GUESS: Tas, Schoenen, Jurk & Jeans – Modemerk

Guess – Naast Calvin Klein, Levi’s en Diesel is het Amerikaanse modemerk Guess een van de populairste jeansmerken. Het label begon met de wereldberoemde jeans, maar nu zijn vooral de tassen, T-shirts, rugzakken, riemen, oorbellen en jurken populair. Zowel in de online shop als in de winkel ronden ze elke outfit perfect af. Het merk wordt ook gedragen door de sterren en je vindt er de kleuren van muziekiconen als J Balvin of ASAP Rocky. Supermodellen als Carla Bruni, Claudia Schiffer, Adriana Lima, Paris Hilton, Gigi Hadid, Hailey Baldwin en Naomi Campbell zijn ook voor de camera verschenen in de unieke reclamebeelden. U kunt het succesverhaal zien, evenals alle belangrijke stukken van het label en meer hier!

Guess: jeans, tas, riem, portemonnee & meer

Denim, denim, denim – je kunt het niet over Amerikaanse denimtrends hebben zonder Guess te noemen. Het label revolutioneerde onder meer de jeans-look en maakte ze sociaal aanvaardbaar. Hier kom je alles te weten over hoe het bedrijf van een klein label, opgericht door vier broers, is uitgegroeid tot een it-merk voor jeanslooks. Mis de beroemde zwart-wit foto’s van de “Guess Girls” niet – een veelgevraagde baan als model. Om model te worden, moet je er al op jonge leeftijd aan denken. De meest succesvolle modellen begonnen op 14-, 15- en 16-jarige leeftijd met modellenwerk en het maken van campagnes.

U vindt hier verschillende stukken van het merk, van de populaire tassen tot jurken, T-shirts en natuurlijk jeans, tot modieuze accessoires. Er is hier voor elk wat wils, van edgy street style tot elegante feestjes. Heb je ook al gehoord over de kleurrijke collectie van Guess met zanger J Balvin? Je kunt deze en een met collega-muzikant ASAP Rocky hier vinden.

Guess: geschiedenis van het denim label

Na een vakantie in Amerika besloten de broers Marciano zich te vestigen in de Amerikaanse stad Los Angeles. Daar openden ze een klein modelabel. Om hun creatie te lanceren, stuurden de vier broers een spijkerbroek en een handgeschreven briefje naar de filialen van verschillende warenhuizen. De eerste 24 paar jeans waren binnen drie uur uitverkocht.

Europa en Amerika door elkaar: dat werkt goed?

Ondanks het aanvankelijke succes van het label werd het algemene project aanvankelijk met scepsis bekeken. De broers mengden typische Amerikaanse en Europese stijlen. Jeans waren vroeger meer arbeiderskleding geweest en de verwassen look was ongebruikelijk in de VS. De broers hebben zich echter laten inspireren door Amerikaanse stijlen. De jeans is geïnspireerd op een Amerikaanse film met Marilyn Monroe in de hoofdrol, waarin zij een slim-fit jeans draagt om te rijden.

De broers kopieerden dit model en verwerkten de stof van de broeken in de zogenaamde “stone washed” stijl. Dit betekent dat de jeans op sommige plaatsen een verwassen en licht verbleekte look heeft. Bovendien zaten er ritsen op de pijpen, wat de jeans een extra slanke look gaf. Er was ook een logo patch op de achterzak.

  • Mix: typische Amerikaanse & Europese stijlen
  • Inspiratie: een Amerikaanse film
  • “Stone washed” stijl: uitgewassen en licht vervaagde look
  • Smalle vorm van de jeans (bv. door ritsen op de pijpen)
  • Logo patch op de achterzak

Supermodellen: Claudia Schiffer, Gigi Hadid & Co.

Het feit dat Guess zo succesvol is gebleven, is waarschijnlijk te danken aan de marketingstrategie van Paul Marciano. Hij ontwikkelde sensuele foto’s die de jeans met veel naakte huid en een herkenbare zwart-witlook laten zien. De foto’s zijn vaak buiten gemaakt.

Zowat iedereen kan zich identificeren met eenvoudige producten zoals jeans. Jij hebt er vast ook een paar in je kast. Het is vergelijkbaar met natuurlijke achtergronden. Ze herinneren ons aan alledaagse situaties. Identificatie zet ons dan vaak aan tot kopen.

De baan als “Guess Girl” is zeer begeerd onder de modellen. Supermodellen als Carla Bruni, Claudia Schiffer, Adriana Lima, Paris Hilton, Gigi Hadid, Hailey Baldwin en Naomi Campbell hebben zich al laten fotograferen voor het modelabel. Beroemde zangers als Camila Cabello en Joe Jonas zijn ook in campagnes verschenen. Hier zie je Claudia Schiffer voor Guess.

  • Sensuele foto’s: jeans met veel blote huid & herkenbare zwart-wit look
  • Natuurlijke achtergronden: Alledaagse situaties
  • Men kan zich vinden in de eenvoudige instellingen en de aankoop aanmoedigen
  • “Guess Girl”: populaire model baan
  • Voorbeelden van “Guess Girls”: Carla Bruni, Claudia Schiffer, Adriana Lima, Paris Hilton, Gigi Hadid, Hailey Baldwin & Naomi Campbell
  • Hier zie je supermodel Claudia Schiffer voor Guess:

Logo: Geïnspireerd door een Bic Mac reclame

Het beroemde logo van het merk is geïnspireerd op een reclamebord. Er stond “Raad eens wat er in onze nieuwe Big Mac zit?” – vertaald: “Raad eens wat er in onze nieuwe Big Mac zit?”. Dit was niet ver van de eerste winkel van de Marcianos. Het “Guess”-gedeelte werd een slagzin en werd door de broers overgenomen als de merknaam. Zij besloten het vraagteken onder het woord te plaatsen en zo ontstond het bekende driehoekige logo. De toevoeging “Washed Jeans” werd toegevoegd voor het eerste product – een paar washed jeans.

Kleding: jeans, jurk, T-shirt & Co.

Bent u op zoek naar een bikini, een T-shirt, een modieuze jumpsuit, een rok, trendy sportkleding of iets heel anders? Het modemerk biedt u een breed scala aan producten. We presenteren jurken, tops zoals T-shirts, jassen en natuurlijk de specialiteit van het merk – jeans.

Jurk: Bovenal sexy, classy & provocerend

Het Amerikaanse label heeft zich vooral toegelegd op vrouwelijke pasvormen voor jurken. Body-hugging en sexy – dat is hoe je de jurken kunt beschrijven. De ontwerpen bestaan vaak uit een mix van materialen en verschillende stukken. In overeenstemming met de soms ietwat provocerende en sensuele ontwerpbenadering van het merk, tonen de jurken vaak een beetje huid. Body-hugging V-nekken zijn een veelvoorkomend thema.

T shirt met print: street style klassieker

Overhemden met merknamen zijn de absolute trend en zo vindt u bij Guess ook diverse overhemden met logo-opdruk. Deze zijn geweldig om te combineren met je eigen stijlen. De XXL overhemden van het label zijn bijzonder stijlvol. Ze zijn zeer geschikt om te combineren met urban styles.

Tops & jeans: denim voor alle gelegenheden

Naast de T-shirts vindt u ook truien met soortgelijke prints. Deze zijn ook erg populair.

Jeans waren lange tijd het unique selling point van het merk en de trendy denim broeken zijn vandaag de dag nog steeds erg populair. De ontwerpen zijn speciaal ontworpen voor een goede pasvorm. Ze flatteren elke lichaamsvorm en zien er toch elegant uit. Deze benaderingen worden voortdurend geherinterpreteerd voor een brede selectie, zodat u altijd een ruime keuze aan jeans zult vinden.

Spijkerjack & leren jack: casual & chic

Ook hier is er het handelsmerk denim: spijkerjasjes zijn ook bijzonder populair. Ze zien er super casual uit en passen perfect in bijna elke street style. Natuurlijk kun je ze ook super casual stylen in combinatie met T-shirts. Of misschien combineer je een leren jack liever met je urban everyday outfit? U kunt deze ook vinden in een grote verscheidenheid aan stijlen bij het label. Er zijn ook veganistische versies van kunstleer.

Tas: “Vikky”, “Noelle”, Purse & Co.

Misschien heb je er thuis al een? De tassen van het merk zijn een absolute topper en zeer populair bij jonge vrouwen. Geen wonder, het label biedt mooie en tijdloze ontwerpen die bij elke smaak passen. Deze omvatten klassieke kleuren zoals zwart, bruin of zachtroze. Hier vindt u een paar voorbeelden van tassenlijnen, schoudertassen en portemonnees voor de beste it-stukken.

Bijzonder gewild: “Vikky” tas

We beginnen met een van de populairste handtassen voor vrouwen van het label. De Vikky collectie biedt een breed scala aan casual tassen, portemonnees en zelfs rugzakken. Dit is de tas in de uitvoering als ruime tote bag in eenvoudig maar elegant zwart. Maar je kunt hem ook als schoudertas of schoudertas krijgen.

Klassieker: Handtas “Noelle

De tassenlijn “Neolle” is een absolute klassieker van het merk. Ze zijn verkrijgbaar in verschillende uitvoeringen. U hebt dus een ruime keuze aan kleuren, prijzen en patronen. U kunt ook kiezen tussen een klassieke draagtas, hier in klassiek zwart, of een schoudertas. Hieronder vindt u meer informatie over de schoudertassen van het label.

Schoudertas: tijdloze klassieker

Schoudertassen gaan altijd! Of u nu elegant of relaxed bent, u vindt uw tas voor elke gelegenheid. Zoals altijd, vind je hier alle maten, vormen en kleuren. Dit is een stijlvolle tas met een gouden ketting die perfect is voor gekledere gelegenheden.

In het assortiment van het merk vindt u ook moderne fanny packs, heuptasjes, cosmeticatasjes en minitasjes.

Rugzak: praktisch en stijlvol

Als u uw handen vrij wilt hebben wanneer u op pad bent, is een van de modieuze Guess rugzakken misschien iets voor u. In ons voorbeeld zie je zelfs het tweede logo van het merk dat op veel stukken te vinden is. Het is iets ingewikkelder dan de eenvoudige belettering in het begin, maar het is zeer herkenbaar.

Portemonnee: alles voor uw geld

Wil je je geld veilig en hip houden? Kijk eens naar een van de portefeuilles van het label. Afhankelijk van uw behoeften kunt u kiezen uit verschillende maten, materialen en patronen. Hier ziet u een bijzonder leuke portefeuille in vrouwelijk roze:

Schoenen: Sneakers, Pumps & Co.

U kunt bij het label ook schoenen kopen in alle denkbare stijlen voor mannen en vrouwen. Vooral de zomerschoenen zoals badslippers, espadrilles, teenslippers, sandalen en teenscheiders zijn erg populair. Voor de sportievelingen onder ons zijn er ook een aantal comfortabele sneakers. Dames vinden er ook mooie pumps en hoge hakken die bij de vrouwelijke jurken passen.

Accessoires: riemen, oorbellen & co.

Armband, armband, enkelbandje, halsketting of ring, het label verkoopt ook stijlvolle modejuwelen.

Riemgespen met logo’s zijn een modieus accessoire bij elke outfit. En je kunt ze ook vinden bij Guess. De ronde loge met de kronkelende maar ook zeer symmetrische vormen ziet er zeer stijlvol uit en is een echte blikvanger.

Oorbellen: chique creolen

Iedereen houdt van creolen! De tijdloze grote oorbellen kunnen met alles gedragen worden. Bij het label vind je ze in goud, zilver en zelfs schattig roségoud. Hier ziet u een versie met een gegraveerd patroon dat de oorbellen doet schitteren wanneer ze gedragen worden.

Bril & Horloge: Nuttig & Mooi

De zonnebrillen van het merk zijn ook erg populair om er trendy uit te zien in de zomer of op vakantie. Deze zijn dan goed te combineren met een horloge. Deze zijn verkrijgbaar voor mannen en vrouwen en zijn ook speciaal aangepast voor sport.

Parfum: Bella Vita, Indigo & Noir

De geuren van het merk staan voor Amerikaanse joie de vivre, zin voor avontuur en een moderne, zelfbepaalde levensstijl. Dit komt tot uiting in de bloemige geuren met een vleugje mediterrane ingrediënten. Voor een glamoureuze look voor mannen en vrouwen kunt u kiezen uit geuren als Bella Vita, Indigo en Noir.

Samenwerkingen met muzikanten

Als cultmerk voor jeans, is Guess ook populair bij de sterren. Zo hebben bekende muzikanten als ASAP Rocky en J Balvin hun eigen collecties bij het merk.

Rapper Asap Rocky: Hip Hop & Jeans

De Amerikaanse rapper ASAP Rocky staat vooral bekend om zijn modieuze straatstijl. Een van zijn handelsmerken is denim. De capsulecollectie die hij in samenwerking met het label heeft uitgebracht, doet sterk denken aan de jaren ’90. Dus een beetje retro, gemengd met tijdloze en comfortabele hiphopstijlen en veel klassieke Guess denim. Tip: Jeansjasjes en sportkleding zijn weer bijzonder populair.

De bijbehorende reclame had ook een vrij creatief idee: enkele jongeren breken in een pakhuis in om de nieuwe collectie te passen. Dit past natuurlijk perfect in het rebelse imago van de rapscene.

Colores: J Balvin’s kleurrijke collectie

Samen met zijn nieuwe album “Colores” – vertaald: Colores – de Latijns-Amerikaanse zanger J Balvin heeft een kleurrijke collectie uitgebracht. Het is ook een capsulecollectie bestaande uit 29 kleurrijke stukken. Hiertoe behoren sweatshirts, hoodies, rompertjes, trainingsbroeken, tweedelige trainingspakken, een spijkerjack en afgeknipte spijkershorts. De felgekleurde stukken brengen zomerse gevoelens en zijn blikvangers.

In deze video, die ook nog eens super kleurrijk is, krijg je een eerste glimp van de collectie te zien.

Meer video’s van Guess: Tassen, Camila Cabello & Co.

Wil je meer van de unieke modemerken zien? Hier vindt u een selectie van video’s. Veel van de campagnes lopen onder zelfvertrouwen en sensualiteit. U kunt hier in detail zien hoe dit eruit ziet. Hier kunt u verschillende video’s vinden. Daarnaast zijn sterren als zangeres Camila Cabello en Joe Jonas, lid van de Jonas Brothers, en modellen als Hailey Baldwin en Charlotte McKinney voor spots voor de camera verschenen. Aan het eind vatten de oprichters hun verhaal over de “American Dream” nog eens samen.

Merken zoals Guess: Gucci & Esprit

Hier hebben wij een lijst van soortgelijke merken samengesteld of u kunt een kijkje nemen in onze lijst van modemerken waar u alle grote labels in één oogopslag kunt zien.

Gucci: Schoenen, Tassen, Riemen, Zonnebrillen – Het Merk

Gucci is een van de topmerken van onze tijd. Gucci wordt in één adem genoemd met Louis Vuitton, Prada en Yves Saint Laurent. Het miljoenenbedrijf zet de modewereld regelmatig op zijn kop. Of het nu revolutionaire ontwerpen of social media trends zijn, Gucci inspireert elk seizoen opnieuw en is het absolute favoriete merk van vele bloggers, fashion influencers en modellen, ook met modeshows en commercials. Hier vindt u alles wat u moet weten over de oorsprong van het merk, de trends en de revolutionaire ontwerpen die modeliefhebbers fascineren.

Esprit: online winkel, edc & jurken – modemerk

U bent waarschijnlijk wel bekend met de Esprit online shop voor mannen en vrouwen en het jonge modemerk “edc”. Maar weet je wat er achter zit? En hoe is de beroemde “Esprit arena”, een voetbalstadion in Düsseldorf, tot stand gekomen? Het verhaal begon in de VS. Een getrouwd stel verkocht kleding vanuit de kofferbak van hun auto. In de loop der jaren is Esprit uitgegroeid tot een zeer gangbaar modemerk. Het basisidee vanaf het begin was mode voor iedereen. Om dit onder de aandacht van het publiek te brengen, maakten zij zelfs reclame met de gezichten van hun gewone werknemers. U kunt hier meer lezen over de achtergrond.

Nog veel meer modemerken:

Ben je enthousiast over Guess en wil je meer merken leren kennen? Neem dan een kijkje in onze XXL-gids en maak kennis met ’s werelds beste modemerken.

Extravagante haute couture. Verfijnde prêt-à-porter. Fijne sportkleding en innovatieve accessoires. s Werelds meest luxueuze modemerken verrukken elk jaar miljoenen mensen en modeliefhebbers met hun exquise collecties. Zij kamperen voor de winkels om de speciale gelimiteerde oplage mee te pikken, staan in de straten van Parijs tijdens de felbegeerde Fashion Week en zitten met grote ogen voor de TV’s om de nieuwste en hipste runway shows te zien. Hier is de ultieme modemerken gids.