Mediabureau: reclame, shoots en social media marketing

Mediabureaus ontwerpen niet alleen concepten, zij brengen alle ideeën, plannen en strategieën op rendabele wijze in de praktijk. Mediaplanning en -productie omvat dan alle belangrijke doelgroepen, kanalen en KPI’s. Dit bespaart cliënten kostbare tijd. Omdat veel tijdrovende afspraken tussen de afzonderlijke bureaus worden geëlimineerd door de uitgebreide diensten van een full-service mediabureau. Zij zorgen ervoor dat hun cliënten een compleet mediaportfolio hebben waarmee marketing goed en efficiënt kan worden uitgevoerd door hun eigen team of het bureau. Het zijn niet alleen de ideeën die tellen, maar ook de prestatiegerichte uitvoering van elke campagne! De individuele reclameconcepten van de bureaus zijn zeer individueel. Begrijpelijk, want de meeste producten en merken zijn ook zeer individueel. Net als hun doelgroepen, hun behoeften en wensen. Als media-agentschap zoekt men dus steeds het evenwicht om op de verschillende gebieden het grootst mogelijke succes voor zijn klanten te behalen. Als je alle afzonderlijke strategieën combineert, heb je een allesomvattend mediaconcept voor je eigen merk. Een leidraad die helpt om gestaag te groeien met traditionele en nieuwe media.

Mediabureau: foto- en videoproductie + sociale marketing

Het gaat niet alleen om traditionele media, maar ook om nieuwe media en nieuwe marketingstrategieën, zoals online marketing of social media marketing. Hier liggen zeer grote open en verborgen verkooppotentiëlen voor bedrijven en ondernemingen. Waarom? Tot op heden worden nieuwe media niet door alle bedrijven en merken gebruikt. Er zijn nog steeds “first movers” in social media marketing.

  • Wat doet een reclamebureau? Meer over het onderwerp: Reclamebureau

Wist je dat al? We produceren kleine clips voor onszelf maar ook social media content voor onze klanten, bijvoorbeeld Youtube unboxings voor een van de grootste schoenenwinkels in Europa. Hier zijn een paar voorbeelden uit onze eigen portefeuille. Later zullen we ook een best practice van onze klanten laten zien.

Doelgroepkennis en authentieke merken in nieuwe marketing

Authentiek, eerlijk! Wie authentieke content laat zien, ook op sociaal gebied, wint nieuwe klanten voor zijn merk en zijn productaanbod. Voor elk bedrijf is dit een grote kans op duurzaam digitaal succes. Mediabureaus kijken daarom gericht naar de doelgroepen in de nieuwe media; hier ligt momenteel het grootste potentieel. Een goede planning loont de moeite bij de verkoop en promotie van nieuwe producten, collecties en diensten.

Social Media Marketing: Adverteren op Instagram, Youtube & Co.

Vandaag de dag halen mensen een groot deel van hun dagelijkse informatie uit sociale netwerken. Met name sociale netwerken zijn in de samenleving steeds prominenter aanwezig en relevanter geworden. Facebook, YouTube en Instagram zijn onmisbaar geworden. In alle landen, of het nu de westerse wereld is, het Verre Oosten of zelfs afzonderlijke regio’s en landen in Europa. Overal ter wereld zijn mensen geregistreerd in sociale netwerken. Als u als merk of bedrijf aanwezig bent op sociale netwerken, kunt u uw boodschappen met een groot bereik verspreiden. De mogelijkheid van virale verspreiding van informatie is ook veel groter in sociale netwerken dan in een klassieke marketingcampagne. In sociale netwerken verspreiden trends en nieuwe modes zich binnen een paar uur wereldwijd. Bloggers en influencers in het bijzonder zijn zeer actieve marktdeelnemers die bedrijven moeten overtuigen. Hier werken we ook zeer nauw samen met ons in-house social media agentschap.

Voor reclame is geen grote set meer nodig, Deichmann laat zien hoe je heel eenvoudige, kleine sociale inhoud kunt produceren.

Het voorbeeld toont ook heel mooi aan hoe kleine sociale inhoud kan worden gekoppeld aan de grote campagne.
Hier om #showwhoyouare met kleine inhoud voor de grote campagne. Op de pagina vindt u kleine stukjes inhoud van blogger Soraya Wanya.

Nu in de mode bij reclamebureaus: bloggers en influencer marketing

Zeer populair op dit moment zijn de twee trend onderwerpen: Blogger en Influencer Marketing. Beide gebieden zijn zeer nieuw en er zijn weinig deskundige bureaus. De eersten zijn nu bezig met het samenstellen van een uitgebreide portefeuille. Er zijn al enkele grote spelers in de sector die zich specifiek hebben gespecialiseerd in het onderwerp van youtubers en bloggers. De bijzonder authentieke manier waarop jongeren zich op sociale netwerken presenteren, trekt bijna automatisch veel andere jongeren aan. Zij worden trendsetters en alles wat zij doen wordt 1 op 1 gekopieerd door jongeren. Dus wie zijn merk slim plaatst op de sociale netwerken Instagram, bespaart heel wat budget voor reclame.

Als full-service mediabureau houden wij natuurlijk de vinger aan de pols. Naast modellen vertegenwoordigen we al een groot portfolio van influencers en bloggers. Met hen kunnen klanten hun reclame richten op een manier die bij traditionele reclamekanalen niet mogelijk zou zijn. Daarnaast is er het positieve effect van de emotionele band met de influencer. Onze media managers zijn elke dag op de sociale netwerken om de nieuwe Instagram sterren en Youtubers te vinden! De opkomst van bloggers gaat vaak erg snel, omdat ze erg jong zijn en relatief snel door velen als idool worden gezien. Wanneer een kritische massa van fans of volgers wordt overschreden, wordt het bereik automatisch groter. Influencer marketing en social media marketing in het algemeen gaat over authenticiteit. Overal waar u overtuigend bent en uw product op een eerlijke manier promoot, d.w.z. op een eerlijke manier waargenomen door de gebruikers, kunt u hoge verkoopcijfers behalen.

Aangezien onze mediamanagers zeer actief zijn, geven wij van tijd tot tijd ook interviews voor TV en gedrukte media. Hier zijn een paar actuele voorbeelden van influencer marketing:

Best Practice News Jacking: Influencers aan het begin van hun carrière

60.000 views met de eerste video! De eerste Youtube-video van blogger Soraya Wanya met modellenagente Iva bereikte in korte tijd tienduizenden mensen! Wie zou dat doen vanuit een staande start op 18 jarige leeftijd? Daarom besteden reclamebureaus in Duitsland veel aandacht aan jonge bloggers en influencers. Zij deed een special in de TV show “Germany’s Next Topmodel” en bereikte zo samen met Iva al snel duizenden en tienduizenden. News jacking of content marketing is een principe waarbij inhoud wordt opgepikt die pas in de toekomst gebeurt. De strategie bereikt velen, aangezien het vaak de eerste bron van informatie over een nieuw onderwerp is. Ook sociale netwerken zijn blij met dergelijke inhoud van bloggers.

Afbeelding: Lukinski Reclamebureau / Aritkel: News Jacking en contentmarketing via influencers

Hoe werkt influencer marketing?

Omdat we extreem veel verzoeken krijgen in ons social media bureau, hebben we nu deze 6-delige gratis video tutorial gemaakt. Leer van A-Z hoe blogger en influencer marketing werkt. In samenwerking met de Instagram-software Social Analytics tonen wij u alles vanaf de eerste definitie tot de opvolging van de afgewerkte campagne. Plant u een groter project?

Reclamekosten en -budgetten voor digitale reclamecampagnes

Het berekenen van de reclamekosten voor sociale-mediamarketing is complex bij klassieke reclamecampagnes. Een bedrijf besteedt een bepaald reclamebudget aan een product, en de analyses proberen vervolgens de successen te meten. Het is echter moeilijk om na een korte periode conclusies te trekken over hoe hoog de reclame-investeringen waren en hoe duur elke individuele nieuwe of gereactiveerde klant was. Bij reclame via sociale media is het meten van succes veel gemakkelijker en vooral sneller. In het media-agentschap wordt alles zeer nauwkeurig berekend en aan het eind worden de maatregelen gemeten, bijvoorbeeld op basis van de CPC (Costs Per Click). Als de klikkosten overeenkomen, wordt er meer budget in de advertentie geïnvesteerd.

A/B-tests voor conversie en klikoptimalisatie van de advertenties

A/B-tests helpen om het aantal klikken op advertenties te optimaliseren. Om een goed overzicht te hebben van de successen, de kansen en natuurlijk ook de risico’s, voeren goede bureaus A/B-tests uit. Hier worden verschillende soorten advertenties, afbeeldingen en teksten in de advertenties tegen elkaar uitgespeeld. De resultaten van de test helpen u om uw advertenties precies af te stemmen op de kopers voor een hoog klikpercentage (conversie). Uiteindelijk worden dan alleen de meest efficiënte advertenties verder gepromoot, terwijl de minder efficiënte advertenties door het mediabureau worden uitgeschakeld. De vrije slots worden dan opgevuld door nieuwe campagnes. Zo optimaliseren wij duurzaam de online verkoop van onze klanten en houden wij de media efficiënt en up-to-date.

Projectbeheer vergroot economisch succes

De hele administratie en conceptie kost natuurlijk veel planningstijd bij het projectbeheer van een merk. Daarom nemen wij als media-agentschap het volledige projectmanagement voor merken op ons. Zo kunt u zich als merk volledig concentreren op de verkoop van uw producten, terwijl uw media altijd modern en uniek zijn! Als agentschap leveren we niet alleen ideeën en advies, maar zorgen we er ook voor dat uw media altijd werken en optimaal presteren op de verschillende apparaten die gebruikers tegenwoordig gebruiken. Het gaat hierbij zowel om optimalisering als om ontwerp en bruikbaarheid. En ja, natuurlijk speelt ook zoekmachine-optimalisatie een grote rol in het werk van ons bureau. Onze projectmanagers en consultants zijn jong en goed opgeleid. Dit betekent dat wij altijd de beste en modernste resultaten in mediawerk garanderen – voor uw marketing.

Productie van commercials, fotoshoots en social media content

Voor veel van onze klanten is het ook belangrijk dat we niet alleen de media “doordenken”, maar ook de hele mediaproductie voor onze rekening nemen. Als full-service mediabureau hebben wij uitstekende fotografen in ons portfolio, en verzorgen wij videoproducties en de postproductie van shoots en spots. Kleine commercials, maar ook de eerder beschreven inhoud voor sociale media, die snel en gemakkelijk kan worden geproduceerd, zelfs in grote hoeveelheden. Het voordeel: met dagelijkse inhoud bent u elke dag up-to-date! Als productiemaatschappij zijn wij uw partner als het gaat om het berekenen van kosten en moeite. Wij organiseren de opnamesets en de teamplanning, zoals beschreven in de sectie projectmanagement, zodat er absoluut niets mis kan gaan op de dag van de productie! Wij produceren de inhoud specifiek voor de doelgroep en passen ook alle ontwerpen aan de specifieke uitdagingen van uw doelgroep aan. Dit betekent dat uw media perfect zijn afgestemd op uw kopers en dat ze altijd nieuwe, eigen en individuele inhoud hebben die gebruikers op de lange termijn voor u zal inspireren en hen in echte merkfans zal veranderen.

Hier is nog een voorbeeld uit onze eigen portefeuille om de mogelijkheden te laten zien:

Conclusie over het onderwerp reclamebureaus en mediabureaus

In vergelijking met de klassieke marketingmethoden van reclamebureaus en mediabureaus zijn de nieuwe media een echt eldorado voor merken en bedrijven. Zij kunnen hier nog hoge winsten maken, omdat de concurrentie niet zo groot is als in andere sectoren. Alleen al het plaatsen van een reclameposter in het centrum van Berlijn is zo kostenintensief dat alleen de grote marktdeelnemers het zich kunnen veroorloven. Social media is een heel interessant terrein als het gaat om uw eigen reclame en marketing.

Neem contact op met

Als u vragen heeft over mogelijke strategieën en concepten voor uw media-ontwikkeling, kunt u ons bellen. Wij geven u gedetailleerd advies en laten u zien hoe u uw merk kunt promoten in de nieuwe media. Wij waarderen ambitie en stiptheid. Samen bereiken we resultaten van hoge kwaliteit die indruk zullen maken op uw bureau. De perfecte keuze van het model – dat is ons werk! Lees hier meer over onze diensten als media-agentschap in Duitsland en Europa:

Banen & carrières in ons agentschap

Wil je achter de schermen van een modellenbureau werken als booker of agent? Dit zijn onze jobadvertenties voor loopbaanstarters: