E-commerce agentschap: online shop, beheer, marketing – taken

E-commercebureau – Welk merk verkoopt vandaag de dag nog iets zonder een online winkel? Het maakt niet uit of het gaat om kleine retailers op Amazon, modemerken op online retailers zoals AboutYou en Zalando of zelfs je eigen online winkel. Als je als model voor een modellenbureau werkt, kom je veel vertegenwoordigers van bureaus tegen. Soms is er ook iemand van een e-commercebureau aanwezig. Zodat je ongeveer weet wat een e-commercebureau doet, wat hun taken en diensten zijn, hebben we hier een overzicht voor je! Terug naar alles: Marketingbureaus.

Wat zijn de doelen van een e-commercebureau?

Online winkelen is tegenwoordig de typische manier van winkelen. De concurrentie is hevig. Daarom boeken bedrijven e-commercebureaus. Zij ontwikkelen online shops en verbeteren ze zodat shoppers een prettige en zorgeloze winkelervaring hebben.

Wat maakt een e-commercebureau dichtbij?

Wat doet een e-commercebureau?

Welke taken voert een e-commercebureau uit voor zijn klanten? Hier is een overzicht!

Online winkel maken en webdesign

Centraal bij een e-commerce bureau staat natuurlijk het maken van online shops voor klanten. Er zijn verschillende systemen die hiervoor worden gebruikt, maar uiteindelijk draait het maar om één ding: dat jij als klant een goede winkelervaring hebt.

E-commercebureaus besteden aandacht aan verschillende aspecten, waaronder het grafisch ontwerp van de webwinkel en de gebruiksvriendelijkheid van de webwinkel. Merchandise management systemen draaien op de achtergrond om ervoor te zorgen dat bestellingen worden verwerkt en de voorraad klopt.

In verdere stappen zullen onderwerpen zoals nieuwsbriefmarketing worden behandeld, zodat bezoekers opnieuw kunnen worden aangesproken. Sociale netwerken worden ook geïntegreerd zodat bezoekers opnieuw kunnen worden aangesproken door advertenties op hun sociale media-apps. Er zijn ook vouchers… E-commercebureaus hebben veel taken!

Dan gaat het terug van de online wereld naar de offline wereld, het magazijn. Bestellingen moeten worden opgenomen, afleverbonnen afgedrukt, pakketten verpakt en verzonden. Ook hiervoor zijn de juiste interfaces nodig, bijvoorbeeld voor DHL, UPS en andere postorderbedrijven.

Zo maak je een kant-en-klare webwinkel!

De beste marketingbureaus

Nu in FIV Magazine, de top 100 marketingbureaus:

Marktplaats optimalisatie

Veel handelaren verkopen tegenwoordig niet meer alleen op hun eigen online winkel, maar gaan ook naar andere platforms.

Je bent waarschijnlijk bekend met een aantal van de grote marktplaatsen, zoals Amazon, Ebay of zelfs Wish. Er zijn zelfs winkelmogelijkheden op social media apps, zoals Instagram. Hier moet de online winkel worden gekoppeld aan de respectieve marktplaatsen, zodat bestellingen en voorraden worden gesynchroniseerd.

Door extra te verkopen op andere marktplaatsen kunnen online retailers extra klanten voor zichzelf winnen. Bijvoorbeeld als een moderetailer voor accessoires zijn eigen online winkel gebruikt, extra verkoopt op Amazon en hier extra nieuwe klanten voor zichzelf wint.

Optimalisatie van prestaties / conversie en bruikbaarheid

Om online shops steeds beter te maken, houden veel e-commercebureaus zich ook bezig met prestatie- en conversieoptimalisatie. Het klinkt op het eerste gezicht complex, maar het is eigenlijk heel eenvoudig. Het gaat erom zoveel mogelijk te verkopen.

Een eenvoudig voorbeeld: een winkelier bouwt een mooie homepage met de huidige wintercollectie. 6 maanden later is het zomer, 30 graden en hebben mensen geen winterjassen nodig maar lichte kleding. Als de startpagina niet wordt aangepast, voelen mensen zich niet aangesproken en gaan ze naar een andere online winkel. Door alleen de huidige collectie lente, zomer, herfst en winter te veranderen, kan het verkooppercentage worden verhoogd. Dit verbetert de prestaties en optimaliseert de conversie (sluitingen).

Voorbeeld van bruikbaarheidsoptimalisatie

Laten we nu overgaan naar een eenvoudig voorbeeld van gebruiksvriendelijkheidoptimalisatie. We blijven op onze startpagina. Laten we aannemen dat we 50 producten direct op de startpagina zouden laten zien, direct op het eerste scherm dat te zien is. Deze 50 afbeeldingen zouden klein zijn, je zou de producten nauwelijks kunnen zien, er zou veel te veel keuze zijn. Als we de startpagina toespitsen op twee belangrijke producten die in één oogopslag te zien zijn, hebben we een gemakkelijke toegang en een snelle perceptie. Het gebruik is dus vereenvoudigd, de bruikbaarheid geoptimaliseerd.

Zoekmachine optimalisatie

Een andere belangrijke taak is zoekmachineoptimalisatie. Hoe beter een online winkel in de zoekresultaten staat, d.w.z. hoe hoger de winkel in de resultaten staat, hoe beter

Elke dag worden honderden miljoenen zoekopdrachten ingediend bij zoekmachines zoals Google, Duck Duck Go en Bing. Voor zoekmachineoptimalisatie richten e-commercebureaus zich daarom op het afdekken van zoveel mogelijk specifieke zoekopdrachten. Bijvoorbeeld op een enkele productpagina. Hier wordt niet alleen een enkele foto van een product gepubliceerd, maar wordt ook een kleine tekst geschreven, het merk, de schoenmaat genoteerd, de kleur enzovoort.

Zodra iemand bijvoorbeeld gaat zoeken naar een Nike sneaker rood, is de kans om hoog in de zoekresultaten te staan groter dan een online winkel die alleen een foto en de prijs heeft geüpload.

Het draait dus allemaal om informatie in tekstvorm. Blogartikelen, gidsen, maar ook productpagina’s.

Wat hier belangrijk is, is dat het niet gaat om kwantiteit, maar om kwaliteit. Hoe beter gebruikers geïnformeerd zijn over een bepaald onderwerp, hoe hoger de webwinkel in de zoekresultaten komt te staan.

E-Commerce Agentschap: Taken en diensten

Dit waren de belangrijkste taken en diensten van een e-commercebureau. E-commercebureaus zijn belangrijke partners, vooral voor de grote modemerken. Als je ooit iemand van een e-commercebureau tegenkomt bij een modellencast of klus, dan weet je nu ongeveer wat ze doen.

Creatie en advies:

  • Online winkel maken
  • Webdesign
  • Marktplaats optimalisatie
  • Prestaties / Conversieoptimalisatie
  • Gebruiksvriendelijkheid optimaliseren
  • Webcontrole en webanalyse
  • Zoekmachine optimalisatie

Agentschappen: Marketing, Media & Reclame

Bureaus – Media, Reclame & Marketing, er zijn zoveel verschillende soorten bureaus. Als model werk je met veel bureaus op de set voor fotoshoots, modeshows of commercials. Hier is een klein overzicht voor je.