Ontdekken: CM x CREATOR
Keulen: Agentschap voor beïnvloeding
Berlijn, mijn reet! Keulen loopt vooral voor op het gebied van media!
Als influencer agency gevestigd in Keulen streven we er niet alleen naar om je te helpen bij het vinden van de juiste content creators voor je influencer campagne, maar ook om langdurige relaties op te bouwen. Wij geloven dat een succesvolle influencer marketingstrategie gebaseerd moet zijn op vertrouwen, betrouwbaarheid en openheid.
Daarom hechten we veel waarde aan het ondersteunen van onze klanten bij elke stap. We nemen de tijd om je doelen en vereisten te begrijpen en werken nauw met je samen om ervoor te zorgen dat alles precies zo verloopt als je voor ogen hebt.
In de huidige digitale wereld zijn influencers onmisbaar op sociale mediaplatformen zoals TikTok, Instagram, YouTube en Facebook. Door onze ondersteuning vind je de geschikte influencer om je influencer marketingcampagne succesvol te implementeren. Maak gebruik van ons netwerk in Keulen en profiteer van onze ervaring!
Testrijden in een elektrische auto, nieuwe sneakers in modewinkels, reizen naar de Malediven, rijden in een sportwagen in de woestijn van Dubai of influencer events voor merken, we hebben het allemaal meegemaakt!
Uw voordeel, denken we vanuit het oogpunt van prestaties! Naamsbekendheid is goed, maar het zorgt niet voor hogere verkoopcijfers, die uiteindelijk in 98% van de gevallen het succes van een influencer campagne bepalen. Implementatie, rapportage, prestaties, wij doen het! Onze knowhow en ervaring komt van meer dan 100 klantencampagnes die we hebben ontworpen en uitgevoerd, met onze creators in Influencer Management en met vele grote namen van Instagram, TikTok & Co.
Met onze ondersteuning wordt uw influencer campagne een doorslaand succes!
Vind beïnvloeders voor campagne
We kijken uit naar uw aanvraag!
- TikTok, Instagram, YouTube of Facebook
- Content Creator uit Keulen en het hele land
- 100+ klanten en campagnes sinds 2017
- Voorselectie, selectie en briefings voor beïnvloeders
- Prestatiegerichtheid in alle campagnes
- Onze contactpersonen: Contact
Stephan M. Czaja
Eigenaar | CM Modellen
Ontwerper, Marketing, Rapportage
Schoonheid, parfum, mode, eten of interieur, influencer marketing heeft een extreme invloed op aankoopbeslissingen. “50,7 procent van de volgers van influencers heeft geadverteerde producten één of meerdere keren gekocht” (agof, Kölnmesse), natuurlijk ook in Keulen. Daarom hebben velen in [jaar] vertrouwen in influencer marketing als strategie en ook in ons en ons werk achter de schermen.
“Waarom meer dan 100 klanten ons vertrouwen”
We zijn een tijdje geleden begonnen met het opbouwen van onze expertise in influencer marketing met onze eerste campagnes en opdrachten. Vandaag de dag hebben we al meer dan 100 klanten en campagnes, waarvan vele in Keulen. Sommige van deze campagnes hebben we zelfs samen met onze klanten ontwikkeld.
Tip: Als gespecialiseerd social media- en performance marketingbureau beheren we ook uitgebreidere performance campagnes voor onze klanten, met hogere adspends. Op deze manier bereiken we niet alleen de community van de influencer, maar kunnen we met de campagnedata ook extra vergelijkbare mensen targeten, het zogenaamde look-a-like publiek. Welkom in de wereld van influencer marketing in [jaar]!
Hier zijn de top 3 redenen waarom al meer dan 100 klanten op ons vertrouwen:
- Ondersteuning van implementatie tot evaluatie
- Ervaring met campagnes en evenementen
- Scouting talent / trend / inhoud
Doe een rondleiding! De onze:
Influencer Marketing Keulen
Influencer Marketing – De basis: Influencers hebben een groot aantal volgers op hun kanalen. Merken kunnen dat ook hebben, maar merkkanalen bereiken slechts een fractie van de mensen die influencers bereiken – wie wil er “reclame” zien? Influencers hebben vaak een toegewijde aanhang die hen vertrouwt en hen ziet als een geloofwaardige bron van informatie en aanbevelingen. Influencers hebben vaak een specifieke niche of doelgroep die hen volgt. Dus door met influencers te werken, kunnen bedrijven hun bereik vergroten en hun publiek gericht benaderen. Zo bereik je authentieke aandacht voor je merk in Keulen.
Met de juiste strategie wordt het bereik ook omgezet naar het gewenste doel. Dit kan informatie zijn, ticketverkopers, online winkels.
- CM Schepper in beheer
- Samenwerking met externe makers
- Voor het beste resultaat!
Voordelen van Influencer Marketing
Voor- en nadelen, een van de belangrijkste vragen als het gaat om influencer marketing. Laten we de cijfers laten spreken! Hier in een recent onderzoek van de Arbeitsgemeinschaft Online Forschung (agof) en Kölnmesse.
“50,7 procent van de volgers van influencers heeft één of meerdere keren gepromote producten gekocht”.
Zoals je kunt zien, heeft influencer marketing zich een plaats verworven in de online marketingmix en is het een “natuurlijk” onderdeel van veel succesvolle campagnes als het gaat om het aanspreken van doelgroepen en potentiële klanten.
We kijken uit naar je project uit Keulen!
Doe een rondleiding! De onze:
Beheer van beïnvloeders
Influencer Management – Als modelmanagers staan we dichter bij influencer management dan wie dan ook: planning vooraf, briefings, contracten, campagnes, gebruiksrechten, reismanagement. Met de extra knowhow van onze social divisie beheren we ook selectief content creators. Het grote voordeel voor u is ons bestaande netwerk van nationale merken, internationale merken, de vele reclamebureaus, communicatiebureaus, PR-bureaus en nog veel meer die tot onze klanten behoren.
Doe je ding! Als management staan we achter je, maar je bent vrij om te beslissen welke paden je wilt bewandelen. Natuurlijk staan we altijd klaar met advies als je ergens met iemand over wilt praten of nadenken. Ons primaire werk voor jou: contactaanvragen selecteren, eerste gesprekken voeren, vooronderhandelingen, briefings, eindonderhandelingen, contracten, we zorgen voor de juiste gebruiksrechten (tijd, ruimte, medium), maar ook voor kengetallen voor klanten en de hele betalingsstroom, zodat elke factuur gegarandeerd bij jou terechtkomt.
Je voordelen als maker bij CM:
- Wij zijn uw frontoffice: we stellen u actief voor aan onze klanten
- Wij zijn uw backoffice: eerste gesprekken, onderhandelingen tot reisboekingen
- Bij ons blijf je flexibel, vrij en onafhankelijk: Wees jezelf!
Lees hier nog meer over ons:
Implementatie: van plan tot campagne
Een succesvolle influencercampagne vereist meestal verschillende stappen. Eerst moeten zorgvuldig relevante influencers worden geselecteerd die passen bij het merk en de doelgroep. Daarna volgen onderhandelingen met de influencers om de voorwaarden van de samenwerking te verduidelijken en ervoor te zorgen dat alle partijen tevreden zijn.
Lokaal of supraregionaal: Strategie
Stel duidelijke doelen voor je reclamecampagne in Keulen en bepaal of je je bedrijf lokaal of nationaal wilt adverteren, bijvoorbeeld voor je e-commerce. Om je doelgroep precies te bereiken, kunnen we werken met gerichte advertenties en deze afstemmen binnen een straal van X kilometer van je bedrijf. Als je bijvoorbeeld alleen het stadsgebied van Keulen wilt bestrijken, kunnen we ervoor zorgen dat je advertenties alleen zichtbaar zijn voor mensen in dat gebied. Op deze manier kun je ervoor zorgen dat je advertentiecampagne de juiste doelgroep bereikt en je het succes brengt dat je wilt.
Concept, postings, rapportage
Daarna volgt de creatie van de posts, die moeten voldoen aan de behoeften van het merk en de wensen van de influencers. Deze creatieve content wordt vervolgens afgestemd met de influencers en vrijgegeven.
Zodra de berichten live zijn, vindt de rapportage plaats. Hier worden de prestatie-indicatoren gecontroleerd om het succes van de campagne te meten en zo nodig aanpassingen te doen. De rapportage omvat ook de evaluatie van de samenwerking met de beïnvloeders om waardevolle inzichten te krijgen voor toekomstige campagnes.
Campagne checklist
Zo werkt een campagne meestal:
- Frequente eerste gesprekken: Hoe
- Selectie van beïnvloeders
- Onderhandeling, contracten
- Creatives voor berichten en briefings
- Reisplanning
- Kerncijfers en rapportage
Rapportage: succes van een campagne
Kerncijfers en rapportage – Een goed rapport over influencer marketing voor klanten moet verschillende kerncijfers bevatten die het succes van de campagne meten en de bereikte impact op de doelgroep laten zien. Deze omvatten:
Bereik: Hoeveel mensen hebben de berichten gezien? Betrokkenheid: Hoeveel gebruikers hebben interactie gehad met de berichten (vind ik leuk, commentaar, delen)? Conversies: Hoeveel gebruikers hebben een actie ondernomen als gevolg van de campagne (bijv. kopen, aanmelden, downloaden)? Voor de meesten is dit het belangrijkste aspect van het meten van het succes van een influencercampagne:
ROI: Hoeveel inkomsten heeft de campagne gegenereerd in verhouding tot de kosten?
Ook:
Sentimentanalyse: Hoe reageerde de doelgroep op de campagne (positief, neutraal of negatief)?
Merkbekendheid: Hoe is de merkbekendheid verbeterd als gevolg van de campagne? Influencer prestaties: Hoe hebben de individuele influencers gepresteerd binnen de campagne?
Onze referenties
Klanten & campagnes – Testrijden in een elektrische auto, nieuwe sneakers in fashion retail, reizen naar de Malediven, rijden in een sportwagen in de woestijn van Dubai of influencer events voor merken, we hebben het allemaal meegemaakt!
Binnenkort hier! Tot die tijd kun je geselecteerde referenties vinden op ons social media agentschap:
Sectoren en gebieden
Branches – We bestrijken verschillende branches en sectoren, zoals je misschien al hebt gezien bij de klanten en referenties. Typische boekingen zijn bijvoorbeeld: