Marketing stage: Online marketing, reclame en mode in Keulen

Veel mensen willen een verschil maken en creatief zijn in hun werk. Projectmanagement en contentmarketing zijn slechts twee van de onderwerpen die bij marketing veel nieuwsgierigheid opwekken wanneer men aan een mediabureau denkt. Artikelen schrijven over mode, influencers of kamperen, echte content produceren voor echte bedrijven en deel uitmaken van iets groters. Het perfecte samenspel van creativiteit en business maakt van een bureau als dit iets heel bijzonders. Als je geïnteresseerd bent in sociale media en de onderwerpen van de dag, moet je een carrière in een reclamebureau overwegen, en een stage is de perfecte manier om je echte professionele leven te beginnen.

Stage: Reclamebureau, marketing en mode in Keulen

Je kunt je heel wat voorstellen bij een stage in een reclamebureau. Je zou waarschijnlijk een week kunnen praten over welke taken je op je neemt en welke vaardigheden je onderweg krijgt aangereikt. In dit artikel zal ik je laten zien hoe gevarieerd en interessant het dagelijks leven in een marketingbureau is. Van de mensen die je ontmoet, tot de vaardigheden die je verwerft, tot de unieke momenten die deze baan biedt.

Mijn grootste les in marketing

Voor mij is één ding duidelijk: mijn persoonlijke ontwikkeling tijdens de stage was enorm. Ik heb niet alleen een verbazingwekkend inzicht gekregen in een totaal nieuwe wereld, maar ik heb ook kunnen proeven van het echte en opwindende beroepsleven. Elke dag motiveerde me meer en hielp me om nieuwe doelen te vinden voor mezelf als persoon en op professioneel vlak. In het begin klinkt het misschien een beetje veel, vooral als je op zoek bent naar je eerste ervaring voor je toekomst en net van school komt. Maar elke dag vond ik taken en het nodige denkwerk om ze uit te voeren gemakkelijker en als je eenmaal de prioriteiten van de stage begrijpt, staat niets je nog in de weg. Natuurlijk is het in het begin eng om een verantwoordelijke taak op je te nemen in een groot agentschap, maar maak je geen zorgen! Je wordt bij de hand genomen door de juiste mensen en je krijgt steeds meer gevoel voor je taken en de creatieve inbreng. Onderweg merk je vaak dat sommige dingen voor jou moeilijker zijn dan voor andere teamleden en dat je voor bepaalde uitdagingen misschien harder moet werken dan voor andere. Maar dat is precies wat het werk zo opwindend maakt. Iedereen heeft sterke en zwakke punten en zo houdt de dynamiek in de groep zichzelf in evenwicht.

  • Verantwoordelijkheid nemen – groeien in jezelf
  • Teamwork – leren op anderen te vertrouwen en zijn rol in het team te erkennen
  • Identificeer eigen sterke en zwakke punten – gebruik sterke punten goed en werk aan zwakke punten

Waar gaat het over? Stage bij een marketingbureau

Marketing is al lang een belangrijk onderwerp voor veel bedrijven en is altijd nodig voor iedereen. Goede marketing betekent goede zaken doen en wie wil niet dat zijn bedrijf het goed doet? Zo is er altijd wat te doen en leer je de interessantste mensen en bedrijven kennen. Het belangrijkste is gewoon om met nieuwe klanten in contact te komen en de geest van verschillende bedrijven te leren kennen, of het nu gaat om een voedselketen, een modefabrikant of zelfs een campingdistributeur. Je leert je in te leven in verschillende werelden en mensen te inspireren met verschillende onderwerpen. Natuurlijk moet de verkoop op de voorgrond staan, maar deze motivatie is precies de reden waarom u zoveel verschillende projecten in marketing moet aanpakken. Omdat elke klant uniek is en andere strategieën nodig heeft om succesvol te zijn en nieuwe klanten te genereren. Het is een proces dat enkele maanden in beslag neemt, maar uiteindelijk is het voor elk individu in het team een trots moment om te zien dat samen doelen en winst zijn bereikt en een klant gelukkig is gemaakt.

  • Contacten leggen en onderhouden – sta open voor nieuwe dingen en breng enthousiasme met je mee
  • Continuïteit – doelen stellen en nastreven
  • Betrouwbaarheid – verantwoordelijkheid nemen en er zijn voor klanten

Mijn stage: modellenbureau, content marketing en modeblad

Vorig jaar besloot ik een uitgebreide stage te lopen bij een mediabureau en ik kan met trots zeggen dat die me persoonlijk veel verder heeft gebracht. Het vakgebied marketing is zo breed dat geen dag saai is en je steeds aan nieuwe projecten werkt. De afwisseling in het beroep is erg belangrijk als je besluit dit werk voor langere tijd te doen en juist daarom is een stage de perfecte manier om inzicht te krijgen in alle taken.

Advies & Projectbeheer

In dit vakgebied van de stage krijg je veel verantwoordelijkheid. Ik ben met de taken meegegroeid, want opeens ben ik de contactpersoon voor alle betrokkenen. Elk lid van het team krijgt zijn of haar eigen verantwoordelijkheidsgebied, natuurlijk afgestemd op de sterke punten van het individu, zodat je leert om een echt team te vormen en samen als groep iets groots op te bouwen. Als er een project komt, betekent dat volledige concentratie op dit ene onderwerp! Je moet naar verschillende vergaderingen en vaak reis je met je collega’s naar andere steden om klanten te bezoeken. De diversiteit die dit vakgebied met zich meebrengt is waanzinnig, want je leert ongelooflijk veel mensen kennen en krijgt inzicht in het werk van andere functies en banen, en dat kan heel inspirerend zijn. Geen project is zoals het vorige en de resultaten maken u elke keer weer trots.

  • Het verantwoordelijkheidsgevoel wordt bevorderd
  • Teamwork is geperfectioneerd
  • Veel nieuwe plaatsen en mensen door ontmoetingen & co

Content marketing:

Zodra u in de wereld van contentmarketing duikt, wordt u ondergedompeld in een compleet nieuwe wereld. Het gevoel gehoord te worden is gewoon geweldig en dat is precies hoe het voelt om teksten te schrijven voor een groot publiek. Je zet jezelf in een andere wereld en begint gewoon te schrijven. Na elk artikel wordt het een beetje gemakkelijker en leer je veel over onderwerpen die je misschien al eerder kende. Je begint met onderzoek naar onderwerpen en wordt een echte professional die dan de go-to persoon is voor dat specifieke gebied. Als u een carrière in de journalistiek ambieert, is dit een kans om echte redactionele en schrijfvaardigheden te leren. Bovendien bevordert het leren schrijven en herschrijven de welsprekendheid van het individu in hoge mate. Het taalgebruik wordt veel duidelijker en directer en men kan steeds beter bepalen welke onderwerpen en subonderwerpen een zekere relevantie hebben en welke op de achtergrond thuishoren. Natuurlijk komt dit van pas als je met klanten praat. Niet alleen de know-how en de massa context waarmee men kan schitteren, maar ook de manier van spreken en communiceren zelf wordt in hoge mate bevorderd. Contentmarketing is zo belangrijk omdat het zorgt voor een toppositie in de zoekmachines en dus zeer relevant is voor klanten om gevonden te worden en om aandacht te genereren. Contentmarketing is dus een onmisbare schakel van een marketingbureau en is zowel voor de klant als voor de stagiair in zijn hele leven een verrijking op velerlei manieren.

  • De expressie is verbeterd
  • Taalgebruik voor klanten of andere partners wordt geperfectioneerd
  • Context / achtergrondkennis wordt aanzienlijk uitgebreid
  • Top plaatsing in zoekmachines door inhoud
  • Je wordt een professional in een breed scala van onderwerpen en kunt onderwerpen aan elkaar koppelen.

Online marketing: van zoekmachine tot sociale media

Online marketing wordt met het jaar belangrijker voor bedrijven, omdat het internet nooit ophoudt te groeien en al lange tijd stevig in de samenleving is verankerd. Reclame voor de eigen producten is niet meer weg te denken uit de sociale media of YouTube-advertenties. Influencer marketing is ook een subcategorie van online marketing. Ook op dit gebied is één ding heel duidelijk: het verveelt nooit en nieuwe ideeën en innovatie zijn gewild. Dus als u op zoek bent naar creativiteit met een marketing tintje, bent u bij ons aan het juiste adres. Het begint allemaal met sociale media accounts. Het is belangrijk om aanwezig te zijn en vooral is het belangrijk om aandacht en fans te genereren. Als agentschap zijn wij verantwoordelijk voor het helpen van klanten bij het bespreken, vooruit plannen en uiteindelijk creëren van inhoud. Als u meer aandacht wilt, kunt u partners zoeken om mee samen te werken, bijvoorbeeld bekende influencers die worden betaald voor productplaatsing. Vaak ontstaan er echte langdurige samenwerkingen en kun je samen terugkijken op een succesvolle carrière. Ook hier is het agentschap er om te helpen, want in onze influencerpool zitten veel open en vriendelijke persoonlijkheden die net zo blij zijn met een samenwerking. Het bureau is ook verantwoordelijk voor het plaatsen van advertenties op bijvoorbeeld Facebook of YouTube. Nadat de inhoud is geproduceerd, wordt nu reclame geplaatst om nog meer mensen bewust te maken van het merk.

  • Social media accounts – produceer creatieve inhoud en plan vooruit
  • Plaatsing van advertenties – sociale media in combinatie met reclame
  • Organiseer samenwerkingen – beïnvloeders en productplaatsingen

Stage aanmelding: Tips voor je sollicitatiebrief en CV

Als je op zoek bent naar de perfecte stageplaats, wil je ook dat alles in je sollicitatie foutloos is. Hier vindt u de beste tips voor het hele sollicitatieproces in een media-agentschap. Er wordt met alles rekening gehouden! Grammatica, taalvaardigheden of eerdere referenties, elke sollicitant heeft iets anders om mee te schitteren. Ontdek dus uw sterke punten en laat ze voor u werken, want diversiteit is wat ons drijft!

    1. Tips voor uw sollicitatiebrief en CV
    2. Begeleidende brief
    3. Curriculum vitae
    4. Wat echt belangrijk is

Tips voor uw sollicitatiebrief en CV

Uw sollicitatie dient vergezeld te gaan van uw CV en een begeleidende brief waarin u uw bedoelingen en doelstellingen uiteenzet. Als je hier veel moeite voor doet en al voor de eerste ontmoeting kunt schitteren in het gesprek, ben je erin geslaagd een perfecte eerste indruk te maken. De aanvraag moet consistent zijn en idealiter een duidelijke structuur hebben. Inhoudelijk moet je erin slagen je motivatie over te brengen en het bureau ervan te overtuigen dat jij precies de juiste persoon bent voor de job. Als u echt geïnteresseerd bent in een baan bij een media-agentschap en de basisregels van marketing hebt aanvaard en ermee wilt werken, bent u op de juiste plaats. Natuurlijk zijn grammatica en spelling belangrijke punten in je sollicitatie, want klanten willen professionaliteit en wij ook. Een combinatie van nieuwsgierigheid naar nieuwe dingen en de voortdurende behoefte om te groeien is dus perfect.

  • Breng je eigen enthousiasme voor de baan
  • Beheers grammatica en spelling
  • Motivatie herkenbaar maken

Begeleidende brief

Grammatica is de alfa en omega! Als je in een professioneel bureau wilt werken, moet je zelf ook een zekere professionaliteit bezitten, en dat begint eenvoudigweg met de grammaticale grondbeginselen. Het klinkt op het eerste gezicht heel logisch, maar het speelt een grote rol. In de begeleidende brief en nog meer in het volgende werk. De inhoud van uw sollicitatiebrief moet kort aangeven wie u bent, wat u zou willen doen en hoe u zich de samenwerking voorstelt. Eenvoudig gezegd: het bedrijf wil net zo graag weten wie u bent als u wilt weten wie er achter het bureau zit.

  • Grammatica – spelling is het allerbelangrijkste
  • Basisinformatie over u persoonlijk – korte zinnen waarin u uitlegt wie u bent en wat u doet
  • Samenwerking – Wat staat u precies voor ogen, welke positie wilt u innemen, welke doelstellingen ziet u in de samenwerking?

Curriculum vitae

Naast je sollicitatiebrief heb je ook je CV nodig. Het cv is een perfect overzicht van je schoolloopbaan, de ervaring die je al hebt opgedaan in de wereld van het werk of in een opleiding, of de persoonlijke referenties die je kunt laten zien. Het is belangrijk om een goede chronologische structuur te hebben, zodat het bedrijf in één oogopslag kan zien in welke fase u zich in uw loopbaan bevindt. Een stage trekt allerlei mensen aan, daarom is het zo belangrijk dat je je cv opstuurt. Of je nu iets wilt uitproberen na school of een stage nodig hebt voor je studie, de redenen zijn altijd verschillend. Zelfs na het voltooien van een beroepsopleiding willen sommige mensen hun opleiding voortzetten of gewoon een nieuw agentschap uitproberen. Wat de inhoud betreft, is het belangrijk dat u al uw persoonlijke contactgegevens, uw talenkennis en uw hobby’s vermeldt. Vooral voor ons als media-agentschap is talenkennis erg interessant, omdat we vaak met internationale klanten praten en in ons online magazine een breed scala aan talen aanbieden. Dus als je hier kan schitteren, aarzel dan niet om het ons te laten weten.

  • Persoonlijke contactgegevens
  • Schoolcarrière
  • Reeds voltooide opleiding / studies
  • Voorkennis of referenties
  • Taalvaardigheden
  • Hobby’s

Wat echt belangrijk is

Er wordt aan veel dingen waarde gehecht, en dat elke dag opnieuw. Dit begint met de structuur van uw sollicitatiebrief, de inhoud en de grammatica. Er wordt aandacht besteed aan elk detail. Je cv hoeft niet supervolledig te zijn, maar het moet wel aantonen dat je ambities hebt om bij dit agentschap te werken en er deel van uit te maken. Bij een sollicitatiegesprek moet je hen ervan overtuigen dat je de dagelijkse taken van het bedrijf aankunt. Je moet in vuur en vlam staan voor de baan, niet vanaf het begin de beste zijn. Toon dus je interesse om bij het agentschap te werken en dat je een zeker enthousiasme hebt voor de projecten en onderwerpen die op je pad zullen komen.

  • Ijver en inzet
  • Een goede sollicitatiebrief qua inhoud en structuur
  • Enthousiasme voor de komende taken in het agentschap

Solliciteer bij ons! Jouw marketingstage in Keulen

Je wilt een marketing stage doen? Bent u in Keulen of omstreken gevestigd? Als u in een jong en dynamisch team wilt werken en omringd wilt worden door medialiefhebbers, is dit waarschijnlijk de perfecte kans voor u. Veel afwisseling en actuele onderwerpen zijn voor u belangrijke criteria, zodat u uw passie voor uw vak niet verliest? Dan moet je ook denken aan solliciteren. Hier vind je jouw perfecte stage als je je thuis voelt in de wereld van marketing, mode, influencers, vastgoed, reizen en nog veel meer.