uitrusting te doneren, betrokken te zijn bij de gemeenschap en actief te zijn in de outdoor-industrie.
Veel gestelde vragen over Arc’teryx
Hier vindt u de meest gestelde vragen op het internet.
Wat is er zo speciaal aan Arc’teryx?
Er zijn een paar belangrijke redenen waarom Arc’teryx zo speciaal is. De naadafdichting van de kledingstukken is de helft van die van andere in de sector, waardoor ze beter bestand zijn tegen schuren. De naden zelf hebben 16 steken per inch, tweemaal het industriegemiddelde. Hun lamineer technologieën zijn ver vooruit op de rest.
Waarom is Arc’teryx zo duur?
Arcteryx gebruikt digitale stansmachines om stoffen te snijden, hetgeen duurder is dan handmatige machines of bedrijven waarvan de werknemers de stoffen met de hand snijden. Het inhuren van arbeidskrachten om deze jassen in Vancouver te ontwerpen is ook duurder omdat de kosten van levensonderhoud daar zo hoog zijn.
Waar worden Arc’teryx schoenen geproduceerd?
Arc’teryx is gevestigd in de wildernis van Canada’s Coast Mountains en is gebaseerd op het principe van obsessief precisieontwerp en -productie. Onze unieke in-house productie- en ontwerpcentra stellen ons in staat voortdurend te evolueren en producten op de juiste manier te bouwen.
Mode merken: Lijst
Bent u enthousiast over Arc’teryx en wilt u meer merken leren kennen? Neem dan een kijkje in onze modegids en maak kennis met ’s werelds beste modemerken. Extravagante haute couture. Verfijnde prêt-à-porter. Fijne sportkleding en innovatieve accessoires. s Werelds meest luxueuze modemerken verrukken elk jaar miljoenen mensen en modeliefhebbers met hun exquise collecties. Ze kamperen voor de winkels om de speciale gelimiteerde oplage mee te pikken, staan in de straten van Parijs tijdens de felbegeerde Fashion Week en zitten met grote ogen voor de TV’s om de nieuwste en hipste runway shows te zien. Hier is de ultieme modemerken gids.