Ontdekken: CM x CREATOR
Influencer Agentschap: München
Als influencer agency ondersteunen we je graag bij het vinden van de perfecte content creators voor jouw influencer campagne in München. Influencers zijn tegenwoordig onmisbaar op platforms zoals TikTok, Instagram, YouTube of Facebook. Met onze hulp kun je de juiste influencer vinden om je influencer marketing campagne succesvol te maken. Wij zijn een betrouwbare partner die je graag ondersteunt met advies, selectie en plaatsing binnen München of zelfs landelijk.
Testrijden in een elektrische auto, nieuwe sneakers in modewinkels, reizen naar de Malediven, rijden in een sportwagen in de woestijn van Dubai of influencer events voor merken, we hebben het allemaal meegemaakt!
Jouw voordeel, denken we vanuit het oogpunt van prestaties! Naamsbekendheid is goed, maar het verhoogt niet de verkoopcijfers in je winkel in München of online shop, die uiteindelijk in 98% van de gevallen het succes van een influencer campagne bepalen. Implementatie, rapportage, prestaties, wij doen het! Onze knowhow en ervaring komt van meer dan 100 klantencampagnes die we hebben ontworpen en uitgevoerd, met onze makers in Influencer Management en met vele grote namen van Instagram, TikTok & Co.
Vind beïnvloeders voor campagne
We kijken uit naar uw aanvraag!
- TikTok, Instagram, YouTube of Facebook
- Content Creator uit München en het hele land
- 100+ klanten en campagnes sinds 2017
- Voorselectie, selectie en briefings voor beïnvloeders
- Prestatiegerichtheid in alle campagnes
- Onze contactpersonen: Contact
Stephan M. Czaja
Eigenaar | CM Modellen
Ontwerper, Marketing, Rapportage
Schoonheid, parfum, mode, eten of interieur – influencer marketing heeft een enorme invloed op aankoopbeslissingen. Volgens agof, Kölnmesse, heeft 50,7 procent van de volgers van influencers al een of meerdere keren producten gekocht waarvoor door influencers reclame werd gemaakt. Daarom hebben velen vertrouwen in influencer marketing als strategie en ook in ons en ons werk achter de schermen.
“Waarom meer dan 100 klanten ons vertrouwen”
Het begon allemaal met de eerste campagnes en opdrachten. Vandaag de dag hebben we al meer dan 100 klanten en campagnes. Veel daarvan in München, waarvan we sommige samen met onze klanten hebben ontwikkeld.
Goede tip! Ons gespecialiseerde bureau voor social media en performance marketing verzorgt niet alleen eenvoudige influencer campagnes, maar beheert ook uitgebreidere performance campagnes voor klanten met hogere adspends. Waarom? Omdat we zo niet alleen de bestaande community van de influencer kunnen bereiken, maar ook waardevolle gegevens uit de campagne kunnen halen en een zogenaamd look-a-like publiek kunnen aanspreken. Met onze jarenlange ervaring en knowhow kunnen we campagnes op maat maken die voldoen aan de individuele behoeften en doelen van onze klanten. Met deze aanpak heten we je welkom bij Influencer Marketing!
Hier zijn de top 3 redenen waarom al meer dan 100 klanten op ons vertrouwen:
- Ondersteuning van implementatie tot evaluatie
- Ervaring met campagnes en evenementen
- Talent / Trend / Content Scouting
Doe een rondleiding! De onze:
München: Invloedrijke marketing
Influencer Marketing – De basis: Influencers hebben een groot aantal volgers op hun kanalen. Merken kunnen dat ook hebben, maar merkkanalen bereiken slechts een fractie van de mensen die influencers bereiken – wie wil er “reclame” zien? Influencers hebben vaak een toegewijde aanhang die hen vertrouwt en hen ziet als een geloofwaardige bron van informatie en aanbevelingen. Deze gemeenschap is vaak gebaseerd op specifieke niches of doelgroepen, wat influencers waardevolle partners maakt voor bedrijven. Door samen te werken met influencers kunnen bedrijven hun bereik vergroten en hun publiek bereiken – een effectieve manier om authentieke aandacht te genereren voor je merk in München.
Als je de juiste strategie volgt, kun je ervoor zorgen dat het bereik niet oppervlakkig blijft, maar daadwerkelijk leidt tot de gewenste resultaten. Zo kan er bijvoorbeeld informatie worden verspreid, tickets worden verkocht of online shops worden bezocht.
- CM Schepper in beheer
- Samenwerking met externe makers
- Voor het beste resultaat!
Voordelen van Influencer Marketing
Voor- en nadelen, een van de belangrijkste vragen als het gaat om influencer marketing. Laten we de cijfers laten spreken! Hier in een recent onderzoek van de Arbeitsgemeinschaft Online Forschung (agof) en Kölnmesse.
“50,7 procent van de volgers van influencers heeft één of meerdere keren gepromote producten gekocht”.
Zoals je kunt zien, heeft influencer marketing zich een plaats verworven in de online marketingmix en is het een “natuurlijk” onderdeel van veel succesvolle campagnes als het gaat om het aanspreken van doelgroepen en potentiële klanten.
We kijken uit naar je project in München!
Doe een rondleiding! De onze:
Beheer van beïnvloeders
Influencer Management – Als modelmanagers staan we dichter bij influencer management dan wie dan ook: planning vooraf, briefings, contracten, campagnes, gebruiksrechten, reismanagement. Met de extra knowhow van onze social divisie beheren we ook selectief content creators. Het grote voordeel voor u is ons bestaande netwerk van nationale merken, internationale merken, de vele reclamebureaus, communicatiebureaus, PR-bureaus en nog veel meer die tot onze klanten behoren.
Doe je ding! Als management staan we achter je, maar je bent vrij om te beslissen welke paden je wilt bewandelen. Natuurlijk staan we altijd klaar met advies als je ergens met iemand over wilt praten of nadenken. Ons primaire werk voor jou: contactaanvragen selecteren, eerste gesprekken voeren, vooronderhandelingen, briefings, eindonderhandelingen, contracten, we zorgen voor de juiste gebruiksrechten (tijd, ruimte, medium), maar ook voor kengetallen voor klanten en de hele betalingsstroom, zodat elke factuur gegarandeerd bij jou terechtkomt.
Je voordelen als maker bij CM:
- Wij zijn uw frontoffice: we stellen u actief voor aan onze klanten
- Wij zijn uw backoffice: eerste gesprekken, onderhandelingen tot reisboekingen
- Bij ons blijf je flexibel, vrij en onafhankelijk: Wees jezelf!
Lees hier nog meer over ons:
Implementatie: van plan tot campagne
Voor een succesvolle implementatie van een influencercampagne zijn meestal verschillende stappen nodig. De eerste stap is het onderzoeken en selecteren van relevante influencers die passen bij het merk en de doelgroep. Daarna worden onderhandelingen gevoerd met de influencers om de voorwaarden van de samenwerking te verduidelijken en te zorgen voor een soepele samenwerking.
Lokaal of supraregionaal: Strategie
Een duidelijk doel is essentieel voor een succesvolle reclamecampagne in München, ongeacht of je je bedrijf in het verzorgingsgebied of landelijk wilt adverteren – bijvoorbeeld voor je e-commerce. Met extra advertenties is het voor ons mogelijk om je doelgroep ook specifiek binnen een straal van X kilometer te bereiken. In dit voorbeeld zou dat betekenen dat we ons alleen richten op het stadsgebied van München:
Concept, postings, rapportage
Daarna volgt de creatie van de posts, die moeten voldoen aan de behoeften van het merk en de wensen van de influencers. Deze creatieve content wordt vervolgens afgestemd met de influencers en vrijgegeven.
Zodra de berichten live zijn, vindt de rapportage plaats. Hier worden de prestatie-indicatoren gecontroleerd om het succes van de campagne te meten en zo nodig aanpassingen te doen. De rapportage omvat ook de evaluatie van de samenwerking met de beïnvloeders om waardevolle inzichten te krijgen voor toekomstige campagnes.
Campagne checklist
Zo werkt een campagne meestal:
- Frequente eerste gesprekken: Hoe
- Selectie van beïnvloeders
- Onderhandelingen, contracten
- Creatives voor berichten en briefings
- Reisplanning
- Kerncijfers en rapportage
Rapportage: succes van een campagne
Kerncijfers en rapportage – Een goed rapport over influencer marketing voor klanten moet verschillende kerncijfers bevatten die het succes van de campagne meten en de bereikte impact op de doelgroep laten zien. Deze omvatten:
Bereik: Hoeveel mensen hebben de berichten gezien? Betrokkenheid: Hoeveel gebruikers hebben interactie gehad met de berichten (vind ik leuk, commentaar, delen)? Conversies: Hoeveel gebruikers hebben een actie ondernomen als gevolg van de campagne (bijv. kopen, aanmelden, downloaden)? Voor de meesten is dit het belangrijkste aspect van het meten van het succes van een influencercampagne:
ROI: Hoeveel inkomsten heeft de campagne gegenereerd in verhouding tot de kosten?
Ook:
Sentimentanalyse: Hoe reageerde de doelgroep op de campagne (positief, neutraal of negatief)?
Merkbekendheid: Hoe is de merkbekendheid verbeterd als gevolg van de campagne? Influencer prestaties: Hoe hebben de individuele influencers gepresteerd binnen de campagne?
Onze referenties
Klanten & campagnes – Testrijden in een elektrische auto, nieuwe sneakers in fashion retail, reizen naar de Malediven, rijden in een sportwagen in de woestijn van Dubai of influencer events voor merken, we hebben het allemaal meegemaakt!
Binnenkort hier! Tot die tijd kun je geselecteerde referenties vinden op ons social media agentschap:
Sectoren en gebieden
Branches – We bestrijken verschillende branches en sectoren, zoals je misschien al hebt gezien bij de klanten en referenties. Typische boekingen zijn bijvoorbeeld: