Inbound Marketing Agentschap: Content, Marketing, Nieuwe Klanten – Taken
Inbound Marketing Agency – Merken hebben vooral één ding nodig: bekendheid en bereik! Als niemand uw product kent, wie gaat het dan kopen? Inbound marketing bureaus worden hier vaak voor geboekt. Lees hier iets meer over hun taken en diensten voor hun klanten. Misschien ontmoet je iemand van een inbound marketing bureau in een van je volgende modelcastings of jobs. Terug naar iedereen: Agentschappen.
Wat zijn de doelstellingen van een inbound marketing bureau?
Eerst een korte uitleg: Wat zijn de doelstellingen van een inbound marketing bureau? De doelstellingen zijn vrij duidelijk: het doel is een groter bereik op te bouwen om deals te sluiten. Zo’n deal kan het boeken van een workshop zijn, de aankoop van een ticket of de verkoop van een modeartikel in een online shop. De technische term hiervoor is conversie. Hoe hoger de conversie, hoe beter.
De doelen in één oogopslag:
- Verkeer aantrekken
- Bezoekers converteren
- Leads ontwikkelen
- Klanten sluiten
- Klanten inspireren
Hoe gaat ze te werk?
Wat maakt een inbound marketing bureau bij u in de buurt?
Wat doet een inbound marketing bureau?
Om inbound marketingbureaus hun doel te laten bereiken, gebruiken ze verschillende methodes in online marketing.
Content marketing: goede teksten en inhoud
Contentmarketing is de basis voor inbound marketingbureaus. Want zonder goede inhoud heb je niets om mee te werken. Dit kunnen de voordelen zijn op een pagina in de online shop, gidsen in de geïntegreerde blog (voor zoekmachineoptimalisatie) of nieuwe ideeën voor Instagram.
Deze inhoud is bedoeld om nieuwe gebruikers naar het merk te trekken. Ranking in zoekmachines, door goede en informatieve blog posts. Nieuwe posts op Instagram krijgen extra advertentiebudget zodat ze mensen bereiken die het merk nog niet kennen.
Er zijn geen grenzen aan de creativiteit, kleine geanimeerde gifs, video’s, soms zelfs hele documentaires op YouTube.
Met goede inhoud kan het dan naar de tweede fase. Bereik en verkoop (conversie) genereren.
Leads genereren
Laten we eerst verduidelijken wat een lead is?
Het doel van het inbound marketing bureau is bereik. Het zorgt ervoor dat individuele gebruikers naar de online shop of de social media kanalen komen. Als zo’n gebruiker er eenmaal is, is het een lead. Simpel gezegd, de persoon is er nu, maar heeft nog niet gekocht.
Hiervoor worden verschillende strategieën gebruikt. Bijvoorbeeld zoekmachine optimalisatie, social media marketing, soms worden contacten van anderen gekocht, bijvoorbeeld door advertenties in vakbladen of plaatsingen op andere kanalen, zoals bij influencers.
Het doel van leadgeneratie is dus om mensen te werven die in een volgende stap iets gaan kopen.
SEO / SEA: Zoekmachinemarketing
De technische term SEO staat voor zoekmachineoptimalisatie. Bij zoekmachineoptimalisatie gaat het erom gebruikers goede inhoud te bieden, punt uit. Bijvoorbeeld over bepaalde onderwerpen, hoe leer ik gitaar spelen? Bedrijven produceren dan inhoud precies voor dit onderwerp en proberen zo hoog mogelijk in de zoekresultaten te komen. Mensen die gitaar willen leren spelen komen op de website van het bedrijf terecht en zijn in theorie slechts één klik verwijderd van de aankoop van een gitaar of accessoires.
De technische term SEA staat voor Search Engine Advertising, d.w.z. advertenties in zoekmachines zoals Google. Naast de zoekresultaten, die door goede inhoud hoog worden geplaatst, spelen zoekmachines ook advertenties van reclamepartners. Het grote voordeel hier is dat je niet lang hoeft te werken om bovenaan te komen, je kunt de concurrentie meteen voor zijn omdat de advertenties meestal boven de andere zoekresultaten staan.
Social Media Marketing
Social media marketing is tegenwoordig voor veel bedrijven een zeer belangrijk instrument geworden. De mix van sociale netwerken is steeds groter geworden. Tegenwoordig moeten bedrijven kiezen tussen Facebook, Instagram, TikTok, Youtube, Twitch, Pinterest, Twitter en vele andere sociale netwerken.
Voor lead generation zijn social media apps een uitstekend middel om mensen te bereiken. Er zijn hier immers veel gegevens, zoals leeftijd, interesses, woonplaats, die inbound marketingbureaus kunnen gebruiken om mensen precies te bereiken.
Marketing Automatisering
Als de gebruikers eenmaal verzameld zijn, gaat het er ook om ze in een zinvolle flow te houden. Als een gebruiker bijvoorbeeld al in de online modewinkel is en een paar producten bekijkt. Met kleine pop-ups kan om de naam en het e-mailadres worden gevraagd, bijvoorbeeld met de boodschap “Zo mis je nooit meer een koopje!
Zodra ik me heb aangemeld voor deze e-mail nieuwsbrief, kan de automatisering beginnen. De gebruiker krijgt de eerste e-mail en afhankelijk van of de gebruiker klikt, niet klikt of op welke link hij klikt, wordt hij gecategoriseerd. Kijk je meer naar schoenen, jassen of accessoires? Klik je op mannen, vrouwen, unisex? Afhankelijk daarvan ontvangen gebruikers in de tweede stap geïndividualiseerde berichten, bijvoorbeeld specifiek voor sneakerfans. Ook hier is filtering in de tweede stap mogelijk: houdt iemand van bepaalde kleuren, is hij geïnteresseerd in een bepaalde maat?
Alle berichten zijn geautomatiseerd en verschijnen afhankelijk van wat een gebruiker wel of niet doet.
Inbound Marketing Agentschap: Taken & Diensten
Dat is wat een inbound marketing bureau doet.
- Marketing van inhoud
- Leads genereren
- SEO / SEA: Zoekmachinemarketing
- Social Media Marketing
- Marketing Automatisering
Agentschappen: Marketing, Media & Reclame
Bureaus – Media, Reclame & Marketing, er zijn zoveel, verschillende soorten bureaus. Als model werk je met veel bureaus op de set voor fotoshoots, modeshows of commercials. Hier is een klein overzicht voor je.