Online Marketing Agentschap: Google, Amazon, Instagram & Co – Taken

Online marketingbureau – Of het nu gaat om casting of banen, je ontmoet vaak mensen van bureaus, waaronder online marketingbureaus. Een groot deel van de reclame is tegenwoordig immers online en digitaal. Zodat u weet wat een online marketingbureau doet, volgt hier een kort overzicht van de diensten en taken! Terug naar alle Media & Marketing: Bureaus.

Wat zijn de doelstellingen van een online marketingbureau?

Het grote doel van een online marketingbureau is bereik en deals. Een deal kan bijvoorbeeld een vermelding in een nieuwsbrief zijn, maar ook een verkoop in een webwinkel. Om online marketingbureaus bereik te laten opbouwen bij de juiste doelgroep is de juiste strategie nodig.

Wat maakt een online marketing bureau in de buurt?

Wat doet een online marketingbureau?

Laten we enkele van de belangrijkste taken van online marketingbureaus eens nader bekijken. Laten we beginnen met A, zoals Amazon.

Amazon Ads

Amazon is tegenwoordig een klein online universum geworden, van een voormalige boekhandelaar tot een wereldwijde marktplaats. In Duitsland zijn er 10.000 handelaren die via de marktplaats verkopen. De concurrentie is dan ook hevig.

Daarom gaat dit speciale gebied alleen over het opbouwen van bereik en relevante plaatsingen binnen Amazon. Hier gaat het bijvoorbeeld om de zoekresultaten, dat producten zo hoog mogelijk worden weergegeven. Maar handelaren kunnen ook hun producten promoten. Op die manier is Amazon een detailhandelaar en zoekmachine tegelijk.

Marketing van inhoud

Contentmarketing draait om het verkrijgen van veel bezoekers naar een website, e-commerce of andere soorten platforms door middel van goede inhoud. Bij contentmarketing gaat het dus vooral om het maken van SEO-teksten, maar ook om afbeeldingen en video’s, bijvoorbeeld infographics, die vervolgens worden ingebed in gidsen. Hoe beter deze afzonderlijke pagina’s zijn, hoe hoger ze in de zoekmachines staan en hoe meer mensen naar het online project komen.

Contentmarketing kan echter ook plaatsvinden binnen sociale media, wat betekent dat het dan meer gaat om foto’s en video’s, met alleen tekst erbij, bijvoorbeeld in de beschrijving.

Als je deze afzonderlijke inhouden combineert, spreek je van crossmediale marketing. Wanneer bijvoorbeeld een nieuw product in de online shop wordt gelanceerd, worden in het blok gidsen gepubliceerd met kleine YouTube-uitlegvideo’s. Op die manier worden gebruikers uiteindelijk van Google of YouTube (video) opgehaald en uiteindelijk naar de webwinkel gebracht.

E-mail marketing

E-mailmarketing wordt door velen gezien als achterhaald, maar tot op de dag van vandaag is e-mailmarketing een van de meest efficiënte methoden om gebruikers te bereiken. Het principe is vrij eenvoudig, iemand vraagt om je e-mailadres, bijvoorbeeld op een website. Zodra u uw e-mailadres hebt ingevoerd, ontvangt u regelmatig e-mails.

Content marketing is ook hier een onderdeel, de inhoud moet immers door de nieuwsbrief worden gecreëerd. Deze volgen ook een strategie en brengen de gebruiker geleidelijk in een onderwerp. Hier en daar zijn er kleine links, bijvoorbeeld naar een geschikt product. De gebruikers zijn al terug in de online shop. Sterker nog, een gebruiker die ons al een keer heeft bezocht, komt steeds weer terug.

Hoe meer e-mailadressen u verzamelt, hoe doeltreffender deze marketingmethode is.

Facebook Advertenties / Sociale Advertenties

Bij contentmarketing produceer je ook content voor alle sociale ADS, of dat nu Facebook, Instagram, YouTube of TikTok is.

Contentmarketingbureaus plannen de inhoud, maken individuele kleine concepten, presenteren die aan de klanten en uiteindelijk komen daaruit de afgewerkte social media-campagnes voort.

Of het nu gaat om tekst, zoals in Block posts, of om foto’s en video’s, zoals hier met Facebook Ads, TikTok Ads of zelfs Instagram Ads. Contentmarketingbureaus houden zich bezig met de inhoud die gebruikers motiveert om iets te doen. Hoe beter het bureau de gebruikers begrijpt, hoe effectiever de campagne zal zijn.

Naast de grote spelers Amazon en Facebook is er ook Google. Google is ook een heel apart universum dat bestaat uit verschillende manieren om bereik op te bouwen, hoe bereik te analyseren, dat is ook waar contentmarketingbureaus in gespecialiseerd zijn.

Naast de bijna klassieke zoekmachineoptimalisatie, bijvoorbeeld door zeer goede teksten, zijn er ook aspecten als Google Ads, d.w.z. advertenties in de zoekresultaten. Google Shopping is ook zeer relevant, vooral voor webwinkels en merken die ook online verkopen. Google is immers de populairste zoekmachine ter wereld en heeft dagelijks de meeste hits. Hier aanwezig zijn met je eigen producten kan alleen maar voordelen hebben.

Link Marketing

Linkmarketing is als referral marketing in de echte wereld. Uitgaande van een bepaalde winkel, is de kans groot dat u naar die winkel gaat. Vooral als u de persoon vertrouwt, bijvoorbeeld omdat hij een vriend of een goede kennis is.

Bij linkmarketing plaatsen contentmarketingbureaus links op andere websites, online portals of tijdschriften. Hoe meer links op goede sites worden geplaatst, hoe zichtbaarder je eigen merk is.

Het aantal links op pagina’s van goede kwaliteit is een kwaliteitsindicator voor zoekmachines. Uiteindelijk gaat het ook om bereik.

SEO – Zoekmachine optimalisatie

Zoekmachineoptimalisatie (SEO) combineert verschillende disciplines. Enerzijds gaat het om goede inhoud, d.w.z. inhoud die de bezoekers echt iets brengt. Het gaat om verdere links, zodat ik gebruikers ook kan informeren over technische termen of verdere topics….

Hoe beter de inhoud, hoe groter de kans dat mensen deze artikelen langdurig lezen, misschien zelfs delen met andere vrienden, hoe meer interactie hoe beter!

Zo streeft zoekmachineoptimalisatie uiteindelijk het doel na om merken en projecten bovenaan de zoekresultaten te brengen, idealiter op nummer 1.

Social Media Marketing

Het laatste grote deelgebied dat we je willen voorstellen is natuurlijk social media marketing. Zoals eerder kort vermeld in de sociale advertenties, produceren content marketing bureaus ook veel content voor sociale media, niet alleen voor het zoekmachine algoritme.

Sociale-mediamarketing draait om het herkennen van trends, het integreren ervan, het publiceren van regelmatige inhoud, interactie met de gemeenschap, en dat alles vereist creatieve geesten en ideeën! Hiervoor worden vaak contentmarketingbureaus ingeschakeld die van nature al bezig zijn met nieuwe trends.

In nauw overleg met de klant wordt vervolgens inhoud gecreëerd op basis van de contentmarketingstrategie en idealiter dagelijks gepubliceerd.

Online Marketing Agentschap: Taken & Diensten

Laten we de belangrijkste huidige taken van contentmarketingbureaus nog eens samenvatten.

  • Amazon Ads
  • Marketing van inhoud
  • E-mail marketing
  • Facebook Advertenties / Sociale Advertenties
  • Google Ads (SEA)
  • Google Analytics
  • Google Shopping
  • Link marketing
  • SEO – Zoekmachine optimalisatie
  • Social Media Marketing

Agentschappen: Marketing, Media & Reclame

Bureaus – Media, Reclame & Marketing, er zijn zoveel, verschillende soorten bureaus. Als model werk je met veel bureaus op de set voor fotoshoots, modeshows of commercials. Hier is een klein overzicht voor je.