Model Agency Commercial – Reclame en commercials

Model Agency Commercial – Commercieel betekent “commercieel” en dus “verkopen”. Omgekeerd brengt dit ons bij reclame en alles wat met reclame te maken heeft! Commerciële modellen kunnen op nog meer manieren werken dan high fashion modellen. U kunt hier leren waarom!

Commerciële modellen in de reclame

Commerciële beelden zijn reclame omdat zij door bepaalde uitdrukkingen, b.v. vreugde, liefde of hartstocht, bij de klant een bepaald gevoel opwekken en dus verlangen. Verlangen naar een product, een dienst of ook erbij horen, bv. in gemeenschappen.

Dus als je als model wordt geboekt voor commerciële shoots, moet je meer kunnen dan er alleen goed uitzien. Hier gaat het om emoties, gezichtsuitdrukkingen en expressies die met een druk op de knop, bij elke foto of videosequentie, precies het gevoel overbrengen. Er zijn niet alleen de klassieke emoties die je kent van TV casting shows, zoals sexy of schattig, natuurlijk zijn er ook veel meer gesofisticeerde sets, b.v. familieshoots. Je gaat om met je levenspartner, het kleine kind en bovendien de hond van het gezin. Terwijl je een bal naar het kind gooit, wordt iedereen verondersteld te lachen en over de camera te kijken. Weet je hoe moeilijk het is om deze situatie perfect vast te leggen? Dat is waarom je absolute professionals nodig hebt voor commerciële opnames!

Lachen met een druk op de knop is niet zo gemakkelijk

Wie denkt dat lachen met een druk op de knop zo gemakkelijk is of bijvoorbeeld een intieme situatie tussen partners, zoals de eerste kus, voor een team van tien spelen, heeft veel oefening en ervaring of professionele modelcoaching nodig. Maar als de productietijd slechts voor een halve dag is vastgesteld en alle teamleden voor die dag ook een optie hebben gekregen, moet elk shot zitten. Daarom is modellenwerk zoveel meer dan er alleen maar mooi uitzien, het gaat erom emoties op te roepen, dus je moet heel communicatief zijn, maar ook sociaal, want je moet je in de anderen kunnen verplaatsen en hun behoeften kennen om precies datgene te kunnen leveren wat de boekende klant voor de campagne nodig heeft.

Als je zo’n goede reputatie opbouwt in het modellenbureau, maar ook bij klanten, zul je regelmatig vervolgboekingen krijgen. Vooral in de reclame kan dit vaak gebeuren, bv. als je adverteert voor een groter merk dat voortdurend nieuwe producten aan zijn assortiment toevoegt.

Emoties tijdens fotoshoots

Om je te laten zien hoe veelzijdig emoties kunnen zijn, volgt hier een kort overzicht van de verschillende emoties die je als model moet kunnen beheersen, met verschillende looks, decors en situaties:

  • Angst
  • Hou niet van
  • Cluelessness
  • Agressiviteit
  • Bezorgdheid
  • Thirsty
  • Mess
  • Shaken
  • Geschrokken
  • Geïrriteerd
  • Hectic
  • Hopeful
  • Beste
  • Sleepy
  • Verrast
  • Overweldigd
  • Crazy
  • Angry

Meer karakter dan mode

Terwijl mode bestaat uit nieuwigheid en permanente verandering, vandaar de term trend, heeft zij voortdurend een nieuwe look nodig. Om voortdurend een nieuwe look te creëren, zijn voortdurend veranderende ontwerpen, kleuren, stoffen, patronen, maar ook modellen nodig. Om ervoor te zorgen dat de mode zich volledig richt op de collecties, worden de modellen vaker gewisseld, zodat niet steeds hetzelfde gezicht te zien is. Met grappige modellen is het een beetje anders, als de klant een persoon leuk vindt, zal ze vaker geboekt worden. Hier bent u terug bij terugkerende boekingen, een belangrijke indicator voor u als model. Want hier kunt u zien dat uw modellenbureau graag met u werkt en dat de klanten ook tevreden zijn.

Toepassing als commercieel model

Als u wilt solliciteren als commercieel model in ons modellenbureau, ontvangen wij heel graag uw foto’s! Stuur ons de jouwe hierheen: