SEO / SEA agentschap: zoekmachines, optimalisatie, marketing, reclame – taken

SEO / SEA Agency – Als je als model werkt, ontmoet je mensen van verschillende bureaus! Reclamebureaus, PR-bureaus, soms zelfs SEO-bureaus! SEO staat voor search engine optimisation, wat betekent dat SEO-bureaus websites en online shops bovenaan de zoekresultaten van Google, Bing of andere zoekmachines brengen. Hoe hoger ze in zoekmachines staan, hoe meer kliks ze krijgen en dus meer bereik en meer klanten. Hier volgt een kort overzicht van de belangrijkste taken en diensten van een SEO-bureau, zodat je ongeveer weet wat ze doen. Terug naar alles: Marketingbureaus.

Wat zijn de doelen van een SEO / SEA-bureau?

Google is als aanbieder van zoekmachines uitgegroeid tot een van de grootste bedrijven ter wereld. Ondertussen gaat het niet meer alleen om het vinden van antwoorden op vragen door het stellen van een zoekopdracht, Google gaat over adverteren, binnen de zoekmachine, adverteren buiten de zoekmachine (display advertenties) en natuurlijk gaat het ook over Google Shopping.

E-commerce groeit sinds het begin van elk jaar. Een groei van 10% is het absolute minimum. Daarom betreden steeds meer oude en gevestigde merken de digitale ruimte. Voor hen rijst dan natuurlijk de grote vraag: hoe krijgen we bereik op internet? Dit is precies waar performance marketingbureaus om de hoek komen kijken. Zij zorgen niet alleen voor het bereik, maar ook dat er iets uit het bereik komt, bijvoorbeeld een verkoop in de online shop.

Wat maakt een goed SEO-bureau in de buurt?

Wat doet een SEO / SEA-bureau?

Laten we eens kijken naar de exacte taken!

  • SEM – Zoekmachinemarketing
  • SEM / SEO – Zoekmachineoptimalisatie
  • Pagina 1 Plaatsing?
  • Linkbuilding – OnPage en OffPage optimalisatie
  • Google SEA, SEA & Beeldschermadvertenties

SEM – Zoekmachinemarketing

Zoekmachinemarketing is tegenwoordig een van de belangrijkste tools voor verkoopbevordering. In het digitale tijdperk stroomt bijna alle informatie via zoekmachines, van eenvoudige vragen tot complexe formuleringen. Bedrijven die zich bezighouden met zoekmachineoptimalisatie voor online winkels en websites zijn de experts voor rankings in zoekmachines zoals Google, Yahoo, Bing of zelfs Yandex. Natuurlijk is Google op de meeste continenten de absolute marktleider. Er zijn echter ook verschillende nieuwe zoekmachines die nieuwe benaderingen bieden, bijvoorbeeld via ecologische concepten. Hoe dan ook, op het gebied van zoekmachinemarketing heb je een expert nodig.

Ons bureau heeft met succes meer dan 50 klanten naar pagina één gebracht in meer dan 20 landen over de hele wereld. Niet alleen op pagina één, maar veel van de zoekwoorden, d.w.z. de zoektermen van de gebruiker, hebben het ook tot nummer één gebracht, zowel nationaal als in Engelstalige landen. Zoekmachinemarketing is zo efficiënt omdat niemand meer naar de stadscentra gaat voor nieuwe producten, ze zoeken eerst online. Het maakt niet uit of het gaat om digitale marktplaatsen of online winkels. Niet alleen producten, maar ook diensten worden tegenwoordig steeds vaker online benaderd.

  • Welke massagesalons in de buurt worden aanbevolen?
  • Waar is de dichtstbijzijnde autodealer voor luxe merken?
  • Wat is de beste haarshampoo?
  • Dames T-shirt Trends 2025
  • WLAN Berlijn

Zoekvragen zijn heel verschillend, maar ze zijn interessant en relevant voor elke branche, omdat een groot deel van de concurrentie tegenwoordig plaatsvindt in de digitale markt. Deze crossmediale mix, d.w.z. de verspreiding over verschillende media, is uiterst belangrijk geworden voor bedrijven. Zoekmachineoptimalisatie is ook afhankelijk van verstrooiing. Laten we eens kort kijken naar het onderwerp zoekmachineoptimalisatie.

Vind uw marketingbureau!

Nu in FIV Magazine, de top 100 marketingbureaus:

SEM / SEO – Zoekmachineoptimalisatie

Allereerst gaat het bij zoekmachineoptimalisatie om de plaatsing van websites en online shops in de populaire zoekmachines zoals Google, Bing en Yahoo. Hoe hoger een website wordt geplaatst, hoe meer klikken deze krijgt. Het doel voor elk zoekmachinebedrijf is om op nummer één te komen. Maar waarom is de eerste plaats zo belangrijk? Laten we eens kijken naar een heatmap uit marktonderzoek, deze laat de zoekmachine Google zien en het uiterlijk van de gebruikers na een zoekopdracht. Het is duidelijk te zien dat de grootste aanwezigheid altijd linksboven is. Omdat de blik van alle gebruikers hier blijft hangen, worden advertenties ook op deze prominente positie geplaatst. Hoe dichter je website of webwinkel bij deze plek komt, hoe meer kliks je waarschijnlijk krijgt en hoe meer omzet je kunt maken. Hier zie je de oogbollen weer duidelijk in de heatmap:

Hoe kom je op pagina één in Google?

Om op pagina één te komen, moet je eerst naar de concurrentie kijken. Is er al veel concurrentie of niet? Als we bijvoorbeeld aan zoekmachineoptimalisatie willen doen op het gebied van onroerend goed, huisvesting, verzekeringen of zelfs financiële diensten, hebben we een navenant hoog kapitaal nodig voor de implementatie van de doelen. Het is gemakkelijker als we te maken hebben met meer specifieke termen, zoals “lampenwinkel in Hamburg”. Hier zijn een paar voorbeelden van relatief moeilijke projecten in zoekmachineoptimalisatie en ook een paar eenvoudigere.

Eerst een blik op nogal moeilijke zoekwoorden:

  • Hotel New York
  • Korte vakantie Las Vegas
  • Autohandel Parijs
  • Restaurant Berlijn

Naast deze moeilijk te verkrijgen zoekwoorden, zijn er ook eenvoudigere zoekwoorden, bijvoorbeeld lokale onderwerpen of zelfs niche-onderwerpen:

  • Lampenwinkel in Hamburg
  • Korte vakantie kasteel Neuschwanstein Beieren
  • Proefrit Parijs
  • Vegan Restaurant Aanbevelingen Berlijn

In dit kleine voorbeeld kun je zien dat hoe nauwkeuriger de termen worden, hoe eenvoudiger zoekmachineoptimalisatie waarschijnlijk wordt. Daarbij betekent ‘eenvoudig’ in de context van zoekmachineoptimalisatie niet noodzakelijkerwijs dat het niet ingewikkeld is. Het is alleen minder complex in verhouding. Uiteindelijk blijft gerichte zoekmachineoptimalisatie echter altijd een doorlopend project en geen eenmalige opzet zolang het gaat om middelgrote en grote bedrijven.

Tot nu toe hebben we ons alleen gericht op de inhoud. Natuurlijk zijn er meer aspecten aan zoekmachineoptimalisatie, zoals paginastructuur, maar dat zou te veel in detail treden. Belangrijker is de aanvullende OnPage optimalisatie. OnPage verwijst naar alle veranderingen en maatregelen die worden doorgevoerd op de eigen website of in de eigen online shop.

Zoekmachineoptimalisatie is echter meer dan pure OnPage-optimalisatie.

OnPage en OffPage optimalisatie (backlinks)

Zoals beschreven gaat OnPage-optimalisatie over een call-to-action op de eigen website. OffPage optimalisatie draait vervolgens om alle maatregelen buiten het eigen online project. Een groot en centraal onderdeel hiervan is het genereren van backlinks. Backlinks zijn verwijzingen, d.w.z. links van andere pagina’s naar ons project.

Backlinks eenvoudig beschreven:

  • Best practice vastgoed – het centrale onderwerp voor onze klant: Een huis of appartement kopen of huren
  • Als reclamebureau creëren we veel onderwerprelevante pagina’s voor de lezer met toegevoegde waarde die ze elders niet kunnen vinden
  • Voorbeeldartikel: Keukentrends 2020
  • Het artikel zal in de loop van weken en maanden steeds hoger in de ranglijsten komen.
  • Op een gegeven moment doet een groot woontijdschrift onderzoek naar keukentrends voor het komende jaar.
  • De redacteur neemt twee of drie ideeën en linkt naar onze website
  • Daarnaast kopen we als reclamebureau een backlink in een online blog
  • Door de kruisverwijzing in het woonmagazine is een andere blog zich van ons bewust geworden en linkt voor de derde keer de keukentrends aan elkaar

Het resultaat van onze backlinkstrategie of content- en backlinkstrategie ziet er als volgt uit:

  • Organisch bereikte het artikel na vijf weken pagina één en bleef daar meestal op nummer acht of negen.
  • Dankzij de constante kruisverwijzingen steeg ons artikel stap voor stap naar de top en staat het nu op de eerste plaats.

Keukentrends en huizen verhuren, hoe past dat bij elkaar? Bij zoekmachineoptimalisatie neem je niet alleen je starre onderwerpsgebied, maar ook horizontaal gerelateerde onderwerpen. Als we het bijvoorbeeld hebben over het verkopen of kopen van een huis, moeten we het in deze context ook hebben over eigendommen, dat wil zeggen: tuin, oprit en garage. Maar we moeten het ook hebben over de binnenkant van het huis, van de keuken tot de woonkamer, de badkamer, de kinderkamer en natuurlijk het gezinsleven, alles wat te maken heeft met elektriciteit vergelijken, verzekeringen vergelijken, maar ook tips voor je eigen huis, zoals het maken van YouTube-video’s. 1000 ideeën! Eén doel: verkoopbevordering.

Zoekmachineanalyse: Rapportage

Laten we na zoekmachineoptimalisatie eens kort kijken naar zoekmachineanalyse. Zoekmachineanalyse houdt zich bezig met het gedrag van gebruikers op onze eigen website. Daarnaast kijkt de zoekmachineanalyse ook naar de effecten van onze zoekmachineoptimalisatie. Zijn we gestegen of gedaald in de rankings? Hoe kunnen we onze positie in Google verbeteren? Met precieze kengetallen kunnen we conclusies trekken uit de rapportage en monitoring van de zoekmachine.

Google SEA, SEA & Beeldschermadvertenties

Een heel groot aspect van SEO-bureaus is natuurlijk de hele wereld van Google Ads (advertenties).

Adverteren is de snelste manier om mensen te bereiken. Vooral op platforms zoals Google, die alleen al in Duitsland elke dag meerdere miljoenen mensen op hun site hebben. Sterker nog, dankzij zoekopdrachten kunnen performance marketingbureaus hun advertenties precies aanbieden aan de mensen die geïnteresseerd zijn in een onderwerp. Dit vergroot de kans dat iemand onze online shop bezoekt of zelfs een product koopt!

De belangrijkste zorg van Google is dus om zichtbaar te zijn in de zoekresultaten. Dit kan worden bereikt door zoekmachineoptimalisatie, bijvoorbeeld door goede teksten, wat veel tijd kost, of snel en eenvoudig door gericht te adverteren.

Agentschappen: Marketing, Media & Reclame

Bureaus – Media, Reclame & Marketing, er zijn zoveel verschillende soorten bureaus. Als model werk je met veel bureaus op de set voor fotoshoots, modeshows of commercials. Hier is een klein overzicht voor je.