Agentschap voor inbound marketing: inhoud, marketing, nieuwe klanten – taken

Inbound Marketing Agency – Merken hebben vooral één ding nodig: bekendheid en bereik! Als niemand je product kent, wie gaat het dan kopen? Inbound marketingbureaus worden hier vaak voor ingeschakeld. Lees hier iets meer over hun taken en diensten voor hun klanten. Misschien ontmoet je iemand van een inbound marketingbureau bij een van je volgende modelcastings of jobs. Terug naar alles: Marketingbureaus.

Wat zijn de doelen van een inbound marketing bureau?

Eerst een korte uitleg: Wat zijn de doelen van een inbound marketing bureau? De doelen zijn vrij duidelijk: het doel is om bereik op te bouwen om deals te realiseren. Zo’n deal kan het boeken van een workshop zijn, de aankoop van een ticket of de verkoop van een mode-item in een online shop. De technische term hiervoor is conversie. Hoe hoger de conversie, hoe beter.

De doelen in een oogopslag:

  • Verkeer aantrekken
  • Bezoekers converteren
  • Leads ontwikkelen
  • Klanten sluiten
  • Klanten inspireren

Hoe gaat ze te werk?

Wat maakt een inbound marketing bureau bij jou in de buurt?

Wat doet een inbound marketing bureau?

Om ervoor te zorgen dat inbound marketingbureaus hun doel bereiken, gebruiken ze verschillende methodologieën in online marketing.

Contentmarketing: goede teksten en inhoud

Contentmarketing is de basis voor inbound marketingbureaus. Want zonder goede content heb je niets om mee te werken. Dit kunnen de voordelen op een pagina in de online shop zijn, gidsen in de geïntegreerde blog (voor zoekmachineoptimalisatie) of zelfs nieuwe ideeën voor Instagram.

Deze inhoud is gemaakt om nieuwe gebruikers naar het merk te trekken. Plaatsing in zoekmachines, door goede en informatieve blogposts. Nieuwe posts op Instagram krijgen extra advertentiebudget zodat ze mensen bereiken die het merk nog niet kennen.

Er zijn geen grenzen aan creativiteit, kleine geanimeerde gifs, video’s en soms zelfs hele documentaires op YouTube.

Met goede inhoud kan het dan naar de tweede fase gaan. Bereik en verkoop (conversie) genereren.

Leads genereren

Laten we eerst verduidelijken: wat is een lead?

Het doel van het inbound marketing bureau is bereik. Het zorgt ervoor dat individuele gebruikers naar de online shop of de social media kanalen komen. Zodra zo’n gebruiker daar is, is het een lead. Simpel gezegd, de persoon is er nu, maar heeft nog niet gekocht.

Hiervoor worden verschillende strategieën gebruikt. Bijvoorbeeld zoekmachineoptimalisatie, social media marketing, soms worden contacten gekocht van anderen, bijvoorbeeld door advertenties in vakbladen of plaatsingen op andere kanalen, zoals bij influencers.

Het doel van leadgeneratie is dus om mensen te werven die in de volgende stap iets gaan kopen.

Vind uw marketingbureau!

Nu in FIV Magazine, de top 100 marketingbureaus:

SEO / SEA: Zoekmachinemarketing

De technische term SEO staat voor zoekmachineoptimalisatie. Zoekmachineoptimalisatie gaat over het aanbieden van goede inhoud aan gebruikers, punt uit. Bijvoorbeeld over bepaalde onderwerpen, hoe leer ik gitaar spelen? Bedrijven produceren dan content precies voor dit onderwerp en proberen zo hoog mogelijk in de zoekresultaten te komen. Mensen die gitaar willen leren spelen komen op de website van het bedrijf terecht en zijn theoretisch maar één klik verwijderd van het kopen van een gitaar of accessoires.

De technische term SEA staat voor Search Engine Advertising, d.w.z. advertenties in zoekmachines zoals Google. Naast de zoekresultaten, die hoog worden geplaatst door goede content, spelen zoekmachines ook advertenties af van advertentiepartners. Het grote voordeel hiervan is dat je niet lang hoeft te werken om bovenaan te komen, je kunt de concurrentie meteen voor zijn omdat de advertenties meestal boven de andere zoekresultaten staan.

Sociale media marketing

Socialemediamarketing is tegenwoordig een essentieel hulpmiddel voor veel bedrijven. De mix van sociale netwerken is steeds groter geworden. Vandaag de dag moeten bedrijven kiezen tussen Facebook, Instagram, TikTok, YouTube, Twitch, Pinterest, Twitter en vele andere sociale netwerken.

Voor leadgeneratie zijn social media-apps een uitstekend middel om mensen te bereiken. Er zijn hier immers veel gegevens, zoals leeftijd, interesses en woonplaats, die inbound marketingbureaus kunnen gebruiken om mensen precies te bereiken.

Marketing Automatisering

Als gebruikers eenmaal verzameld zijn, gaat het er ook om ze in een zinvolle flow te houden. Bijvoorbeeld als een gebruiker al in de online modewinkel is en een paar producten bekijkt. Met kleine pop-ups kunnen de naam en het e-mailadres worden gevraagd, bijvoorbeeld met de boodschap “Zo mis je nooit meer een koopje!

Zodra ik me heb aangemeld voor deze e-mailnieuwsbrief, kan de automatisering beginnen. De gebruiker krijgt de eerste e-mail en afhankelijk van of hij klikt, niet klikt of op welke link hij klikt, wordt hij gecategoriseerd. Kijk je meer naar schoenen, jassen of accessoires? Klik je op mannen, vrouwen, unisex? Afhankelijk hiervan ontvangen gebruikers in de tweede stap geïndividualiseerde berichten, bijvoorbeeld speciaal voor sneakerfans. Ook hier is filtering mogelijk in de tweede stap: houdt iemand van bepaalde kleuren, is hij geïnteresseerd in een bepaalde maat?

Alle berichten zijn geautomatiseerd en verschijnen afhankelijk van wat een gebruiker wel of niet doet.

Inbound Marketingbureau: Taken en diensten

Dat is wat een inbound marketingbureau doet.

  • Marketing van inhoud
  • Leads genereren
  • SEO / SEA: Zoekmachinemarketing
  • Sociale media marketing
  • Marketing Automatisering

Agentschappen: Marketing, Media & Reclame

Bureaus – Media, Reclame & Marketing, er zijn zoveel verschillende soorten bureaus. Als model werk je met veel bureaus op de set voor fotoshoots, modeshows of commercials. Hier is een klein overzicht voor je.