Branding agentschap: Identiteit, Waarden, Strategie, Reclame – Taken

Merkenbureau – In veel soorten banen, als model in een modellenbureau, kun je medewerkers van een merkenbureau ontmoeten. In tegenstelling tot andere soorten bureaus, zoals een e-commercebureau of een ontwerpbureau, zijn brandingbureaus superieur in hun werk, dus ze zorgen voor het grote geheel. Media, marketing, reclame, hier komt het allemaal terug: Agentschappen.

Wat zijn de doelstellingen van een branding agentschap?

De term branding staat voor het beeld van een uniform merk. Merken die aan goed merkbeheer doen, hebben een consistent merkimago dat ook regelmatig een beetje wordt vernieuwd.

Eenvoudig gezegd, merkenbureaus maken merken.

Een goed voorbeeld van merkbeheer zijn modemerken, omdat de term mode zelf staat voor trend, dat wil zeggen voor voortdurende verandering. Dus zelfs grote modemerken proberen zichzelf voortdurend opnieuw uit te vinden en toch trouw te blijven aan hun identiteit.

Als nieuwe ideeën worden omgezet in foto’s en video’s of zelfs in een modeshow, kom je als model in beeld.

Wat maakt een branding agentschap?

Wat doet een branding agentschap?

Om deze doelen te bereiken moet een brandingbureau verschillende taken en diensten aanbieden en uitvoeren.

Merkidentiteit

Identiteit van een merk – Onderdeel van de core business is vooral de vorming van de identiteit van een merk. Eenvoudig gezegd betekent identiteit: wie is het merk? Modern, klassiek, stedelijk, luxueus – dit zijn slechts enkele van de overkoepelende sleutelwoorden die een merk definiëren. Daarnaast zijn er natuurlijk veel deelaspecten, bijvoorbeeld momenteel de kwestie van de duurzaamheid.

Merkstrategie

Brandingstrategie – Om het merk bekendheid te geven, wordt een strategie opgezet. Zo’n strategie is altijd gebaseerd op analyses, wat is er tot nu toe gebeurd, waar staat het merk voor? Hieruit wordt de strategie ontwikkeld en deze wordt op haar beurt permanent aangepast door te controleren. Controlling meet de doelpunten, bijv. hebben we genoeg mensen bereikt? Hebben we genoeg mensen overtuigd? Zijn er klanten teruggekomen?

Vertrouwen en waarden

Vertrouwen en waarden – Brand building werkt in de eerste plaats via vertrouwen, omdat dit de enige manier is om klantentrouw op te bouwen en, idealiter, vaste klanten aan te trekken. Daarvoor heeft het merk waarden nodig die het dagelijks intern en extern vertegenwoordigt. Intern betekent naar medewerkers, werknemers maar ook freelancers die met het merk werken. Maar de waarden moeten ook worden weergegeven in alle uiterlijke verschijningsvormen, van de imagobrochure tot de onlineshop en de afzonderlijke winkels (POS).

Tip! Zo werkt een PR bureau.

Marketing en reclame

Marketing en reclame – Globale merkstrategie gaat over de afzonderlijke gebieden, met name marketing en reclame. Want zonder communicatie kent niemand het merk, de ideeën of de producten. Daarom is communicatie met de doelgroepen (doelgroep is een bepaalde groep mensen, bijvoorbeeld met bepaalde leeftijden) zo belangrijk. Hiervoor bestaan verschillende marketingmaatregelen, waarvan reclame een van de belangrijkste is, zodat zoveel mogelijk mensen kennis nemen van de boodschappen van het merk.

Tip! Lees hier meer over marketingbureaus en reclamebureaus.

Zakelijk ontwerp

Corporate Design – Naast reclamekanalen is ook design een belangrijk aspect. Daarom houdt een brandingbureau zich ook bezig met de huisstijl van een merk. In de huisstijl wordt, net als in de strategische planning, precies vastgelegd welke visuele aspecten worden gebruikt in alle vormen van communicatie, of het nu gaat om flyers, Instagram-reclame of de winkel in de binnenstad. Eenvoudig gezegd omvat dit zaken als het merklogo, maar ook een uniforme kleur die er altijd hetzelfde uitziet en daardoor voor herkenning zorgt.

Tip! Lees hier meer over het ontwerpbureau.

Branding agentschap: diensten en taken

Laten we de verschillende diensten van een branding agency samenvatten, zodat u weet wat brand management inhoudt:

  • Identiteit
  • Strategie
  • Vertrouwen
  • Waarden
  • Reclame
  • Marketing
  • Zakelijk ontwerp

Agentschappen: Marketing, Media & Reclame

Bureaus – Media, Reclame & Marketing, er zijn zoveel, verschillende soorten bureaus. Als model werk je met veel bureaus op de set voor fotoshoots, modeshows of commercials. Hier is een klein overzicht voor je.