Content Marketing Manager* – Full-time, Keulen – Online Redactie / Reclamebureau m/v/*

Content Marketing Manager / Online Redacteur – Fulltime in Keulen – Content marketing is een specifieke niche op het gebied van digitale marketing. Het is een manier voor bedrijven om in contact te komen met hun publiek en nieuwe mensen zonder hen hun merk of dienst te verkopen. Ook wij als modellenbureau, bereiken zoveel jonge mensen die model willen worden. Er zijn verschillende media waarmee zij deze verbindingen tot stand brengen, zoals blogberichten, berichten in de sociale media, e-mails, gated content en video’s. Content marketing en creatie is een echte ‘kunstvorm’ en vereist veel oefening. Voor u gaat het om het ontwerpen van creatieve en interessante inhoud die aansluit bij een specifiek publiek (doelgroep).

Geen werkervaring? Wij leren je hoe het moet in de Content Marketing Stage!

Terug naar onze banen.

Marketing: Lifestyle en Onroerend Goed

Het is content met toegevoegde waarde die de lezer helpt, een vraag beantwoordt of een probleem oplost op een manier die vermakelijk is om te lezen, te bekijken (grafieken, beelden) of naar te luisteren (video embed). Bekend worden als een expert over een onderwerp bouwt vertrouwen en loyaliteit van klanten op, vooral als u zich blijft richten op inhoud die waarde toevoegt aan uw publiek. Vooral voor afgestudeerden van de International School of Management (ISM), de Hochschule Fresenius en de Universiteit van Keulen is het niet ver meer van de seminarieruimte naar het kantoor. Ons kantoor is immers centraal gelegen, tegenover het Mediapark met uitzicht op het meer en de Dom van Keulen. Maar daarover later meer!

U kunt (en leert): Content Marketing(SEO, Search Engine Optimisation). De verantwoordelijkheden van onze webredacteur / online redacteur omvatten:

  • Creatieve productie en publicatie van nieuwe inhoud
  • Contact opnemen met klanten en interne teamleden om te beslissen over nieuwe bijdragen
  • Toezicht op de lay-out (afbeeldingen, grafieken en video’s)

Jobomschrijving: Content Marketing Manager

  • Wij zijn op zoek naar een gepassioneerde webredacteur voor het onderzoeken, plannen, schrijven en redigeren van webinhoud.
  • U moet een bekwaam schrijver zijn met oog voor detail en inzicht in de specifieke vereisten van contentmarketing.
  • Jouw doel is om creatieve webinhoud te produceren die ons publiek aanspreekt.

Verantwoordelijkheid: Taken

  • Op een creatieve manier nieuwe inhoud produceren en publiceren
  • Contact met klanten en interne teamleden om te beslissen over nieuwe bijdragen
  • Toezicht houden op de lay-out (afbeeldingen, grafieken, video’s en artwork)
  • Controleer de inhoud op nauwkeurigheid
  • Proeflezen en redigeren van materiaal
  • Samenwerking met professionals (bv. media, marketing en fotografen) om de presentatie van de artikelen te verbeteren
  • SEO als basis voor structuur
  • Gebruik sociale media
  • Zorg ervoor dat de inhoud up-to-date is
  • Voldoen aan de voorschriften inzake auteursrecht en gegevensbescherming
  • Monitor websiteverkeer om populariteit te meten
  • Volg de ontwikkelingen met hulpmiddelen

Vereisten: Ervaring

  • Bewezen beroepservaring als webredacteur
  • Min. 1 jaar praktijkervaring in een media/reclamebureau (inhoudelijk)
  • Alternatief 2 jaar In-House (merk)
  • Aantoonbaar portfolio van gepubliceerd werk
  • 10-vingersysteem (snel schrijven)
  • Affiniteit met lifestyle en luxe
  • Praktische ervaring met Office-programma’s, Photoshop (optimaal) en WordPress
  • Diepgaande kennis van SEO
  • Vertrouwdheid met content management systemen
  • Uitstekende schrijfvaardigheid in het Duits
  • Aandacht voor details
  • Creatieve geest

Toepassing – Contact

Stuur ons alleen een sollicitatiebrief + CV als PDF. We hebben geen certificaten of diploma’s nodig.

  1. Contactgegevens invoeren
  2. Upload sollicitatiebrief + CV
  3. Indienen

     

    Bewerbung für:

    Name:

    Alter:

    Wohnort:

    Start:

    E-Mail:

    Mobil:

    + Upload

    PDF bis maximal 8 MB.

    Upload #1 - Bewerbung

    Upload #2 - Lebenslauf

     

    Uitleg over online bewerken: basisprincipes

    Heb je nog geen werkervaring, maar wil je graag bij ons stage lopen? Leer hier de eerste details over de baan als online redacteur en, nog specifieker, content marketing manager. Hoe ziet jouw baan eruit?

    Online redactiekantoor: taakomschrijving

    Webredacteuren bereiden inhoud voor blogs en websites voor. Zij werken nauw samen met websitebeheerders om unieke, goed gestructureerde, leesbare en boeiende inhoud te creëren. Deze regelmatige, nieuwe inhoud verhoogt het verkeer (het aantal bezoekers) naar de site. Hoe beter de site wordt ontvangen door bestaande bezoekers, hoe meer nieuwe lezers uw teksten zullen aantrekken.

    Deze taak vereist een uitstekend inzicht in mensen, denkwijzen en structuren (opzet), alsmede een goed gevoel voor de beginselen en normen van onze kant.

    Werkomgeving: Content Management Systemen

    Online redacteuren moeten ook weten hoe ze content management systemen (CMS) moeten gebruiken en hoe ze afbeeldingen in blogberichten en websites moeten invoegen. Het meeste van dit werk wordt dus gedaan met een content management systeem. Bij ons werkt u met WordPress, het populairste content management systeem ter wereld. Je schrijft regelmatig nieuwe content voor onze redactionele kalender en leert van een van de besten in online marketing.

    Een van de belangrijkste taken van een webredacteur is het voorbereiden van artikelen voor publicatie op het web. Online redacteuren maken teksten ook interactiever en boeiender door afbeeldingen, video’s en links naar andere sites in het stuk op te nemen. U zult meestal ook beeldbewerkingssoftware zoals Photoshop gebruiken om afbeeldingen te verkleinen of bij te snijden. Links naar andere websites moeten in een nieuw tabblad worden geopend om lezers op de pagina te houden. Bovendien controleert u of de links en media correct zijn geformatteerd en functioneel zijn.

    Bijdragen aan het plan

    Als online redacteur plan je de artikelen volgens het vooraf bepaalde publicatieschema van de website. Een website kan bijvoorbeeld op bepaalde tijdstippen drie artikelen per dag publiceren. U zorgt er dan voor dat deze berichten daadwerkelijk op het aangegeven tijdstip worden gepubliceerd. U plant ook social media posts met links naar de artikelen om meer bezoekers naar de site te trekken wanneer de artikelen gepubliceerd worden.

    Manager inhoud marketing

    Contentmarketing is een specifieke niche op het gebied van digitale marketing. Het is een manier voor bedrijven om in contact te komen met hun publiek en nieuwe mensen zonder hen hun merk of dienst te verkopen!

    Er zijn verschillende media waarmee zij deze connecties maken, zoals blog posts, social media posts, e-mails, gated content en video’s. Content marketing en creatie is een echte ‘kunstvorm’ en vereist veel oefening. Voor u gaat het om het ontwerpen van creatieve en interessante inhoud die aansluit bij een specifiek publiek (doelgroep).

    Toegevoegde waarde van deskundigen

    Het is content met toegevoegde waarde die de lezer helpt, een vraag beantwoordt of een probleem oplost op een manier die vermakelijk is om te lezen, te bekijken (grafieken, beelden) of naar te luisteren (video embed). Bekend worden als een expert over een onderwerp bouwt vertrouwen en loyaliteit van klanten op, vooral als u zich blijft richten op inhoud die waarde toevoegt aan uw publiek.

    Het doel van contentmarketing is om een persoon tot actie aan te zetten. Inhoud moet iemand aantrekken met waardevolle, boeiende en relevante informatie. Het is de taak van de content marketeer om niet alleen te bepalen hoe hij dit moet doen, maar ook hoe hij de doeltreffendheid van de gebruikte strategieën kan evalueren aan de hand van metrics.

    Een content marketeer moet zowel een verhalenverteller als een data-analist zijn. Uiteindelijk is het je doel als content marketeer om te werken als onderdeel van de algemene digitale marketingstrategie van het bedrijf door het doelpubliek te identificeren en met hen in contact te treden op een manier die voor hen zinvol is.

    Kijk eens naar de dagelijkse taken van een content marketeer.

    Inhoud: Website, e-mail, sociale media

    Je creëert een visie voor blogs, e-mails en social media posts. Als content marketeer werk je samen met een team van schrijvers of freelancers en lever je onderwerpen aan. Een content marketeer kan en moet ook kunnen schrijven. Om kwaliteitsvolle geschreven inhoud te creëren, moet u over uitstekende schrijfvaardigheden beschikken en moet u uw publiek kunnen overtuigen zonder openlijk te verkopen. U kunt dit bereiken door de behoeften van uw doelpubliek te begrijpen.

    Geavanceerde Taken: Manager inhoud marketing

    Je uitgebreide taken als Content Marketing Manager zijn:

    1. Onderzoek trends in uw vakgebied
    2. Integreer trefwoorden in uw strategie en evalueer de doeltreffendheid
    3. Ken uw publiek en weet wat u voor hen kunt doen
    4. Creëer boeiende en originele blogberichten, e-mails en social media-posts die gericht zijn op uw publiek en gebaseerd zijn op de huidige trends.
    5. Gebruik tools om erachter te komen welke vragen uw publiek stelt en ontwikkel inhoud die deze vragen beantwoordt.
    6. Hergebruik populaire inhoud op meerdere platforms
    7. Creëer e-mailcampagnes gericht op gebruikers die zich aanmelden voor gated content of zich abonneren op de mailinglijst.
    8. Onderhoud van de website van het bedrijf

    Uw job bij CM: meer dan “gewoon” een job

    Hier kunt u de opleiding bij CM van dichtbij bekijken.

    Planning en organisatie van de slotshow van de Berlijnse modeweek

    Lees hier meer over ons modeshowbureau!

    Achter de schermen op een opnamedag met nieuwe gezichten

    Bekijk het proces en de planning van de opnames. Maak deel uit van de organisatie en doe ervaring op in de redactionele sector.

    Interviews met social media sterren zoals Jeremy Fragrance

    Gesprekken vormen een belangrijk onderdeel van je opleiding, omdat je er leert spreken en contacten legt met andere mensen in het vak. Je leert veel interessante mensen kennen tijdens je opleiding.

    Klik hier om terug te gaan naar Model Agency: Jobs