Pimkie: Merk, Trench Coats, Faux Fur Jassen & Avondjurken – Stijlvolle Damesmode
Pimkie – Net als Calvin Klein of Esprit is ook Pimkie een van de populairste damesmodemerken. Al 35 jaar inspireert het Franse merk Pimkie jonge stijlbewuste vrouwen over de hele wereld met trendy mode en steeds nieuwe collecties. Met een oog op de catwalks van de wereld presenteert het label casual collecties met alledaagse basics zoals jersey T-shirts, denim, playsuits en coole badmode. Met lage prijzen is Pimkie betaalbaar voor iedereen. Van broeken en rokken tot schoenen en accessoires, bij Pimkie vindt u zeker iets wat bij u past. In dit artikel laten wij u kennismaken met de achtergrond van het bedrijf, de stijl van het merk en de trendy kleding. Als u meer wilt weten over andere modemerken, bekijk dan onze merkengids.
Geschiedenis van het bedrijf
Het jaar waarin Pimkie werd opgericht was 1971. Drie textielspecialisten hadden hun belangstelling voor de toen nieuwe trend van damesbroeken ontdekt en besloten deze verder te ontwikkelen. Hun interpretatie van de modetrend van speciaal voor vrouwen ontworpen broeken werd als vernieuwend, zo niet revolutionair beschouwd. Vrouwelijke klanten reageerden dan ook met groot enthousiasme op de opening van de eerste winkel in 1972 in Lille, Frankrijk. In 1986 waren er reeds een honderdtal winkels, aanvankelijk beperkt tot de Franse regio. In 1988 veroverde Pimkie eindelijk de Europese markt en is sindsdien ook in Duitsland te vinden. Spanje volgde in 1990 en Italië met de eerste winkel in Turijn in 1994. Sinds 2006 is er ook een online winkel, eerst voor Franse klanten en kort daarna ook voor Duitse klanten. In 2011 volgden de websites voor de Spaanse en Italiaanse onlineshops.
Hier is de bedrijfsgeschiedenis in het kort:
- 1971 Oprichting van de vennootschap
- 1972 Opening van het eerste filiaal in Frankrijk
- 1986 Reeds 100 winkels in Frankrijk
- 1988 Verovering van de Europese markt
- 1990 Eerste winkels in Spanje en Italië
- 2006 Online Winkel
Merk stijl
Pimkie biedt broeken, rokken, jurken, truien, jassen, lingerie, schoenen en accessoires. Kleurrijke trendy kleuren worden afgewisseld met eenvoudig zwart en wit, speelse ruches met klassieke snitten, freaky details met vrouwelijke elegantie. Deze ruime keuze is vooral aantrekkelijk voor jonge, modebewuste vrouwen die graag met verschillende stijlen experimenteren. Voor elke stemming, elke persoonlijkheid en elke gelegenheid is de juiste outfit te vinden; ook stijlmixen en zelfs stijlbreuken zijn mogelijk. Een ander kenmerk van Pimkie is dat de mode ook betaalbaar is voor minder welgestelde klanten. Er zijn geen grenzen aan de rijkdom van ideeën op het gebied van kleding en accessoires, zelfs voor jongere vrouwen.
Interessante feiten
- Vandaag zijn er meer dan 750 Pimkie-winkels in 26 landen, waaronder Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Nederland, België, Luxemburg, Polen, Italië, Spanje, Frankrijk en Portugal.
- De onderneming heeft haar hoofdkantoor in Lille, in het noorden van Frankrijk. Andere hoofdkantoren zijn gevestigd in Duitsland, Spanje en Italië.
- Het bedrijf maakt deel uit van de Franse Mulliez-groep, die in handen is van de familie Mulliez uit Noord-Frankrijk.
- Andere dochterondernemingen zijn Orsay, Xanaka, Auchan, Decathlon en Leroy-Merlin.
- Oorspronkelijk heette het bedrijf “Pimckie”, de naam was afkomstig van een merk kousen dat zich richtte op jonge mensen met een individuele mode-smaak. De kousen zelf zijn nooit op de markt gekomen, maar de bedrijfsnaam is gebleven. In de eerste helft van de jaren tachtig werd de “c” van het etiket geschrapt om het lichter en vrouwelijker te maken.
Kleding: confectiekleding
Pimkie staat bekend om haar stijlvolle kleding die toch geschikt is om dagelijks te dragen. Of het nu gaat om een jonge zakenvrouw of een oudere, stijlvolle dame, elke vrouw vindt hier iets van haar gading.
Nonchalante trenchcoat
De trenchcoat voor dames is zowel tijdloos als modieus en is een bijzonder vrouwelijk kledingstuk dat bij elke gelegenheid kan worden gedragen.
De trenchcoat was aanvankelijk een kledingstuk voor mannen voordat hij de garderobe van vrouwen veroverde. De trenchcoat voor dames, die traditioneel vervaardigd is van gabardine, een dichte kamgaren stof, wordt gekenmerkt door zijn lichtheid, weerstand en elegantie en is bijzonder geschikt voor het overgangsseizoen.
Zwarte avondjurk
Pimkie jurken, synoniem voor vrouwelijkheid, zijn er in een hele reeks kleuren en vormen. Wat u ook kiest, de jurk is en blijft een essentieel kledingstuk in uw garderobe. Zin in een romantische look? Ga voor een lange jurk die je langer doet lijken en die je persoonlijkheid versterkt. Combineer het met wat juwelen in etnische stijl voor een boho-chique look.
Gestreepte bikini
Een must-have voor je zomergarderobe. Kies iets voor vrouwen uit de badmode van Pimkie’s dat bij uw figuur, persoonlijkheid en wensen past. Of het nu gaat om een bikini, een monokini, een zwempak met een bandeau, een driehoekig topje, een halternek of een push-up, rechte, klassieke, string- of korte pijpjes of met oogjes, u zult verwend worden met de keuze.
Groene geruite broek
Als het belangrijkste deel van onze dagelijkse garderobe moeten damesbroeken zorgvuldig worden gekozen. Als het op stijlen aankomt, hebt u naast de klassieke recht gesneden pakbroek nog tal van andere mogelijkheden. Als u uw onconventionele, casual kant wilt laten zien en toch elegant wilt blijven, kies dan voor een wijde, ruimvallende broek.
Jasje van imitatiebont
Elegantie voor alle smaken, het geniale en praktische idee om uw outfit op te fleuren en een bijzondere stijl te geven! Een bijpassend damesjasje is altijd een goede manier om een te klassieke of te eenvoudige look op te leuken, want het brengt structuur in je outfit. Of je nu op zoek bent naar denim jackets, leren jackets, bomber jackets of blazers, bij Pimkie vind je zeker een jas voor elke gelegenheid.
Deze jas van imitatiebont in de trendy kleur beige is erg populair:
Accessoires: Tassen & Hoeden
Tijdloos en altijd modieus, accessoires geven uw outfit pit en zorgen ervoor dat u er voor elke gelegenheid perfect gestyled uitziet. Ongeacht je stijl en het seizoen, accessoires zijn altijd in de garderobes van fashionista’s. Ze maken uw outfit compleet en onderstrepen uw stijl perfect. . Dit seizoen is de keuze reuze: hoeden, zonnebrillen, fantasiejuwelen, tassen, sjaals en riemen, aan het ruime aanbod accessoires valt niet te ontkomen.
Halve maan zak
Tassen zijn een onmisbaar accessoire om met stijl voor de dag te komen. Met een schouderriem of als schoudertas, er is voor elk wat wils.
Halve maan tas in bruin imitatie krokodillenleer:
Stijlvolle strohoed
Stro of vilt, effen of met motief, de hoed is een vrouwelijk en elegant modeaccessoire dat uw outfits originaliteit verleent. De hoed is niet alleen een praktisch en nuttig kledingstuk, maar ook een waar icoon van elegantie en mode, waarmee we ons kunnen onderscheiden en ons gevoel voor stijl kunnen benadrukken zonder compromissen te sluiten.
Veel gestelde vragen op het internet
Hier vindt u de meest gestelde vragen over Pimkie:
Van wie is Pimkie?
Pimkie behoort tot de Franse Mulliez-groep, een holding die eigendom is van de familie Mulliez in Noord-Frankrijk en in 1955 werd opgericht. Mulliez bezit ook de bedrijven Orsay, Xanaka, Auchan, Decathlon en Leroy-Merlin, onder andere.
Waar produceert Pimkie?
Het textiel van de onderneming werd (mogelijk) geproduceerd in Aziatische landen zoals India en Bangladesh of (mogelijk) in Zuid-Afrikaanse landen zoals Lesotho of Swaziland.
Hoe heette Pimkie vroeger?
Andere dochterondernemingen zijn Orsay, Xanaka, Auchan, Decathlon en Leroy-Merlin. Oorspronkelijk “Pimckie” genoemd, was de naam afkomstig van een merk kousen dat zich richtte tot jonge mensen met een individuele mode-smaak.
Merken zoals Pimkie: Esprit & H&M
Miu Miu verkoopt haar mode naast luxemerken als onder meer Gucci en Yves Saint Laurent. Beide merken maken er hun zaak van rebelse trends te creëren voor de moderne vrouw en hun tassenontwerpen zijn ook internationaal erg in trek.
Esprit: online winkel, edc & jurken – modemerk
U bent waarschijnlijk wel bekend met de Esprit online shop voor mannen en vrouwen en het jonge modemerk “edc”. Maar weet je wat er achter zit? En hoe is de beroemde “Esprit arena”, een voetbalstadion in Düsseldorf, tot stand gekomen? Het verhaal begon in de VS. Een getrouwd stel verkocht kleding vanuit de kofferbak van hun auto. In de loop der jaren is Esprit uitgegroeid tot een zeer gangbaar modemerk. Het basisidee vanaf het begin was mode voor iedereen. Om dit onder de aandacht van het publiek te brengen, maakten zij zelfs reclame met de gezichten van hun gewone collega’s. U kunt hier meer lezen over de achtergrond.
H&M: Mama jeans, satijnen jurk & donutvaas
H&M is een van de grootste modeketens ter wereld – het bedrijf is altijd trendsettend met zijn kleding, waar ook sterren en modebloggers dol op zijn. H&M wil ook een bevolking met een kleiner budget de kans bieden om zich modieus te kleden. Hier vindt u de verschillende collecties van H&M, maar ook de geschiedenis van het modemerk en interessante samenwerkingen.
Nog meer modemerken en ontwerpers
Ben je enthousiast over modemerken zoals Pimkie en wil je nog meer merken leren kennen? Neem dan een kijkje in onze XXL-gids en maak kennis met ’s werelds beste modemerken.