E-commerce agentschap: online shop, beheer, marketing – taken

E-commerce bureau – Welk merk verkoopt tegenwoordig nog iets zonder webwinkel? Het maakt niet uit of het gaat om kleine retailers op Amazon, modemerken op online retailers als AboutYou en Zalando of zelfs je eigen online winkel. Als je als model voor een modellenbureau werkt, zul je veel vertegenwoordigers van bureaus ontmoeten. Soms is er ook iemand van een e-commerce bureau ter plaatse. Zodat u ongeveer weet wat een e-commerce bureau doet, wat hun taken en diensten zijn, volgt hier een overzicht voor u! Terug naar alle Media & Marketing: Bureaus.

Wat zijn de doelstellingen van een e-commerce bureau?

Online winkelen is tegenwoordig de typische manier van winkelen. De concurrentie is hevig. Daarom boeken bedrijven e-commerce bureaus. Zij ontwikkelen online winkels en verbeteren deze zodat het winkelend publiek een prettige en zorgeloze winkelervaring heeft.

Wat maakt een e-commerce bureau dichtbij?

Wat doet een e-commerce bureau?

Welke taken voert een e-commerce bureau uit voor zijn klanten? Hier is een overzicht!

Online shop maken en webdesign

Centraal in een e-commerce bureau staat natuurlijk het creëren van online winkels voor klanten. Er zijn verschillende systemen die hiervoor worden gebruikt, maar uiteindelijk leidt alles tot één ding: U als klant heeft een geweldige winkelervaring.

E-commercebureaus besteden aandacht aan verschillende aspecten, bijvoorbeeld de grafische vormgeving van de webwinkel en de usability (gebruiksgemak) van de webwinkel. Merchandise management systemen draaien op de achtergrond om ervoor te zorgen dat bestellingen worden verwerkt en de voorraad klopt.

In verdere stappen zullen onderwerpen als nieuwsbriefmarketing worden behandeld, zodat bezoekers opnieuw kunnen worden aangesproken. Bovendien zijn sociale netwerken geïntegreerd, zodat bezoekers opnieuw kunnen worden aangesproken door advertenties op hun sociale media-apps. Er zijn ook vouchers… E-commerce agentschappen hebben veel taken!

Dan gaat het terug van de online wereld naar de offline wereld, het magazijn. Bestellingen moeten worden opgenomen, leveringsbonnen gedrukt, pakketten verpakt en verzonden. Ook hiervoor zijn de juiste interfaces nodig, bijvoorbeeld voor DHL, UPS en andere postorderbedrijven.

Zo ontstaat een kant-en-klare webwinkel!

Marktplaats optimalisatie

Veel handelaren verkopen tegenwoordig niet meer alleen op hun eigen webwinkel, maar gaan ook naar andere platforms.

U bent waarschijnlijk bekend met enkele van de grote marktplaatsen, zoals Amazon, Ebay of zelfs Wish. Er zijn zelfs winkelmogelijkheden op sociale media apps, zoals Instagram. Hier moet de online winkel worden gekoppeld aan de respectieve marktplaatsen zodat bestellingen en inventaris worden gesynchroniseerd.

Door aanvullend op andere marktplaatsen te verkopen, kunnen online detailhandelaren extra klanten voor zich winnen. Bijvoorbeeld als een moderetailer voor accessoires zijn eigen online winkel gebruikt, aanvullend verkoopt op Amazon en hier extra nieuwe klanten voor zichzelf wint.

Optimalisatie van prestaties / conversie en bruikbaarheid

Om online shops steeds beter te maken, houden veel e-commercebureaus zich ook bezig met het onderwerp prestatie- en conversieoptimalisatie. Het klinkt op het eerste gezicht ingewikkeld, maar het is eigenlijk heel eenvoudig. Het gaat erom zoveel mogelijk te verkopen.

Een eenvoudig voorbeeld: een detailhandelaar bouwt een mooie homepage met de huidige wintercollectie. 6 maanden later is het zomer, 30 graden en de mensen hebben geen winterjassen nodig maar lichte kleren. Als de startpagina niet wordt veranderd, zullen mensen zich niet aangesproken voelen en naar een andere online winkel gaan. Gewoon door de huidige collectie lente, zomer, herfst en winter te veranderen, kan de verkoop worden verhoogd. Dit verbeterde de prestaties en optimaliseerde de conversie (sluitingen).

Laten we nu overgaan tot een eenvoudig voorbeeld van bruikbaarheidsoptimalisatie. We blijven op onze startpagina. Laten we aannemen dat we 50 producten direct op de startpagina zouden tonen, direct op het eerste scherm dat te zien is. Deze 50 afbeeldingen zouden extreem klein zijn, je zou de producten nauwelijks kunnen zien, er zou veel te veel keuze zijn. Als we de startpagina toespitsen op twee belangrijke producten die op het eerste gezicht zichtbaar zijn, hebben we een gemakkelijke toegang en een snelle waarneming. Bijgevolg werd het gebruik vereenvoudigd en de bruikbaarheid geoptimaliseerd.

Zoekmachine optimalisatie

Een andere belangrijke taak is zoekmachineoptimalisatie. Hoe beter een online winkel in de zoekresultaten wordt geplaatst, d.w.z. hoe hoger de winkel in de resultaten staat, hoe beter

Elke dag worden honderden miljoenen zoekopdrachten ingediend bij zoekmachines zoals Google, Duck Duck Go en Bing. Voor zoekmachineoptimalisatie richten e-commercebureaus zich daarom op het afdekken van zoveel mogelijk specifieke zoekopdrachten. Bijvoorbeeld op een enkele productpagina. Hier wordt niet alleen een enkele foto van een product gepubliceerd, maar ook een kleine tekst, het merk, de genoteerde schoenmaat, de kleur enzovoort.

Zodra iemand bijvoorbeeld gaat zoeken naar een Nike sneaker rood, is de kans groter dat hij hoog in de zoekresultaten staat dan een webwinkel die alleen een foto en de prijs heeft geüpload.

Het gaat dus om informatie in tekstvorm. Blogartikelen, gidsen, maar ook productpagina’s.

Wat hier belangrijk is, is dat het niet om kwantiteit gaat, maar om kwaliteit. Hoe beter gebruikers geïnformeerd zijn over een bepaald onderwerp, hoe hoger de webwinkel in de zoekresultaten komt te staan.

E-Commerce Agentschap: Taken & Diensten

Dit waren de belangrijkste taken en diensten van een e-commerce bureau. E-commerce agentschappen zijn belangrijke partners, vooral voor de grote modemerken. Als je ooit iemand van een e-commerce bureau ontmoet bij een model casting of een klus, dan weet je nu ongeveer wat ze doen.

Creatie en advies:

  • Online winkel creatie
  • Webdesign
  • Marktplaats optimalisatie
  • Prestaties / Conversieoptimalisatie
  • Optimalisering van de bruikbaarheid
  • Webcontrole en webanalyse
  • Zoekmachine optimalisatie

Agentschappen: Marketing, Media & Reclame

Bureaus – Media, Reclame & Marketing, er zijn zoveel, verschillende soorten bureaus. Als model werk je met veel bureaus op de set voor fotoshoots, modeshows of commercials. Hier is een klein overzicht voor je.