Agentschappen: Marketing, Media & Reclame – Alle soorten agentschappen
Agentschappen – Welke agentschappen zijn er? Hier is ons bureauoverzicht voor u! Marketing, media & reclame, er zijn zoveel verschillende soorten bureaus: Branding, Content, Design, Creative,
Lijst van agentschappen: Wie doet wat?
Onze grote lijst met CM-bureaus bevat alle belangrijke bureaus die merken inhuren voor meer succes. Te beginnen met het bouwen van een merk, bijvoorbeeld via creatieve bureaus, mediabureaus tot bereik en sales promotie, met ondersteuning van performance bureaus, inbound bureaus of zelfs influencer marketing bureaus. Hiervoor hebben we meer dan 25+ agentschappen voor u beschreven: Hun doelstellingen, hun taken en een gedetailleerde blik op de afzonderlijke verantwoordelijkheidsgebieden.
Als je model wordt, werk je met veel verschillende media- en marketingbureaus aan opdrachten. Je ontmoet ze bij castings, fotoshoots, modeshows en commercials. Leer hier de verschillen.
Alle agentschappen, één lijst!
Het branding bureau maakt de start.
Branding agentschap: Brand building
Brandingbureau – De term branding staat voor het beeld van een uniform merk. Merken die aan goed merkbeheer doen, hebben een consistent merkimago dat ook regelmatig een beetje wordt vernieuwd. Eenvoudig gezegd, merkenbureaus maken merken. Een goed voorbeeld van merkbeheer zijn modemerken, omdat de term mode zelf staat voor trend, het betekent constante verandering. Dus zelfs grote modemerken proberen zichzelf voortdurend opnieuw uit te vinden en toch trouw te blijven aan hun identiteit.
Als nieuwe ideeën worden omgezet in foto’s en video’s of zelfs in een modeshow, kom je als model in beeld.
Content Marketing Agency: Inhoud
Content marketing bureau – Het woord content staat voor goede inhoud, ongeacht in welke vorm, tekst, foto, video, marketing campagne of andere, laten we zeggen kunst bijvoorbeeld. Inhoud kan nog zo goed zijn, zonder het juiste bereik gaat het verloren in de mediavloed. Daarom combineren contentmarketingbureaus de creatie van goede inhoud met strategieën zodat er veel op geklikt, veel gelezen of veel bekeken wordt.
Ontwerpbureau: Visuele communicatie
Ontwerpbureau- Stel je voor dat je door het centrum van de stad loopt, door je favoriete sociale app scrollt of op internet surft. Wat is het eerste waar je naar kijkt? Kleuren! Natuurlijk gaat het bij ontwerpbureaus om veel meer dan alleen kleuren. Maar in wezen zijn ze verantwoordelijk voor het geven van een bepaalde uitstraling aan bedrijven. Vaak beginnend met basiskleuren, het logo, van waaruit de verdere strategie zich ontwikkelt via imagobrochures tot het verkooppunt (POS).
Digitaal agentschap: digitale uitstraling
Digitaal bureau – Dialoog marketingbureau betekent vooral één ding: communicatie! Daarom helpen dialoogmarketingbureaus merken hun doelgroepen (potentiële kopers) te bereiken.
Dialoog Marketing Agentschap: Communicatie
Dialogue Marketing Agency – Dialogue Marketing Agency betekent vooral één ding: communicatie! Daarom helpen dialoogmarketingbureaus merken hun doelgroepen (potentiële kopers) te bereiken.
E-Commerce Agentschap: Marktplaats
E-commerce bureau – Online winkelen is de typische manier waarop we tegenwoordig winkelen. De concurrentie is hevig. Daarom boeken bedrijven e-commerce bureaus. Zij ontwikkelen online winkels en verbeteren deze zodat het winkelend publiek een prettige en zorgeloze winkelervaring heeft.
Evenementenbureau: Live Marketing
Evenementenbureau – Evenementenmarketing gaat over het promoten van een bepaald onderwerp. Het hiervoor gekozen middel is niet de klassieke reclame, maar een live evenement. Vaak worden bekende mensen uitgenodigd, die er op hun beurt voor zorgen dat andere mensen over het evenement of de media praten.
Evenementenbureau
Full Service agentschap: alles onder één dak
Inbound Marketing Agentschap: Digitale Verkoop
Inbound Marketing Agency – De doelen zijn vrij duidelijk, het gaat om het opbouwen van bereik om deals te bereiken. Zo’n deal kan het boeken van een workshop zijn, de aankoop van een ticket of de verkoop van een modeartikel in een online shop. De technische term hiervoor is conversie. Hoe hoger de conversie, hoe beter.
Influencer Marketing Agentschap: Aanbevelingsmarketing
Influencer Marketing Agency – Zoals altijd in marketing en reclame gaat het om bereik. Om ervoor te zorgen dat het bereik niet afneemt en gebruikers hun belangstelling voor de inhoud niet verliezen, worden bekende persoonlijkheden van sociale netwerken geboekt die een groot vertrouwen genieten in hun gemeenschap. Zo wordt een merk belast met het positieve imago van een influencer.
Internet & Web Agency: Online aanwezigheid
Internet & Web Agency – Internet en web agencies streven ernaar een platform te creëren voor merken op het internet, bijvoorbeeld via websites of online winkels. Vertegenwoordigers van dergelijke internet- en webbureaus kom je relatief weinig tegen op foto- en videoshoots, maar het is goed om te weten wat ze doen! Tenslotte gebruiken bijna al uw toekomstige klanten websites.
Communicatiebureau: mensen bereiken
Communicatiebureau – Het doel van een communicatiebureau is het overbrengen van de reclameboodschappen van merken, waarvoor zij verschillende manieren en methoden gebruiken. Tegelijkertijd worden de reclameboodschappen anders geformuleerd en verpakt. Communicatiebureaus houden zich voornamelijk bezig met strategiewerk, mediawerk en de productie van inhoud.
Dus als er een nieuwe campagne wordt ontwikkeld, of zelfs maar een eerste creatief concept, kan het zijn dat je iemand van een communicatiebureau tegenkomt als model!
Creatief agentschap: Ideeën en concepten
Creatief bureau – Creatieve bureaus streven naar een holistische merkaanwezigheid. Voor alle kanalen, van ontwerp tot uitvoering. Creatieve bureaus analyseren hun klanten, de producten, de doelgroepen en houden zich tegelijkertijd bezig met trends, wat is momenteel in opkomst? Zo kunnen zij creatieve ideeën ontwikkelen die vervolgens worden gebruikt voor afzonderlijke nieuwe producten of zelfs voor de volledige herlancering (redesign) van een merk.
Marketingbureau: naamsbekendheid
Marketingbureau – Het grote doel van een marketingbureau is het verhogen van de verkoop voor klanten. Daartoe wordt op verschillende gebieden gekeken, bijvoorbeeld naar de mate van bekendheid van het bedrijf. Hoe bekender een merk is, hoe groter de kans dat klanten erover praten en het kopen. Hoe meer klanten worden overtuigd, hoe groter het marktaandeel van de onderneming zal zijn in vergelijking met de concurrentie.
Media-agentschap: Plaats reclame
Mediabureau – Mediabureaus zijn voornamelijk gespecialiseerd in het kopen van advertentieruimte. Als een merk overal aanwezig wil zijn, kan dat snel duur worden, tussen tv, online advertenties, tijdschriften… Om ervoor te zorgen dat campagnes goed worden gepland en de kosten beheersbaar blijven, organiseren mediabureaus de plaatsing van advertenties voor hun klanten.
Mediabureau: Idee tot productie
Mediabureau – Mediabureaus ontwerpen niet alleen concepten, ze brengen alle ideeën, planning en strategieën op winstgevende wijze in de praktijk. De mediaplanning en -productie omvat dan alle belangrijke doelgroepen, kanalen en KPI’s. Dit bespaart klanten kostbare tijd.
Mobile App Agency: tools voor smartphones
Online Marketing Agentschap: Verkoop
Online marketing bureau – Het grote doel van een online marketing bureau is bereik en deals. Een deal kan bijvoorbeeld een vermelding in een nieuwsbrief zijn, maar ook een verkoop in een webwinkel. Om als online marketing bureau bereik op te bouwen bij de juiste doelgroep is de juiste strategie nodig.
Performance Marketing Agentschap: Optimalisatie
Performance Marketing Agency – Wanneer je iemand van een performance marketing agency ontmoet, draait het maar om één ding: bereik! Niet via klassieke communicatie (print, tv, bioscoop, radio, enz.), maar vrijwel uitsluitend via online marketing.
Na de outreach is het werk echter nog niet klaar. De tweede stap is om de bezoeker iets te laten doen, idealiter. Bijvoorbeeld het kopen van een product in de online shop.
PR-bureau: publiciteit creëren
PR-bureau – Het grote doel van een PR-bureau is aandacht trekken voor een merk, simpel gezegd, bereik en het juiste imago van een merk. Om dit te bereiken ontwikkelt een PR-bureau concepten voor communicatie en communiceert deze boodschappen naar de buitenwereld, bijvoorbeeld door samen te werken met journalisten en tijdschriften, bureaus en ook influencers.
Social Media Agency: TikTok & Co.
Social media bureau – bereik, bekendheid, community building. De doelstellingen voor een social media bureau kunnen heel verschillend zijn. Op zijn minst gaat het altijd om bereik, bijvoorbeeld bij social media advertising. Maar als we het hebben over social media marketing, hebben we het ook over verdergaande maatregelen, zoals het opbouwen van een community.
SEO / SEA Agentschap: Google & Co.
SEO / SEA Agency – Google is als zoekmachine aanbieder uitgegroeid tot een van de grootste bedrijven ter wereld. Ondertussen gaat het niet meer alleen om het vinden van antwoorden op vragen door het stellen van een zoekopdracht, Google gaat over adverteren, binnen de zoekmachine, adverteren buiten de zoekmachine (Display Ads) en natuurlijk ook over Google Shopping.
Strategie Agentschap: denken in de toekomst
Strategiebureau – Bij een strategiebureau gaat het altijd om het grote geheel, dus om langetermijnplanning voor een merk, een product of een compleet nieuw project. Strategiebureaus helpen bij het vestigen van merken en ze helpen bij het opbouwen en uitbreiden ervan.
Management consultancy: Ontwikkeling
Management consultancy – Management consultancies werken op vele deelgebieden, maar als we naar het basiswerk kijken, gaat het bij management consultancies altijd om het winstgevender maken van bestaande bedrijven. Daartoe bekijken ze het bedrijf of het merk, soms ook een productlijn, en proberen ze zwakke punten te vinden die ze met nieuwe methoden en ideeën verbeteren.
Video / Film Agentschap: Concept & Productie
Video / Film Agency – Het grote doel van elk video / film agentschap is de creatie van video materiaal dat later gebruikt wordt in verschillende media. Daarvoor plannen ze concepten, video-instellingen, de opnames zelf, vervolgens monteren ze het videomateriaal en, indien nodig en als het bureau groot genoeg is, plannen ze ook de publicatie.
Reclamebureau: Full service voor bewustwording
Reclamebureau – Of het nu gaat om full service of subdisciplines zoals merkopbouw, corporate design, reclameteksten, zoekmachinemarketing en public relations, marketing is complex geworden. Daarnaast komen er nieuwe strategieën bij, bijvoorbeeld sociale media en influencer marketing. Maar wat doet een reclamebureau eigenlijk?
Ons overzicht in XXXL formaat.
Typen agentschappen: Lijst
Hier is nog eens een lijst van alle soorten agentschappen:
- App agentschap
- Branding agentschap
- Bureau voor inhoudsmarketing
- Ontwerpbureau
- Digitaal agentschap
- Dialoog Marketing Agentschap
- E-commerce agentschap
Evenementenbureau - Full Service Agentschap
- Inbound Marketing Agentschap
- Influencer Marketing Agentschap
- Internet & Web Agentschap
- Communicatiebureau
- Creatief agentschap
- Media-agentschap
- Online Marketing Agentschap
- Prestatiemarketing Agentschap
- PR Agentschap
- Agentschap voor sociale media
- SEO / SEA Agentschap
- Strategie agentschap
- Management consultancy
- Video / Film Agentschap
- Reclamebureau