Modellenbureau Faces – Unieke modellen voor mode en reclame
Modellenbureau Faces – Een goed modellenbureau voor Faces is veel waard, vooral voor opkomende modellen. Omdat management altijd gaat over het zorgen voor je ontwikkeling op professioneel vlak. Tegelijkertijd zijn zij echter altijd bezig om de eerste klanten en opdrachten voor u binnen te halen. Daarom is het niet alleen voor high fashion modellen belangrijk om een goed modellenbureau te hebben, maar vooral voor gezichten. Maar wat zijn nu precies de verschillen tussen een modellenbureau voor gezichten en een modellenbureau voor mode?
Gezichten! Dit is hoe reclame iets bijzonders wordt
Het verschil tussen een modellenbureau voor gezichten en een modemodellenbureau is dat het modemodellenbureau zich in het bijzonder richt op modellen met bepaalde verhoudingen en lichaamsmaten. Deze verhoudingen en lichaamsmaten passen perfect bij een bepaalde doelgroep. Voor modellenbureaus is dit meestal gebaseerd op modeklanten. Deze vereisen bepaalde kledingmaten, aangezien de proefstukken vaak op een standaardmaat zijn gesneden. Bovendien hebben modeshows modellen nodig met een uniforme maat, zodat de bezoekers zich volledig kunnen concentreren op de nieuwe modecollectie.
Dus terwijl bezoekers van een modeshow zich kunnen richten op de kledingstukken, of vanuit de online winkel op precies die nieuwe stukken van het trendseizoen, is het belangrijk dat high fashion modellen altijd dezelfde proporties hebben en er hetzelfde uitzien. Het is heel anders met gezichtsmodellen. Zij gedijen op het feit dat zij er heel bijzonder uitzien, b.v. een spleet tussen hun tanden, zeer krullend haar of zelfs sproeten op hun gezicht. Dit alles maakt ze bijzonder, vooral als foto-onderwerp, maar ook als gewild motief voor reclamecampagnes.
People Agency. Wat betekent dat?
Daarom hebben sommige modellenbureaus zich specifiek op deze markt gespecialiseerd. Deze modellenbureaus worden in het bijzonder mensenbureaus genoemd. Deze bureaus richten zich vooral op mensen met speciale kenmerken. Terwijl een modellenbureau zich minder richt op de karaktereigenschappen van individuele personen en meer op proporties en lichaamsmaten, besteden modellenbureaus veel aandacht aan verschillende looks. Maar waarom is dat?
Markt en klanten voor Faces
Elk agentschap heeft zijn klanten en dus zijn specifieke markt. Als de klanten tevreden zijn, zullen zij vervolgboekingen maken, dus als er vervolgboekingen worden gemaakt, zal er steeds weer worden gezocht naar modellen met een soortgelijke uitstraling. Op een bepaald ogenblik raakt men op de hoogte van de diensten van het agentschap en vragen andere cliënten naar precies dit soort model. Zo ontstaan geleidelijk specialisaties in modellenbureaus. Terwijl ons modellenbureau zich concentreert op de high fashion industrie en klanten heeft als Prada, Dior, Calvin Klein, Lagerfeld,
Reclame op TV en reclame in het stadscentrum
Elke week zijn er nieuwe reclamespots die bijvoorbeeld op tv worden uitgezonden, op grote schermen in het stadscentrum verschijnen of zelfs op streamingportalen zoals Netflix te zien zijn. Of het nu gaat om de nieuwe muesli, een gezellige bank van een van de grootste meubelfabrikanten, of bijvoorbeeld nieuwe kleren, de modellen van de mensen paraderen samen in een groep door de binnenstad en hebben plezier! Deze speciale agentschappen worden mensenagentschappen genoemd.
Moet ik eerst solliciteren bij een modellenbureau of een mensenbureau?
Modellenbureaus vertegenwoordigen gewoonlijk een groot aantal cliënten. Mensenbureaus zijn meer gespecialiseerd in een bepaald cliënteel. Daarom raden wij u aan u eerst op een van de topbureaus te richten voordat u bij een van de speciale bureaus solliciteert. Als je nu bij CM Models wilt solliciteren, kun je hier alle verdere informatie vinden.
Gezichten voor schoonheidsshoots: Make Up en haar
Vooral in de schoonheidsindustrie heb je gezichten nodig die een bijzonder hoge herkenningswaarde hebben. Of het nu je individuele spleetje tussen je tanden is of de sproetjes die je zo uniek maken. Voor schoonheidsfoto’s en vooral voor close-ups, heb je deze gezichten met herkenningswaarde nodig.
Stel je een reclamespot voor.
Je vriendin belt je en je bent op weg om te gaan winkelen. Je springt snel in de badkamer en de camera staat achter de spiegel. Je glimlacht in de spiegel, smeert een beetje crème op en voelt je meteen goed en helemaal fit voor de dag! Dat is precies jouw werk! Glimlach, toon emoties en verhoog tegelijkertijd de herkenningswaarde die alleen een gezichtsmodel heeft.
Gezichten voor juwelen: opnamen van hoge kwaliteit
Modellen zijn niet alleen nodig in de schoonheids- en wellness-sector. Ook voor juwelen worden heel vaak close-ups van gezichten genomen. Stel je voor dat een ketting of een ring wordt gepresenteerd om de klant de details te laten zien. Er zijn zoveel verschillende shots waarbij je close-ups van gezichten nodig hebt. Natuurlijk ook voor reclames. Als u meer wilt weten over dit onderwerp, neem dan een kijkje op onze blog: Model worden. Hier hebben we veel meer informatie over banen en natuurlijk gezichtsmodellen.