SEO / SEA agentschap: zoekmachines, optimalisatie, marketing, reclame – taken
SEO / SEA Agency – Als je als model werkt, ontmoet je mensen van verschillende bureaus! Reclamebureaus, PR-bureaus, soms zelfs SEO-bureaus! SEO staat voor search engine optimisation, wat betekent dat SEO bureaus websites en online shops naar de top van de zoekresultaten op Google, Bing of andere zoekmachines brengen. Hoe hoger ze in zoekmachines staan, hoe meer kliks ze krijgen en dus meer bereik en meer klanten. Hier volgt een kort overzicht van de belangrijkste taken en diensten van een SEO-bureau, zodat u ongeveer weet wat ze doen. Media, marketing, reclame, terug naar iedereen: Agentschappen.
Wat zijn de doelstellingen van een SEO / SEA bureau?
Google is als aanbieder van zoekmachines uitgegroeid tot een van de grootste bedrijven ter wereld. Ondertussen gaat het niet meer alleen om het vinden van antwoorden op vragen door het stellen van een zoekopdracht, Google gaat over adverteren, binnen de zoekmachine, adverteren buiten de zoekmachine (display advertenties) en natuurlijk ook over Google Shopping.
Sinds het begin van elk jaar groeit de elektronische handel. 10% groei is het absolute minimum. Daarom begeven steeds meer oude en gevestigde merken zich in de digitale ruimte. Voor hen rijst dan natuurlijk de grote vraag: hoe krijgen we bereik op het internet? Dit is precies waar performance marketingbureaus om de hoek komen kijken. Zij zorgen niet alleen voor het bereik, maar ook dat er iets uit het bereik komt, bijvoorbeeld een verkoop in de webwinkel.
Wat maakt een goed SEO-bureau in de buurt?
Wat doet een SEO / SEA bureau?
Laten we eens kijken naar de exacte taken!
- SEM – Zoekmachinemarketing
- SEM / SEO – Zoekmachine optimalisatie
- Pagina 1 Plaatsing?
- Linkbuilding – OnPage en OffPage optimalisatie
- Google SEA, SEA & Display Ads
SEM – Zoekmachinemarketing
Zoekmachinemarketing is tegenwoordig een van de centrale instrumenten voor verkoopbevordering. In het digitale tijdperk stroomt bijna alle informatie via zoekmachines, van eenvoudige vragen tot complexe formuleringen. Bedrijven die zich bezighouden met zoekmachineoptimalisatie voor online winkels en websites zijn de experts voor rankings in zoekmachines zoals Google, Yahoo, Bing of zelfs Yandex. Natuurlijk is Google de absolute marktleider op de meeste continenten. Er zijn echter ook verschillende nieuwe zoekmachines die nieuwe benaderingen bieden, bijvoorbeeld via ecologische concepten. Hoe dan ook, op het gebied van zoekmachinemarketing heb je een expert nodig.
Ons bureau heeft met succes meer dan 50 klanten naar pagina één gebracht in meer dan 20 landen over de hele wereld. Niet alleen op pagina één, maar veel van de trefwoorden, d.w.z. de zoektermen van de gebruiker, zijn ook op nummer één gekomen, zowel nationaal als in Engelstalige landen. Zoekmachinemarketing is zo efficiënt omdat niemand meer naar de stadscentra gaat voor nieuwe producten, ze zoeken eerst online. Het maakt niet uit of het gaat om digitale marktplaatsen of online winkels. Niet alleen producten, maar ook diensten worden tegenwoordig steeds vaker online benaderd.
- Welke massagesalons in de buurt worden aanbevolen?
- Waar is de dichtstbijzijnde autodealer voor luxe merken?
- Wat is de beste haarshampoo?
- Dames T-shirts Trends 2025
- WLAN Berlijn
Zoekvragen zijn heel verschillend, maar ze zijn interessant en relevant voor elke bedrijfstak, omdat een groot deel van de concurrentie tegenwoordig plaatsvindt op de digitale markt. Deze crossmediale mix, d.w.z. de verdeling over verschillende media, is voor bedrijven uiterst belangrijk geworden. Zoekmachine optimalisatie berust ook op verstrooiing. Laten we even kijken naar het onderwerp zoekmachineoptimalisatie.
SEM / SEO – Zoekmachine optimalisatie
Allereerst gaat het bij zoekmachineoptimalisatie om de plaatsing van websites en webwinkels in de populaire zoekmachines zoals Google, Bing en Yahoo. Hoe hoger een website is geplaatst, hoe meer kliks hij krijgt. Het doel van elk zoekmachinebedrijf is om op nummer één te komen. Maar waarom is de eerste plaats zo belangrijk? Laten we eens kijken naar een heat map van marktonderzoek, die de zoekmachine Google en het uiterlijk van de gebruikers na een zoekopdracht laat zien. Het is duidelijk te zien dat de grootste aanwezigheid altijd linksboven is. Omdat hier de ogen van alle gebruikers op vallen, worden advertenties ook op deze prominente plaats gezet. Hoe dichter uw website of webwinkel bij deze plek komt, hoe meer kliks u waarschijnlijk zult krijgen en hoe meer omzet u kunt maken. Hier zie je de oogbollen weer duidelijk in de heatmap:
Hoe kom je op pagina één in Google?
Om op pagina één te komen, moet je eerst naar de concurrentie kijken. Is er al veel concurrentie of niet? Als we bijvoorbeeld aan zoekmachineoptimalisatie willen doen op het gebied van onroerend goed, huisvesting, verzekeringen of zelfs financiële diensten, hebben we een navenant hoog kapitaal nodig voor de verwezenlijking van de doelstellingen. Het is gemakkelijker als het gaat om meer specifieke termen, bijvoorbeeld “gespecialiseerde lampenwinkel in Hamburg”. Hier zijn een paar voorbeelden van relatief moeilijke projecten in zoekmachine optimalisatie en ook een paar eenvoudigere.
Eerst een blik op nogal moeilijke trefwoorden:
- Hotel New York
- Korte vakantie Las Vegas
- Autohandel Parijs
- Restaurant Berlijn
Naast deze moeilijk te verkrijgen trefwoorden zijn er ook eenvoudigere, bijvoorbeeld lokale onderwerpen of zelfs niche-onderwerpen:
- Lampenwinkel in Hamburg
- Korte vakantie kasteel Neuschwanstein Beieren
- Proefrit Parijs
- Veganistische restaurantaanbevelingen Berlijn
In dit kleine voorbeeld kunt u zien dat hoe preciezer de termen worden, hoe eenvoudiger zoekmachineoptimalisatie waarschijnlijk wordt. Waarbij “eenvoudig” in de context van zoekmachineoptimalisatie niet noodzakelijk betekent dat het niet ingewikkeld zal zijn. Het is alleen minder complex in verhouding. Maar uiteindelijk blijft gerichte zoekmachineoptimalisatie altijd een doorlopend project en geen eenmalige opzet zolang het gaat om middelgrote en grote ondernemingen.
Natuurlijk zijn er meer aspecten van zoekmachineoptimalisatie, zoals paginastructuur, maar dat zou te ver gaan. Belangrijker is de extra OnPage-optimalisatie. OnPage verwijst naar alle wijzigingen en maatregelen die op de eigen website of in de eigen online shop worden aangebracht.
Bij zoekmachineoptimalisatie komt echter meer kijken dan pure OnPage-optimalisatie.
OnPage en OffPage optimalisatie (backlinks)
Zoals beschreven gaat het bij OnPage-optimalisatie om een oproep tot actie op de eigen website. OffPage optimalisatie draait dan om alle maatregelen buiten het eigen online project. Een groot en centraal onderdeel hiervan is het genereren van backlinks. Backlinks zijn verwijzingen, d.w.z. links van andere pagina’s naar ons project.
Backlinks eenvoudig beschreven:
- Best practice vastgoed – het centrale thema voor onze cliënt: Kopen of huren van een huis of appartement
- Als reclamebureau creëren wij voor de lezer veel themarelevante pagina’s met een toegevoegde waarde die hij elders niet kan vinden.
- Voorbeeldartikel: Keukentrends 2020
- Het artikel zal in de loop van weken en maanden steeds hoger op de ranglijst komen.
- Op een gegeven moment doet een groot woontijdschrift onderzoek naar keukentrends voor het komende jaar
- De redacteur neemt twee of drie ideeën en verwijst naar onze website
- Daarnaast kopen we als reclamebureau een backlink in een online blog
- Door de kruisverwijzing in het woonmagazine is een andere blog ons op het spoor gekomen en legt voor de derde keer een link naar de keukentrends
Het resultaat van onze backlinkstrategie of inhoud en backlinkstrategie ziet er als volgt uit:
- Organisch bereikte het artikel na vijf weken pagina één en bleef daar meestal op nummer acht of negen.
- Door de constante kruisverwijzingen steeg ons artikel stap voor stap naar de top en staat het nu op de eerste plaats.
Keukentrends en het verhuren van huizen, hoe gaat dat samen? Bij zoekmachineoptimalisatie neem je niet alleen je starre onderwerpsgebied, maar ook horizontaal gerelateerde onderwerpen. Als we het bijvoorbeeld hebben over het verkopen of kopen van een huis, moeten we het in dit verband ook hebben over eigendommen, dat wil zeggen: tuin, oprit en garage. Maar we moeten het ook hebben over de binnenkant van het huis, van de keuken tot de woonkamer, de badkamer, de kinderkamer, en natuurlijk het gezinsleven, alles wat te maken heeft met elektriciteit vergelijken, verzekeringen vergelijken, maar ook tips voor je eigen huis, zoals door het verzinnen van YouTube-filmpjes. 1000 ideeën! Eén doel: verkoopbevordering.
Zoekmachine-analyse: Rapportage
Na zoekmachine optimalisatie, laten we een korte blik werpen op zoekmachine analyse. Zoekmachine-analyse gaat over het gedrag van gebruikers op onze eigen website. Daarnaast kijkt de zoekmachine-analyse ook naar de effecten van onze zoekmachine-optimalisatie. Zijn we gestegen of gedaald op de ranglijst? Hoe kunnen we onze positie in Google verbeteren? Met precieze kengetallen kunnen we conclusies trekken uit de rapportage en monitoring van de zoekmachine.
Google SEA, SEA & Display Ads
Een heel groot aspect van SEO-bureaus is natuurlijk de hele wereld van Google Ads (reclame).
Adverteren is de snelste manier om mensen te bereiken. Vooral op platforms als Google, die alleen al in Duitsland dagelijks enkele miljoenen mensen op hun site hebben. Sterker nog, dankzij de zoekopdrachten kunnen performance marketingbureaus hun advertenties precies plaatsen bij de mensen die geïnteresseerd zijn in een onderwerp. Dit verhoogt de kans dat iemand onze online shop bezoekt of zelfs een product koopt!
Google wil dus vooral zichtbaar zijn in de zoekresultaten. Dat kan ofwel door zoekmachineoptimalisatie, bijvoorbeeld door goede teksten, wat veel tijd kost, ofwel snel en eenvoudig door gerichte reclame.
Agentschappen: Marketing, Media & Reclame
Bureaus – Media, Reclame & Marketing, er zijn zoveel, verschillende soorten bureaus. Als model werk je met veel bureaus op de set voor fotoshoots, modeshows of commercials. Hier is een klein overzicht voor je.