Gucci: modemerk voor vrouwen en mannen, tassen, riemen & geschiedenis

Gucci – Gucci is een van de top modemerken van deze tijd, die zijn mode verkoopt naast luxemerken als Louis Vuitton, Prada en Yves Saint Laurent. Het miljoenenbedrijf in de Italiaanse modewereld zet regelmatig de modewereld op zijn kop met nieuwe collecties tijdens de Milan Fashion Week. Of het nu revolutionaire ontwerpen of social media trends zijn, Gucci inspireert elk seizoen opnieuw en is het absolute favoriete merk van vele bloggers, fashion influencers en supermodellen. Gucci Beauty cosmetica zijn ook populair over de hele wereld. Hier vindt u alles wat u moet weten over de oorsprong van het merk, de trends en de revolutionaire ontwerpen die inspireren.

Hoe is Gucci beroemd geworden?

De geschiedenis van het merk Gucci gaat terug tot 1921. Het merk werd opgericht door Guccio Gucci en maakte voor het eerst naam met zijn voortreffelijke lederwaren en luxueuze handtassen. Omdat Guccio Gucci een meester zadelmaker was, werden zijn ontwerpen vaak geïnspireerd door de paardensport. Het merk won pas aan populariteit na 1953. De kledinglijn werd pas in 1970 geïntroduceerd. Kort daarna werden er ook Gucci geuren uitgebracht. In de jaren tachtig kreeg het merk een zware tegenslag te verwerken door interne onenigheid binnen de oprichtersfamilie. Sinds 2004 behoort Gucci tot de luxegoederengroep Kering.

Geschiedenis en nalatenschap van de modegroep

Ten tijde van de oprichting waren er reeds enkele problemen nadat de invoer van leer tijdens de Tweede Wereldoorlog was stopgezet. Maar Gucci maakte er het beste van en creëerde de Bamboo It-Bag, die vandaag nog steeds succesvol is. In de jaren 50 nam Gucci’s zoon Aldo het bedrijf over na Gucci’s dood en hielp het merk aan internationale bekendheid met de eerste winkel in de VS en sterren als Grace Kelly als klant.

Aldo Gucci bracht zijn buitenechtelijke dochter Patricia, wat overigens een groot schandaal was in de Italiaanse samenleving van die tijd, in de raad van bestuur van het bedrijf toen ze net 20 was. Ze was de mooie metgezel aan de zijde van haar vader op zakenreizen en kreeg de bijnaam “Gucci Girl” nadat ze model had gestaan in een zwempak voor een reclamecampagne van het bedrijf. Vervolgens werd Aldo Gucci in de jaren tachtig op 81-jarige leeftijd gearresteerd wegens belastingontduiking – kort nadat hij op 90-jarige leeftijd was overleden en daarvoor al zijn zonen had onterfd. Bovendien raakte het bedrijf in de jaren tachtig in verval nadat een van zijn zonen, Maurizio Gucci, het bedrijf geleidelijk had verkocht aan een Amerikaans Arabisch bedrijf. In 1995 liet zijn ex-vrouw hem vermoorden en werd veroordeeld tot 26 jaar gevangenisstraf.

Sinds 2004 is Gucci volledig in handen van de Franse luxegroep Kering en heeft sindsdien, met ontwerpers als Tom Ford, Frida Giannini en nu Alessandro Michele, een echte boom en een complete transformatie doorgemaakt, zodat het bedrijf vandaag de dag wordt beschouwd als de sterkste van de groep en een van de belangrijkste modebedrijven wereldwijd.

Gucci Chef Ontwerper: Alessandro Michele

In de jaren 1990 werd Gucci opnieuw een veelgevraagd luxelabel onder de creatieve hand van ontwerper Tom Ford. Zijn creaties hebben tot op de dag van vandaag het sensuele, elegante karakter van het merk gevormd. Tom Ford veroverde de modewereld met gedurfde snits en dandy-stijl ontwerpen. Met zijn opvolger, Alessandro Michele, onderging Gucci een absolute imago verandering. De ontwerpen werden meer androgyn en schriller. Intense kleuren en excentrieke patronen maakten deel uit van de nieuwe collecties. De ontwerper won in 2015 de prijs voor “International Fashion Designer of the Year” met zijn creaties. Jeugdigheid, vrolijkheid en luchthartigheid werden ook overgebracht in de reclamecampagnes van Gucci. In 2016 werd het label door de pers het meest gewilde modemerk ter wereld genoemd.

Gucci voor de rechten van de vrouw!

Met de Resort collectie, toont creatief directeur Michele zijn steun voor de rechten van de vrouw. De T-shirts zijn bedrukt met de woorden “My Body My Choice”. Een ander deel van de collectie is een jurk waarop het vrouwelijke voortplantingssysteem is geborduurd en versierd met bloemen. In sommige ontwerpen werd ook de datum “22 mei 1978” vermeld. Op die dag is de Italiaanse wet op de bescherming van het moederschap in werking getreden. Een cruciale datum voor de liberalisering van vrouwen. Gucci viert vrouwen:

Gucci Geschiedenis in een Oogopslag

Alle informatie in het kort samengevat:

  • Opgericht in 1921 door Guccio Gucci (lederwaren en handtassen)
  • Kledinglijn en parfum sinds 1970
  • Gucci maakt sinds 2004 deel uit van Kering
  • Tom Ford was een ontwerper voor Gucci in de jaren ’90
  • Beeld verandering door Alessandro Michele

De duurste riemen in de mode

Gucci is al een tijdje het ultieme trendsetter merk. De populariteit van het merk is vooral duidelijk op sociale media. Instagram en mode blogs staan vol met foto’s van de Gucci riem. Geen wonder! De eenvoudige leren riem met de dubbele GG gesp geeft elke saaie outfit de juiste dosis glamour. De riem is verkrijgbaar in de meest uiteenlopende modellen, in zacht of krokodillenleer, met een breedte van 4 centimeter of 2,5 centimeter of met een omgekeerde G, Gucci biedt de meest uiteenlopende riemmodellen.

Maar, de klassieke zwarte Gucci riem is tijdloos. Het it-stuk kan worden gestyled als tailleband of als riem rond de heupen. Het past bij bijna elke outfit en kan gecombineerd worden met bijna alles. De look staat bijvoorbeeld geweldig met mom jeans en een eenvoudig overhemd of wit T-shirt. Als u het eleganter wilt, kunt u de riem ook afstylen met een blazer of een chic jasje, een effen overhemd erbij en voilà, de look is compleet. Het accessoire past bij elke outfit en versterkt elke stijl op subtiele wijze. Het model in de klassieke uitvoering kost net geen 900 euro.

De beste manier om Gucci mannen riemen te combineren

Er zijn ook chique riemen voor hem, bijvoorbeeld van elegant leer van Gucci. Als man is de keuze van accessoires vaak niet gemakkelijk, de mogelijkheden zijn meestal vrij beperkt. Vooral in het beroepsleven is het moeilijk de juiste accenten te leggen en je eigen stijl uit te leven. Je kunt niet ver misgaan met een tijdloze klassieke riem in zwart. Een polshorloge, manchetknopen, een pochet en een riem behoren tot de weinige accessoires waarmee een man zijn outfit kan verfraaien. Dus waarom niet meteen voor een Gucci model gaan? De trendy riem is niet meer weg te denken uit de tailleband van de modebewuste man van vandaag. Het accessoire biedt talrijke combinatiemogelijkheden, zowel casual met jeans als voor een zakelijke look.

Dus waarom is de Gucci riem en merk zo gehyped? We hebben gekeken naar de redenen voor de groeiende populariteit van het it-stuk op sociale media. Hier is een snelle samenvatting!

  • In 2017 was 55% van de klanten jonger dan 35 jaar
  • Creatief directeur Alessandro Michele heeft een gevoel voor wat de jeugd aanspreekt.
  • De heldere, veelzijdige kleuren en patronen van de ontwerpen zijn aantrekkelijk op Instagram, opvallend en gedragen door alle bloggers
  • Gucci’s ontwerpen zijn meer onorthodox dan de traditionele luxemerken. Iets wat millennials – die vertrouwen op experimenteren in zelfexpressie – waarderen.

Gucci schoenen voor dames en heren

Dit zijn Gucci’s meest populaire en beroemde schoenen!

Sneaker met fonkelende stenen

Dankzij creatieve geesten als Tom Ford en Alessandro Michele, heeft Gucci zich regelmatig buiten de gebaande paden begeven met zijn ontwerpen en stijlen, en durfde het iets nieuws te proberen. Het merk heeft vaak voor opschudding gezorgd met zijn bizarre creaties. Schoenen zijn hier niet van vrijgesteld. Met de gedurfde ontwerpen zult u alle ogen op u gericht krijgen en zeker niet over het hoofd worden gezien.

De Flashtrek Gucci sneaker is een voorbeeld van een superpopulair schoenmodel van het merk op dit moment. Met dit ontwerp heeft het label de Ugly Sneaker-trend voor zichzelf geïnterpreteerd. Grove schoenmodellen met in het oog springende versieringen springen onmiddellijk in het oog en zijn een echte blikvanger.

Deze loafers maken indruk in de herfst

De nieuwe schoenentrends zijn dikke plateauzolen en hoge hakken. Gucci zal je naar de hoogtes brengen! De absolute hit van de laatste jaren was echter het loafer-model. Dit is geherinterpreteerd door ontwerper Michele dit seizoen. De trend verschuift dus van klassieke ontwerpen naar flitsende kleuren, stenen, glitter en dikke zolen. De ontwerper heeft een rebel van de klassieke Gucci schoen gemaakt. De nieuwe creatie is veel rotsachtiger en kan niet meer vergeleken worden met het klassieke model! Schoenen met geïntegreerde sokken zijn ook bijzonder populair bij klanten van over de hele wereld. Extravagantie is gegarandeerd, maar of de hype zal beklijven op de voeten van de fans is nog maar de vraag.

Allesbehalve saai: must-have sneakers

Witte sportschoenen zijn de nieuwste steunpilaar in elke schoenenkast geworden. Voor zowel vrouwen als mannen zijn deze all-rounders een must-have! Van casual kleding op straat tot een combinatie met een zakelijk pak, de combinatie van witte sportschoenen is steeds wijder verbreid. “Stan Smiths”, “Common Projects” en “Lanvin” hebben allemaal hun aandacht getrokken met een witte trainer. Maar de “Gucci-Ace-Bee” sneaker is degene die je overal aan de voeten van mensen zult zien. Het rode en groene etiket met het glinsterende bijtje in het midden springt meteen in het oog.

Wat zou de Gucci sneaker zijn zonder zijn kenmerkende rode en groene kleuren. Natuurlijk, zoals alle Gucci producten, komt de schoen in een elegante verpakking. Verpakt in een witte Gucci zijden zak met een brochure en een papieren handdoek. Natuurlijk springt hij in het oog en is het geen saai schoenmodel, maar je kunt hem supergemakkelijk combineren en comfortabel door de stad lopen, zelfs in de zomer en de herfst. Dus de moderne man van vandaag heeft zeker een van de begeerde Gucci schoenen nodig!

Gucci’s meest populaire accessoires

Zoals hierboven vermeld, is de klassieke Gucci riem een vaste favoriet onder de Gucci accessoires. Maar het luxemerk biedt nog veel meer opties om je outfit te verfraaien. Of het nu gaat om zonnebrillen, juwelen, sjaals, horloges, tassen of portefeuilles, onvoorwaardelijke liefhebbers van het merk hebben talloze mogelijkheden om een van de begeerde stukken te bemachtigen. Een van deze opties is natuurlijk een van de begeerde zonnebrilmodellen van het label!

De Gucci zonnebril van Bad Bunny

Excentrieke looks zijn de essentie van elke Gucci stijl. Ook dit seizoen heeft Gucci alleen al met haar creativiteit de verwachtingen overtroffen. Prachtig en opvallend versierde zonnebrillen kenmerken de nieuwe collecties van het gehypete merk. Het Italiaanse luxelabel heeft naam gemaakt in de wereld met zijn ongewone en schrille ontwerpen, en dit is ook terug te vinden in de brillencollectie van het merk. Elk model is een kunstwerk op zich! Een populair model dat inspeelt op de extravagantie van het merk is het “Gucci GG0113S model”. De beroemde artiest Bad Bunny is vaak gespot met deze bril, ongetwijfeld een absolute blikvanger. Gecombineerd met een gebloemd pak is de stijl misschien te veel voor sommigen, maar niet voor hem! De Gucci brillen zelf hebben precies dat iets dat nodig is om elke outfit er rebelser en jeugdiger uit te laten zien, dus ze zijn ook top geschikt voor de oudere trendsetters onder ons!

“Forever Guilty” – Gucci Parfum

In de Gucci-campagne van dit jaar voor het parfum “Forever Guilty” gebruikt het luxelabel beroemdheden als songwriter Lana Del Rey en acteur en zanger Jared Leto in vintage kleding!

Iedereen houdt van Gucci Beauty

Gucci Beauty cosmetica zijn altijd een grote hit en meestal voor altijd populair. Gucci’s lipsticks en parfums, bijvoorbeeld, zijn een extravagante blijvende favoriet die elke vrouw bewaart voor speciale gelegenheden. Maar Gucci produceert ook mascara’s, oogmake-up producten, gezichtsverzorgingsproducten zoals foundation, blush, bronzer en primer, en zelfs nagellak die bij de laatste mode past. Gucci Beauty is waar vrouwen gek op zijn.

Gucci commercials en campagnes

Ter ere van het Jaar van het Varken op de Chinese kalender, heeft Gucci een commercial geschoten met Harry Styles. In de huidige campagne staat zanger Harry Styles voor de camera en deelt hij zijn borstel met een varken, als dat de kijker niet doet glimlachen!

11 feiten over Gucci die je moet weten

Hier zijn nog een paar dingen over Gucci die je waarschijnlijk nog niet wist. Wat het bedrijf met Unicef te maken heeft en hoe de innovatieve Bamboo Bag tot stand is gekomen – hier vind je boeiende feiten! Bekijk de video en kom meer te weten over het internationaal gehypete merk.

Gucci: Vragen en antwoorden

De meest gestelde vragen over het merk en de antwoorden daarop vindt u hier.

Wie is de oprichter van Gucci?

De oprichter van Gucci was de Italiaanse ondernemer Guccio Gucci.

Wanneer is Gucci uitgevonden?

Het merk Gucci werd opgericht in Florence, Italië in 1921.

In welk land wordt Gucci gemaakt?

Gucci produceert zijn producten in de stad Prato in Toscane, Italië.

Wat is de naam van de ontwerper van Gucci?

De huidige hoofdontwerper van het merk Gucci is de Italiaan Alessandro Michele.

Meer over Gucci!

Voor meer exclusieve inzichten in het wereldwijd succesvolle modemerk, klik hier. Mis deze top Gucci video’s niet: Make-up tutorials, backstage bij Milan Fashion Week, interview met hoofdontwerper Alessandro Michele, volledige modeshows, hip-hop legende Dapper Dan’s Gucci atelier en celebrity endorsers zoals Harry Styles!

Merken zoals Gucci: Louis Vuitton, Prada & YSL

Lees hier meer exclusives over modemerken Louis Vuitton, Prada en YSL!

Louis Vuitton – deze tas is een must-have

Tassen, schoenen en riemen onderscheiden zich van andere luxe topmerken door hun unieke design. Het Franse modemerk werd bekend om zijn exclusieve assortiment koffers en bagage en is vandaag de dag niet meer weg te denken van de modemarkt! Met de perfecte mix van stijl en kwaliteit, wordt innovatie gecombineerd met luxe. Video’s over Vuitton’s vakmanschap, modeshows en samenwerkingen zijn hier te vinden: Louis Vuitton Video’s

Prada – Haute Couture op zijn mooist

Prada, nog een van de oude familiebedrijven waar echt vakmanschap wordt uitgeoefend. Er wordt bijzonder veel belang gehecht aan de afwerking van de hoogwaardige materialen en lederwaren. Een groot deel wordt vandaag de dag nog steeds in Italië geproduceerd. Lees hier meer over het luxe imperium van vandaag:

Yves Saint Laurent – luxe tassen en parfums

Tas, riem, schoenen of zelfs schoonheidsproducten zoals parfum en lippenstift, de naam YSL staat voor vele exclusieve en luxueuze zaken. Net als andere Parijse modehuizen, zoals Hermès, is YSL een absolute trendsetter geworden. Een ontwerper wiens werken zijn afgestemd op de verlangens van alle vrouwen en wiens prioriteit de wereld van de moderne, modieuze vrouw is. Ontdek alles over de grandioze ontwerper, zijn nalatenschap en de tijdloze IT-stukken in dit artikel.

Mode merken: Lijst

Extravagante haute couture. Verfijnde prêt-à-porter. Fijne sportkleding en innovatieve accessoires. s Werelds meest luxueuze modemerken verrukken elk jaar miljoenen mensen en modeliefhebbers met hun exquise collecties. Ze bivakkeren voor de winkels om gelimiteerde speciale edities te bemachtigen, staan op straat tijdens de felbegeerde Paris Fashion Week en zitten met grote ogen voor de TV’s om de nieuwste en hipste runway shows te bekijken. Mode merken van A-Z: Dit is de ultieme mode merken gids!