Swarovski: Victoria, Kettingen & Armbanden

Swarovski – De nummer één voor luxe fantasiejuwelen en luxe sieraden. Verfijnde juwelen, schitterende kristalcreaties, extravagante horloges en adembenemende parfums, Swarovski brengt glans in het dagelijks leven van de mensen. Sinds 1895, precisie ontmoet moderne elegantie, meer dan 125 jaar van het vastleggen van licht in onberispelijk vakmanschap. Hier kunt u alles te weten komen over het merk Swarovski, van de populairste juwelen en de geschiedenis van het bedrijf tot de meest succesvolle marketingcampagnes.

Generaal Swarovski

De wereldmarktleider voor kristallen heeft al meer dan 100.000 kleuren, facetten en vormen geproduceerd. Hiertoe behoren de kleinste kristallen juwelensteen en het grootste kristal ter wereld. De kleinste kristalsteen meet slechts 0,8 millimeter in diameter en heeft 17 facetten. Een van Swarovski’s stenen is zelfs opgenomen in het Guinness Book of Records, de “Swarovski Centenar”. Hij meet 40 centimeter in diameter en schittert met 100 facetten. Beide stenen zijn opgenomen in de Crystal Worlds tentoonstelling.

Geschiedenis van het bedrijf

Er zijn kristallen, er zijn edelstenen – en dan is er Swarovski. Swarovski een bedrijf dat iedereen kent, een miljard-dollar bedrijf. Het komt erop neer dat het Oostenrijkse bedrijf alleen glas maakt en toch een zeldzame naam voor zichzelf heeft gecreëerd. Het spel van kleuren en de schittering van lichtrefracties in kristal fascineerden de oprichter van Swarovski al vroeg. In 1892 zorgde de toen 29-jarige voor een grote doorbraak met de eerste snijmachine die kristallen juwelenstenen preciezer kon snijden dan met de hand.

In 1895 richtte Swarovski zijn eigen bedrijf op in Watten, een klein stadje aan de rivier de Inn. Bij de keuze van de vestigingsplaats maakte de jonge ondernemer er een punt van ver weg te zijn van het centrum van de kristal- en glasindustrie in Bohemen in die tijd, maar hij had ook veel water nodig voor het snijden en koelen voor de productie. Tegenwoordig is het fabrieksterrein van Swarovski een belangrijke attractie in Watten en is het een echte bezoekersmagneet geworden. Ter gelegenheid van het 100-jarig bestaan in 1995 werd het belevenismuseum “Crystal Worlds” geopend.

Eén ding is tot op de dag van vandaag geheim: de productie van de glinsterende stenen. De wereldmarktleider Swarovski garandeert zelfs werknemers van andere afdelingen geen toegang tot de grote productiehallen, die beveiligd zijn met sluizen met computerslot. Maar één ding is zeker: de kristalstenen zijn gemaakt van kwartszand, dat tot een stroperige massa wordt verwerkt en gevormd. Door het slijpen krijgen de stenen verschillende facetten, waarop het licht dan uiteindelijk op sprankelende wijze wordt gebroken. Meer dan 600 ontwikkelaars en onderzoekers werken aan de zuiverheid van de kristallen, de precisie van de snede of de geleidbaarheid van de machines die zij zelf produceren.

Victoria Swarovski

Victoria Swarovski – De definitie van een powervrouw. Ze heeft haar naam een hele nieuwe betekenis gegeven. Met tal van talenten, zoals zingen, dansen en presenteren, laat de Oostenrijker de mediawereld schitteren. Zij wist al vroeg dat zij niet op het succes van het familiebedrijf wilde teren. Reeds als jong meisje ontdekte zij de wereld van het zingen en was lid van verschillende koren. In 2010 bracht ze haar eerste single “One in a Million” uit, die meteen in de Top 50 van de Duitse en Oostenrijkse hitlijsten belandde. Het is voor de artieste bijzonder belangrijk om als artieste te worden erkend en niet te worden gereduceerd tot een bekende naam die niets met haar muzikale kunst te maken heeft.

Collectie

Als het op juwelen aankomt, is smaak altijd heel veelzijdig geweest. Laat u betoveren en inspireren door de populairste Swarovski juwelen.

Kristallen halsketting collectie

Een simpele ketting verbetert elke outfit! Daarom hoort de Attract Round ketting thuis in elke modebewuste juwelencollectie. Een echte blikvanger en toch eenvoudig. Het gerhodineerde ontwerp voegt een vleugje tijdloos mooie elegantie toe aan elke outfit en is daarom ideaal voor elke gelegenheid. Samen met vele andere Swarovski-juwelen kunt u uw styling de perfecte uitdrukking geven.

Oscars juwelen collectie

Ter gelegenheid van de Oscars lanceert Swarovski een speciale juwelencollectie: “Fine Jewelry Collection”. Een productie die op milieuvriendelijke en duurzame wijze tot stand is gekomen. De juwelen van Swarovski werden gepresenteerd in het kader van het “Red Carpet Green Dress Initiative”, een ontwerpwedstrijd die was uitgeschreven door acteur Suzy Cameron. De ontwerpwedstrijd staat voor duurzame en milieuvriendelijke Oscarjurken. De Swarovski stenen zijn dan ook gemaakt van synthetisch materiaal. Maar het kristallabel had een jaar eerder al synthetische diamanten gelanceerd. De collectie staat bekend als de “Diama-lijn”. Met de ontworpen kunstmatige diamanten omzeilt de onderneming het delven van ruwe diamanten in crisisgebieden.

Ring

Ringen staan in de schijnwerpers van de modewereld. Toonaangevende ontwerpers zoals Swarovski creëren unieke ringontwerpen die met strakke lijnen en extravagante vormen een unieke toets aan outfits geven. Een absolute must-have ring is de “Vittore” ring van Swarovski. De zeer fijne witte rechthoekjes fonkelen in geregen schoonheid en maken deze creatie tot een absoluut understatement. De doorlopende rij fonkelende elementen bepaalt het karakter van het ontwerp en past daardoor bij veel andere elegante sieraden van Swarovski. De ring onderstreept elk gebaar bij vele speciale gelegenheden, zoals evenementen, optredens op de rode loper of een gezellige avond in een restaurant.

Oorbellen

Oorbellen zijn duidelijk een must-have product en versterken elke outfit! Gecombineerd met chique blouses, gebreide truien of jurken zorgen ze voor een spannende stijlbreuk, en oversized of elegante balletlooks krijgen een fantastische mode-upgrade met trendy oorsieraden. Creolen lopen voorop in deze trend, en daarom zijn de Dextera creolen van Swarovski een absoluut must-have stuk. De complex gedetailleerde en toch zelfverzekerde, middelgrote creolen maken een modern statement. Delicate witte kristallen in goudkleurige zetting accentueren het industriële ontwerp dat perfect past bij de rest van de Dextera-collectie.

Bruidsjurk Victoria Swarovski

De bruidsjurk van Victoria Swarovski is een ware sprookjesdroom en behoort met 800.000 euro tot de duurste bruidsjurken ter wereld. De adembenemende jurk heeft een transparant lijfje met lange mouwen en filigraan kant, steentjes en bloemen. Vanaf de taille zorgt een pompeuze rok, eveneens versierd met kant, bloesems en talrijke Swarovski-steentjes, voor grote opwinding. Een jurk die je niet snel zult vergeten. Geen wonder met de vijf meter lange trein en 500.000 Swarovski stenen. De ontwerper Michael Cinco uit Dubai, die bekend staat om zijn Assepoester-jurken, creëerde een droomachtige speciale editie van 46 kilo die niet zo snel meer verkrijgbaar zal zijn. Het burgerlijk huwelijk vond plaats in de chique Oostenrijkse badplaats Kitzbühel in besloten kring. Daar droeg ze een van haar pas gemaakte dirndls. Het kerkelijk huwelijk volgde een maand later in Triëst, Italië, in een onvergetelijke bruidsjurk.

Campagnes

Swarovski staat bekend om buitengewone en adembenemende campagnes. Lees meer over Swarovski campagnes met sterren als Victoria en Paulina Swarovski, en Karli Kloss.

Briljante Inspiratie

Karli Kloss en zeven andere grote namen uit de mode-industrie presenteren de huidige Swarovski campagne “Brilliant Inspiration”. De campagne staat vooral voor één ding: diversiteit. De modellen werden gefotografeerd door fotograaf Tim Walker. Karli Kloss poseert voor een nevelwitte achtergrond, zodat de fonkelende Swarovski-steentjes indrukwekkend tot hun recht komen. Edward Enninful, Isamaya Ffrench, en ook de modeontwerpers Jason Wu en Thom Browne maken deel uit van de campagne. Ze werden allemaal vereeuwigd in portretfoto’s.

Valentijnscampagne

Professionele marketing in deze tijd – Swarovski weet hoe het moet. Het juwelenlabel lanceert een 10-daagse campagne op Instagram om zijn nieuwe Valentijnscollecties te promoten. De campagne loopt onder het motto “Sparks of Love” en draagt de boodschap uit van het verspreiden van liefde in al haar vormen. Het fijne vakmanschap en de exclusieve innovaties van het bedrijf hebben het tot een wereldmerk gemaakt. Elk afzonderlijk product belichaamt de visie om “een diamant voor iedereen” te creëren. Het idee achter de Valentijnscampagne is liefde te verspreiden in al zijn vormen, of het nu gaat om liefde tussen vrienden, liefdespartners, familieleden of ouders. Spark of Love moedigt klanten aan om een keuze te maken uit hun diverse assortiment van exclusieve geschenken om het gevoel van liefde uit te drukken.

Vlaggenschip winkel

Van een gele lifestyle bovenverdieping in kristal, de eerste verdieping in roze tot een volledig groene kristallen bibliotheek op de benedenverdieping. Een droom gemaakt van volledige fantasie en spel.

Interview

Exclusief interview met Victoria Swarovski. Kom meer te weten over het leven van een echte Swarovski vrouw!

Interview – Victoria Swarovski

Victoria Swarovski houdt van Kerstmis. In haar ogen, de beste tijd van het jaar om het feest van de liefde te vieren in het bijzijn van iedereen. Die ene dag dat de hele familie samenkomt. Van ontbijt tot het in elkaar zetten van juwelen, met Victoria’s vader genietend van een glas champagne, het is er allemaal. U kunt het hele interview hier bekijken: