Diesel – jeans, duurzame mode, geschiedenis & horloges
Diesel – Het merk dat, net als de modemerken Guess, Tommy Hilfiger, GAP, direct geassocieerd wordt met jeansbroeken. Zij zijn aantoonbaar de makers van jeans en bieden nog zoveel meer. Je zou ze revolutionairen van de duurzaamheid kunnen noemen, omdat ze zich verzetten tegen massaproductie en met hun “UP – CYCLING”-campagne een campagne voor meer duurzaamheid in de mode-industrie zijn begonnen. Oprichter Renzo Rosso startte het merk Diesel op 23-jarige leeftijd en maakte er een koploper van in de jaren 80. Het was het begin van het grote succes van het merk, dat leidde tot een uitbreiding van het assortiment en de opening van meer winkels. Tegenwoordig verkoopt het
Oorsprong van het merk DIESEL: Renzo Rosso
Renzo Rosso werd in 1955 geboren in een kleine provincie in Italië. Op 23-jarige leeftijd richtte de Italiaanse mode-ondernemer zijn merk “Diesel” op. Met de financiële steun van zijn vader kocht hij 40% van het textielbedrijf Moltex, dat toebehoorde aan de Italiaanse ondernemer Adriano Goldschmied. Hij doopte het bedrijf om tot Diesel en lanceerde in datzelfde jaar zijn mannencollectie met de nadruk op denim of jeans. Uit de brandstof van de moderne wereld “Diesel” en de internationale zelfde uitspraak, haalde hij de inspiratie voor de naam van zijn merk. Goldsmith kreeg 500.000 dollar betaald in 1985, toen de jaarlijkse verkoop meer dan 5 miljoen dollar bedroeg. Pas tien jaar later, in 1989, werd de damesmode toegevoegd; in dat jaar had het merk een jaaromzet van 130 miljoen US dollar.
De bekendste collecties waren die van het Saddle model in de jaren 80 en 90. Anders dan in de jaren ’70 waren modellen met een smal voeteneind in de mode.
En in 1994, de jeugdige 55DSL collectie, die tot 2015 werd geproduceerd en toen al een absolute bestseller was.
Het merk is ook vooral bekend geworden door zijn provocerende en ironische reclame: in de loop der jaren hebben de campagnes van Diesel niet alleen geschokt, geamuseerd en verbaasd, maar zijn ze ook bekroond. In 1991 was de langlopende campagne “Voor-succesvol-leven” van start gegaan. In 1995 toonde het reclamemotief “Kussende Matrozen” een kus tussen twee mannen.
Onderweg richtte Rosso ook het bedrijf OTB – Only the Brave op, dat naast Diesel ook Maison Margiela (sinds 2002), Viktor & Rolf (sinds 2008), Brave Kid (kindermodefabrikant, sinds 2011), Marni (sinds 2012) en Staff International omvat. OTB heeft bijna 1,6 miljard euro opgebracht, waarvan 70% is gegenereerd door het merk Diesel.
Jeans: Revolutie door denim
Tijdloos, sexy en comfortabel – dat is de belofte. Broeken moeten overal bij passen en daarom zijn ze verkrijgbaar in een grote verscheidenheid aan materialen, kleuren en patronen. De meest populaire broeken zijn nauwsluitende jeansbroeken in een eenvoudig ontwerp, vervaardigd van 98% katoen. Een opvallend ontwerp gemaakt van stretch denim in een lichtblauwe vintage wassing met Diesel-typische accenten aangebracht op de stof in een innovatief proces. Gelaserde vernielde details, slijtplekken en vouwen worden gecombineerd met een eco-harscoating voor een klassiek coole look, met een lichte afwerking met vuileffect als finishing touch.
U kunt kiezen uit de volgende ontwerpen voor zowel mannen als vrouwen:
- Skinny
- Slim
- Recht
- Taps toelopend
- Wortel
- Bootcut
- Vriendje (alleen voor vrouwen)
- Breed (alleen voor vrouwen)
Ook hier is duurzaamheid een prioriteit, aangezien elk paar wordt behandeld met een minimale hoeveelheid chemicaliën en het waterverbruik tot 40% wordt verminderd in vergelijking met traditionele methoden. Bovendien worden alle nieuwe jeans ontworpen en vervaardigd in Italië.
“AARDE DAG, NIET ALLEEN VANDAAG, ELKE DAG.”
https://www.instagram.com/p/B_ZwEL-jsB0/
Upcycling : Duurzame mode
De zoon van Diesel oprichter Renzo Rosso, van alle mensen, is de duurzaamheid officier en upcycling artistiek directeur. Met zijn upcyclingproject “Diesel Upcycling For 55DSL” maakte Andrea Rosso niet alleen zijn vader trots, maar werd hij ook gepresenteerd op de Men’s Fashion Week 2020.
Naast de duurzame principes van de collectie is ook transparantie een belangrijk thema. Elk kledingstuk van “Diesel Upcycling For 55DSL” heeft een QR-code die kan worden gescand en de eigenaar naar een website brengt waar de productie van het kledingstuk kan worden getraceerd. “We documenteren het productieproces van A tot Z. We nemen een foto van elke stap. We nemen een foto van elke stap, en die kan worden bekeken met een QR-code op het wasbriefje. De verpakking is ook voor 50 procent organisch en gerecycled
Wat is upcycling precies?
Upcycling is een proces van creatief hergebruik, waarbij bestaande producten, afvalmaterialen en materialen aan het einde van hun levensduur worden omgevormd tot nieuwe producten. Dit vermindert het verbruik van grondstoffen en vermindert het energieverbruik, de lucht- en waterverontreiniging en de uitstoot van broeikasgassen.
https://www.instagram.com/p/B81MXroq4rs/
Parfum: “DIESEL Only the Brave” – Voor de dapperen
“Diesel Only the Brave” is niet alleen een klassiek parfum, maar ook een echte magneet voor vrouwen. Je bent op zoek naar een sterke geur die een zelfverzekerd signaal afgeeft. Dan is dit parfum precies goed voor jou. Talrijke componenten zijn zorgvuldig gecreëerd door de drie geurontwerpers Massenet, Pierre Wargnye en Olivier Polge. Het geheim van “Diesel Only The Brave” zijn de oriëntaalse, houtachtige geurnoten. De topnoot van het parfum is aanvankelijk samengesteld uit fruitige mandarijn en limoen.
Kruidige koriander, viooltje en cederhout, evenals leer, amber en benzoë vormen de basisnoten van dit parfum. Een gebalde blauwe vuist met koperen knokkels en de zilveren letters Diesel sieren de fles. De fles is een symbool van kracht en mannelijkheid. Een parfum dat, zoals de naam al zegt, gemaakt is voor de dapperen.
Horloges: DIESEL op Smartwatch
“Als je eenmaal de techniek in gaat, ga je nooit meer terug.” is het motto van de populaire Diesel Smartwatch campagne. Humor en ironie zijn zeker de sterke punten van de commercials.
In de videoclipserie is te zien hoe ver de liefde tussen de Diesel On smartwatch en het model gaat, zo ver zelfs dat hij alle telefoontjes van vrienden en partner weigert omdat hij zo gefascineerd is door zijn horloge. Hij doet de lichten aan met de Google Home-functie, betaalt contactloos aan de bar, zet zijn favoriete muziek aan en kan zijn ogen niet van het horloge afhouden. De hele wereld om hem heen verdwijnt en hij betreedt zijn eigen wereld door en met het horloge.
Voor slechts 369 euro krijg je een smartwatch met veel functies. Naast het hoogwaardige ontwerp, gemaakt van exclusieve materialen, heeft hij baanbrekende functies, een lange levensduur van de batterij en de mogelijkheid om uw hartslag te meten. Andere functies en kenmerken zijn:
- 48 mm Axial Smartwatch
- Opvallende zwarte nylon riem met gedrukt logo
- Behuizing van roestvrij staal
- Baanbrekende functies van Wear OS door Google
- Levensduur batterij: enkele dagen in energiebesparende modus
- Geschiktheidsfuncties: Hartslagmeting en activiteitentracking, ingebouwde GPS voor afstandsmeting, waterdicht ontwerp.
- Compatibel met iPhone en Android mobiele telefoons
De belangrijkste feiten over diesel in een oogopslag
Een topmerk als het gaat om jeansbroeken, maar wat heeft Diesel nog meer te bieden? Hier zijn de meest gestelde vragen over het merk en zijn oprichter:
Hoe lang bestaat het modemerk Diesel al?
De eerste Diesel flagship stores werden in 1996 geopend in de modehoofdsteden New York, Rome en Londen.
Wie heeft het merk opgericht?
Renzo Rosso is de man achter het Diesel merk.
Wanneer is het merk opgericht?
Toen Renzo Rosso in 1978 zijn eigen bedrijf begon, richtte hij in datzelfde jaar ook het jeansmerk Diesel op.
Wie is de oprichter?
Renzo Rosso werd geboren in Brugine in Noord-Italië in 1955. Vanaf 1971 bezocht hij de textielschool in Padua.
Hoeveel is het merk waard?
Diesel is een van de tien grootste merken in de jeansindustrie. Het verworven fortuin wordt door Forbes geschat op 3 miljard dollar.
Meer video’s van het merk voor u
Hou je van het merk Diesel en wil je meer weten over de bekendste collecties en samenwerkingen van het merk? Hier vindt u alles over het merk Diesel.
Diesel Video’s: De beste modeshows
Innovatieve ideeën komen van Diesel. Net als GAP,
Merken zoals Diesel: GAP & Vogue Collection
Denim is helemaal jouw ding en je kunt niet genoeg krijgen van coole merken die casual jeans maken?
GAP, nog een modemerk met een focus op denim!
Gap is de grootste kledingdetailhandelaar in de VS. Het modelabel staat bekend om zijn casual vrijetijdskleding. Het modemerk verkoopt coole basics en klassieke denim jeans en jacks in typisch Amerikaanse stijl. Wat betekent GAP en waar staat het voor? Welke coole collecties heeft het eigenlijk? In dit artikel komt u alles te weten over het Amerikaanse label en krijgt u antwoord op al uw vragen.
Vogue Collection: Statement trui voor echte Vogue fans!
Iedereen kent het, waarschijnlijk het belangrijkste modetijdschrift ter wereld: Vogue. Maar Vogue is niet alleen een tijdschrift, het brengt sinds een paar jaar ook met succes zijn eigen modemerk, Vogue Collection, op de markt. In dit artikel kom je alles te weten over de mode van het merk, de mooiste en indrukwekkendste collecties, samenwerkingen met sterren en influencers zoals topmodel Toni Garrn en Veronika Heilbrunner. De mode van Vogue Collection wordt gekenmerkt door tijdloze basic truien, sweatshirts en T-shirts die in geen enkele garderobe mogen ontbreken! De collecties en exclusieve ontwerpen van het merk Vogue Eyewear worden ook in dit artikel voorgesteld.
Nog meer modemerken en ontwerpers
Hou je van modemerken zoals Vogue Collection en wil je meer modemerken ontdekken? In onze Modemerkengids vindt u alle topmodemerken, hun geschiedenis, hun collecties en nog veel meer. Misschien vind je wel je nieuwe favoriete modemerk.