Dialogue Marketingbureau: Communicatie, campagnes, mediaplanning – Taken

Dialoogmarketingbureau – Als je als model op de opnameset staat, krijg je te maken met veel vertegenwoordigers van bureaus. Bijvoorbeeld ook van dialoogmarketingbureaus. Hier volgt een kort overzicht van hun taken en diensten voor klanten, zodat je weet wat een dialoogmarketingbureau doet. Ze zijn onder andere verantwoordelijk voor de planning van campagnes. Dienovereenkomstig kan het altijd gebeuren dat er iemand ter plaatse is om ervoor te zorgen dat alles wordt uitgevoerd zoals gepland. Terug naar alles: Bureaus.

Wat zijn de doelen van een dialoogmarketingbureau?

Dialoogmarketingbureau betekent vooral één ding: communicatie! Daarom helpen dialoogmarketingbureaus merken om hun doelgroepen (potentiële kopers) te bereiken.

Wat maakt een dialoogmarketingbureau dichtbij?

Wat doet een dialoogmarketingbureau?

De verantwoordelijkheidsgebieden van een dialoogmarketingbureau omvatten vrijwel alles wat te maken heeft met de externe communicatie van een merk. Van de eerste ontwikkeling van ideeën, afgestemd op de individuele doelgroepen, tot campagneplanning en strategieën voor klantenbinding.

Ideeënontwikkeling en doelgroepoverleg

Idee-ontwikkeling + doelgroepadvies – Alles begint bij de doelgroep, hun zeer individuele behoeften, wensen en ideeën.

Doelgroepen zijn zo belangrijk in marketing omdat ze mensen onderverdelen in kleinere groepen. De doelgroep van een modemerk kan bijvoorbeeld een jongere tussen 17 en 26 zijn met een grote affiniteit met trends en mode. Ideeën worden dan precies op deze doelgroep afgestemd.

Campagneplanning: creëer een strategie

Na de doelgroepen en de ideeën komt de concrete campagne. Daarom nemen dialoogmarketingbureaus ook de campagneplanning op zich. Campagneplanning betekent dan het selecteren van de juiste media, de juiste tijdsperiodes, maar ook worden kengetallen bepaald, waarmee later het succes kan worden gecontroleerd.

Mediaplanning: Wat gebeurt waar en wanneer?

Mediaplanning – Mediaplanning is weer een andere categorie binnen het dialoogmarketingbureau.

Er is immers veel geld te verdienen, een enkele commercial kan al snel in de miljoenen lopen. Er wordt dus steeds gezocht naar nieuwe manieren om doelgroepen te bereiken en social media apps werken daar natuurlijk uitstekend bij. Ze bieden marketingbureaus immers al veel gebruikersgegevens die gebruikt kunnen worden om campagnes uit te spelen. Denk maar eens terug aan de leeftijd van onze doelgroep, van 17 tot 26 jaar, advertenties kunnen precies op deze doelgroep worden afgespeeld.

De beste marketingbureaus

Nu in FIV Magazine, de top 100 agentschappen:

Klantloyaliteitsstrategie: vaste klanten

Klantbehoudstrategie – Het kost veel geld om een nieuwe klant te werven. Daarom is het slim om van vaste klanten nieuwe te maken en daarom behoort klantbehoudstrategie ook tot de taken van een dialoogmarketingbureau. Bestaande klantgegevens kunnen ook worden gebruikt, bijvoorbeeld in e-mailmarketing, wat nog steeds erg populair is. Klanten die al eerder in de online shop hebben gekocht, zijn bekend en dus ook wat ze hebben gekocht.

Communicatiestrategie: Merkimpact

Communicatiestrategie – Hoe groter het bedrijf, hoe groter de plannen. Daarom wordt er voor sommige merken een hele communicatiestrategie opgezet, waar alle medewerkers, freelancers en vertegenwoordigers zich later op oriënteren. Een heel eenvoudig voorbeeld zou zijn, laten we mensen gewoon aanspreken als Du, hallo Tanja, of laten we de meer beleefde vorm gebruiken, hallo mevrouw Schneider. Door een uniforme communicatiestrategie kunnen merken een uniforme merkaanwezigheid creëren. Dit zorgt voor herkenning, uniformiteit en dus ook voor meer klantenbinding.

Verkoopondersteuning: verkoop verhogen

Verkoopondersteuning – Dialoogmarketing gaat ook klassiek over verkoop, d.w.z. de verkoop van goederen en diensten. Daarom wordt binnen de communicatiestrategieën altijd aandacht besteed aan het ondersteunen van verkoopmaatregelen.

Hier is nog een eenvoudig voorbeeld. Stel je twee advertenties voor, op de ene zie je een leren jas. Op de andere advertentie zie je een leren jack met de kleine slogan “Nu nieuw in de winkel”. In plaats van het enkele, nieuwe product, krijgt de gebruiker ook direct de hint, je kunt dit jasje kopen! Zoals ik al zei, dit is slechts een klein, eenvoudig voorbeeld van hoe de communicatiestrategie kan worden gekoppeld aan verkoop.

Zakelijk ontwerp, grafische vormgeving en lay-out

Corporate Design, Graphics & Layout – Dialoogmarketing omvat tekst, maar ook afbeeldingen. Daarom nemen dialoogmarketingbureaus ook delen van de taken van ontwerpbureaus over. Bijvoorbeeld corporate design, een uniform ontwerpconcept voor een bedrijf. Website, e-commerce, beeldbrochures, affichereclame, lokale winkels, alles heeft een uniforme uitstraling.

Webdesign / UI (gebruikersinterface)

Webdesign / UI – De meeste bedrijven vertrouwen tegenwoordig op online marketingstrategieën voor hun bedrijfscommunicatie. Een van de centrale tools is hun eigen website. Daarom zijn dialoogmarketingbureaus ook steeds actiever op het gebied van webontwikkeling.

UI staat voor user interface, simpel gezegd het uiterlijk van de website. Is alles duidelijk, gestructureerd en eenvoudig? Heb je duidelijke paden, bijvoorbeeld een knop met contact of direct 20 verschillende… dit zijn allemaal kleine hefbomen waarmee dialoogmarketingbureaus werken om mensen nog beter te informeren over merken, hun goederen en diensten.

Dialogue Marketing Agency: Taken & Diensten

Laten we de typische taken van een dialoogmarketingbureau nog eens op een rijtje zetten. Dit zijn de diensten:

  • Idee-ontwikkeling
  • Overleg met de doelgroep
  • Campagneplanning
  • Mediaplanning
  • Klantloyaliteitsstrategie
  • Communicatiestrategie
  • Verkoopondersteuning
  • Zakelijk ontwerp, grafische vormgeving en lay-out
  • Webdesign / UI

Als je bij je volgende modelklus iemand van een dialoogmarketingbureau tegenkomt, weet je nu ongeveer wat ze voor de klant doen.

Agentschappen: Marketing, Media & Reclame

Bureaus – Media, Reclame & Marketing, er zijn zoveel verschillende soorten bureaus. Als model werk je met veel bureaus op de set voor fotoshoots, modeshows of commercials. Hier is een klein overzicht voor je.