Creator & Influencer Cooperation: 22 tips voor modebedrijven – TikTok, Insta, YouTube & Co.

Creator & Influencer Collaboration: 22 Tips – Leer waarom werken met influencers zo waardevol kan zijn voor modebedrijven en hoe ze kunnen profiteren van een groter bereik, geloofwaardigheid, betrokkenheid van het publiek, meer verkoop, een beter merkimago, kosteneffectiviteit en een grotere online aanwezigheid. Daarnaast krijg je 22 creatieve tips voor video’s waarin content creators mode en merk verwerken om hun producten te promoten op TikTok, Instagram, YouTube & Co. Of het nu gaat om outfitopties, accessoires, must-have producten of de juiste kleuren, deze tips helpen je een interessante en boeiende marketingcampagne te creëren en je producten aan een groter publiek te tonen.

Kleine tips voor alledaagse marketing! Een interview met de TikTok Pro’s van ons social media bureau.

Waarom überhaupt Creator & Influencer?

Een samenwerking tussen een merk en een influencer (ook wel creator genoemd) kan veel voordelen hebben. Hier zijn er enkele van:

  1. Het bereik vergroten
  2. Geloofwaardigheid
  3. De doelgroep aanspreken
  4. Verhoging van de omzet
  5. Verbeterd merkimago
  6. Kosteneffectiviteit
  7. Online aanwezigheid vergroten

Het bereik vergroten

Influencers hebben vaak een groot aantal volgers, waardoor het merk zijn bereik snel en effectief kan vergroten.

Geloofwaardigheid

Wanneer een influencer positief over een product spreekt, wordt dat als geloofwaardiger en authentieker ervaren dan wanneer het merk het product zelf promoot.

De doelgroep aanspreken

Influencers hebben vaak een zeer specifieke doelgroep, waardoor het merk zijn publiek gericht kan aanspreken en zijn producten aan deze groepen kan verkopen.

Verhoging van de omzet

Als een influencer de producten van het merk positief promoot, kan dit leiden tot een stijging van de omzet en de verkoop.

Verbeterd merkimago

Door te werken met influencers die een positief imago hebben, kan het merkimago worden verbeterd en wordt het merk positiever waargenomen door het publiek.

Kosteneffectiviteit

In vergelijking met traditionele reclamecampagnes kan het werken met influencers kosteneffectiever zijn en toch een grote impact hebben op de doelgroep.

Online aanwezigheid vergroten

Wanneer een influencer berichten plaatst op social media platforms zoals TikTok, kan dit helpen de online aanwezigheid van het merk te vergroten en de zichtbaarheid in zoekresultaten te verbeteren.

22 Tips! Promotie met Content Creator / Influencer

Direct en spontaan zonder direct de high fashion of streetwear in te gaan, wat zouden 22 tips zijn die je kunt delen voor TikTok, Instagram, YouTube & Co.

Hier zijn 22 tips voor creatieve video’s waar content creators de mode / het merk inbrengen:

  1. Toon verschillende outfit opties die kunnen worden gecreëerd met uw merk
  2. Gebruik stop motion om uw producten in actie te tonen
  3. Maak een video over het dragen van verschillende accessoires
  4. Laten zien hoe je een bepaald kledingstuk kunt combineren om verschillende looks te creëren.
  5. Maak een instructievideo die laat zien hoe je een bepaald kapsel of een bepaalde make-up bij een outfit draagt.
  6. Deel uw favoriete looks van het seizoen en hoe ze te dragen
  7. Geef tips over outfitplanning voor verschillende gelegenheden, bijvoorbeeld bruiloften of zakelijke bijeenkomsten.
  8. Laat zien hoe je kledingstukken kunt recyclen of hergebruiken
  9. Doe mee aan TikTok-uitdagingen die draaien om mode en schoonheid
  10. Maak een video over hoe je kleding goed wast en verzorgt.
  11. Gebruikers laten zien hoe ze hun kleding goed kunnen opbergen en organiseren
  12. Gebruik tekst overlays om belangrijke informatie over uw merk of producten te delen
  13. Maak een video over het combineren van verschillende patronen, bijvoorbeeld strepen en ruiten.
  14. Geef tips voor het kiezen van de juiste kleuren voor verschillende huidtypes en gelegenheden
  15. Maak een video die achter de schermen van je merk laat zien en hoe de producten worden gemaakt
  16. Gebruikers laten zien hoe ze een bepaald accessoire zelf kunnen maken, bijvoorbeeld een tas of een sjaal.
  17. Maak een video over het passen van een kledingstuk voor verschillende lichaamstypes.
  18. Deel een lijst met must-have producten voor elk seizoen of elke gelegenheid
  19. Maak een video over hoe je kledingstukken repareert
  20. Laat gebruikers zien hoe ze verschillende schoenen bij een outfit kunnen dragen

Dus, we hebben er nog twee nodig, laat me even nadenken:

  1. Tips geven om duurzame en duurzame kleding te kopen
  2. Maak een video over hoe je een outfit samenstelt voor verschillende seizoenen.

22x Bedankt voor jullie antwoorden! Dit zal zeker sommigen helpen om hun samenwerking te verbeteren of zelfs te beginnen! Merci!

33 TikTok Video Tips: Mode

Wil je als modebedrijf aanwezig zijn op TikTok, dan zijn er een paar dingen waar je rekening mee moet houden. In dit interview met TikTok-experts van een social media-bureau geven we tips en aanbevelingen voor de frequentie en de beste tijden om op TikTok te posten. We hebben ook een lijst samengesteld met 33 ideeën voor modevideo’s op TikTok die populair kunnen zijn bij gebruikers. Van het showen van je nieuwste collectie tot duurzaamheidsonderwerpen en accessoire tutorials, er zijn genoeg creatieve manieren om te slagen op het platform. Lees verder voor meer informatie!

  • 33 TikTok Video Tips: Mode

TikTok! Hoe?

Social Media One en onze digitale marketing unit: Social Media meets Performance. Meer informatie vindt u hier: