Video-opname backstage – basisprincipes en de juiste voorbereiding voor modellen
Er zijn veel verschillende banen in de carrière van modellen. Van beauty shoots tot catwalks, er is een grote verscheidenheid en als model is het altijd belangrijk en interessant om te weten wat je te wachten staat in de volgende job. Voor video-opnamen zijn er enkele basisprincipes die belangrijk zijn om te weten. We hebben een samenvatting gemaakt over onze recente youtube video shoot. Alles van: Hoe een videoshoot werkt, wat er daar gebeurt en over alle informatie over wat voor voorbereidingen het model bij de volgende shoot te wachten staan.
Kennis en informatie over schietpartijen
Het maakt niet uit voor welk bedrijf of welke klant, er zijn altijd basisstappen die het model, de fotograaf/videograaf en het productieteam moeten controleren. We hadden een shoot voor een klant die zijn producten (in dit geval soorten schoenen) wilde promoten op verschillende internetplatforms zoals Instagram en Youtube. Voordat de eigenlijke opnames kunnen plaatsvinden, wordt een storyboard voor de videoshoot gemaakt, dat tijdens de opnames als leidraad en leidraad wordt gebruikt. Voor deze shoot, toonde het de verschillende stemmingen en ook de outfit, evenals wat te zeggen over de schoenen. In onze shoot was er geen script/script, maar wel informatie voor het model over wat voor woorden ze moest gebruiken voor de schoen en de look die ze presenteerde (naam van de schoenen en collecties zijn daar belangrijk). De belangrijkste dingen bij een video-opname zijn:
- De videograaf en het team
- Wat voor soort reclame/video
- Wat wordt er geadverteerd?
- Studio of set
- Storyboard / Richtlijnen
- Instellingen (licht, camera, geluid)
- Voorbereiding van het model
Grondbeginselen voor video-opnames: Youtube-editie
De basisopstelling wordt gemaakt door het team en de videograaf. Het model moet op de plaats zijn waar de film wordt opgenomen, zodat alles kan worden aangepast. Voor de productie die wij begeleidden, was de achtergrond al voorbereid. De set gaf een gevoel van een mooie en eenvoudig ingerichte ruimte, perfect voor een Youtube video shoot. Het is belangrijk dat de set een authentieke uitstraling heeft met daglicht of zachte natuurlijke verlichting. De achtergrond moet realistisch zijn, maar zonder grote afleidingen, zodat de focus op het model en de producten ligt. De videograaf en de crew zetten het model in de juiste positie en controleren de belangrijke instellingen. De lichten moeten worden afgesteld, camera’s en geluid correct opgesteld. Wanneer dit alles is gecontroleerd en ingesteld en het model gereed is, kan de video-opname beginnen.
Backstage de productie met het storyboard/richtlijnen voor de video shoot
De juiste voorbereiding & basiskennis voor modellen
Als model moet je vaak meer doen dan alleen naar de set gaan. Afhankelijk van wat voor soort video-shoot het is en voor welke klant, moet je make-up e.d. zelf voorbereiden. Het agentschap moet u van tevoren alle details toesturen en of u voorbereidingen moet treffen. Voor onze videoreportage moest het model outfits meebrengen (van tevoren uitgekozen voor de sfeer van de bijzondere omgeving en de schoenen waarvoor reclame werd gemaakt). Indien outfits moeten worden meegebracht, is het van belang dat deze bij de schoen (of het product) passen, maar de kijker/kijker niet afleiden. Afhankelijk van de productie moet het model make-up meebrengen (ook het haar zelf stylen) of wordt het opgemaakt en gestyled door visagisten.
Opnames voor Youtube en Instagram producties
Video-opnames kunnen meerdere dagen duren, afhankelijk van wat het bedrijf/de klant in het eindproduct wil zien. De shoot duurde de hele dag en het model wisselde van outfit voor elke schoen. De video’s zijn gemaakt door onze fotograaf en videograaf Oliver Rudolph. Er waren verschillende lengtes van video’s, teasers en langere video’s voor de verschillende internetplatforms. Het model krijgt het storyboard of de richtlijnen en de videoclips worden geschoten. Voor de Youtube-video zat het model op één plaats, maar waren er ook video-opnamen waarop de schoenen in detail te zien waren of waarop te zien was hoe ze gedragen werden. Voor modellen zijn dit de belangrijke punten om rekening mee te houden voor een goede voorbereiding op de shoot:
- Voorbereiding (wie is de klant, wat wordt er geadverteerd; kijk naar voorbeeldopnames voor informatie)
- Haar/Make-up (zijn er stylisten)
- Uitrustingen (specificaties)
- Naleving Storyboard
- Goede en authentieke presentatie van het product
- Goed verzorgd uiterlijk & natuurlijke look
- Verschillende versies van de opnames