Louis Vuitton: Tas, Sjaal, Schoenen, Sjaals & Riemen

Louis Vuitton – tassen, schoenen en riemen onderscheiden zich van andere topmodemerken door hun unieke design. Naast Dior, Prada en Gucci is Louis Vuitton een van de populairste haute couture merken ter wereld. In 1854 werd de Franse ambachtsman Louis Vuitton bekend om zijn exclusieve assortiment koffers en bagage en vandaag de dag is hij niet meer weg te denken van de modemarkt! Met de perfecte mix van stijl en kwaliteit worden innovatie en luxe gecombineerd. Zelfs vandaag, na vele jaren, leeft de creatieve impuls van de ontwerper voort en verrijkt hij het mode-universum met extravagante ontwerpen. In dit artikel kom je alles te weten over het Franse modemerk en zijn populaire producten.

Van koffers tot halskettingen – de beste ontwerpen voor vrouwen & mannen

Het oorspronkelijke koffergedoe speelt al lang niet meer op één spoor. In de afgelopen 166 jaar is de onderneming geëvolueerd, en wel zeer aanzienlijk. Collecties omvatten elk detail, van hoeden, oorbellen en kettingen tot schoenen, jassen en jurken. De stukken variëren van klassiekers tot seizoensgebonden hypes, maar over Louis Vuitton wordt altijd gesproken.

Tassen & Koffers – De ‘Kunst van het Reizen

Voor de oprichter van het label was één ding altijd duidelijk: hij definieerde de kunst van het reizen door bagage te waarderen en te revolutioneren. Niet alleen kwaliteit, maar ook design en innovatie bewogen hem en dit heeft zijn vruchten afgeworpen, ook vandaag nog. De kwaliteit van de tassen en bagage van de ontwerper is uitstekend en talloze tevreden klanten bewijzen dat. Van kleine alledaagse tassen tot de eerste reistassen, Louis Vuitton rust je helemaal uit. De tassen worden met de hand gemaakt in landen als Frankrijk, Spanje of de VS. Er is geen limiet aan de verscheidenheid van tassen, dus of u nu kiest voor een grote shopper tas of een kleine, eenvoudige mini tas, u zult altijd een statement maken!

Louis Vuitton tas – een echte investering

Zelden is het de moeite waard een duur designerartikel te kopen en te hopen op een stijgende waarde. Het merk Louis Vuitton is dan ook een van de weinige merken waarvan de waarde van de tassen steeds toeneemt en de aankoop een investering met toekomst is. Als u meer geïnteresseerd bent in kapitaalinvesteringen zoals horloges, diamanten en auto’s, dan mag u hier niets missen!

https://www.instagram.com/p/B7a46hdDf11/

Laarzen of sneakers? – Dames- & Herenschoenen van Louis Vuitton

Of het nu een moderne trainer is of een klassieke leren schoen. Of het nu voor vrouwen of mannen is, het schoenenassortiment van Louis Vuitton is indrukwekkend. Er is voor elk wat wils. De prijzen beginnen rond de 800 euro, zodat niet iedereen zich zo’n luxe aan zijn voeten kan veroorloven. Ondanks de hoge prijzen behoren de schoenen van LV tot de meest modieuze van het moment. Het is juist de exclusiviteit die de waarde van de schoen behoorlijk doet stijgen. De prachtige modellen kunnen klassieke en reeds bekende vormen hebben, maar het merk kan ook overtuigen met nieuwe stijlen en eigen ontwerpen. Zoals de Archlight sneaker, die in 2019 een grote golf maakte en een ware hype veroorzaakte op sociale platforms. De ongewone vorm rekt de voet uit en het kleurenspel maakt het ontwerp super uniek.

https://www.instagram.com/p/B6Af25Qqe97/

LV riemen – luxe in een klasse apart

Eén ding is duidelijk: als je een riem van Louis Vuitton draagt, wil je dat die gezien wordt. Of het nu zwart of wit is. Kleurrijk of bruin. Groot of klein. Geen enkele riem van het high fashion merk is effen. Versierd met een in het oog springend logo en niet zelden met glinsterende stenen of gouden accenten. Maar de riem is erg populair, zoals blijkt uit de ontelbare mensen die het prachtige accessoire van het merk dragen.

TOP vragen over het Louis Vuitton label

Niet alleen de nieuwste collecties en handtassen zijn interessant voor LV-fans, ook vragen over de herkomst en de materialen zijn erg belangrijk voor kopers. Hier kunt u de meest gestelde vragen over het label lezen en de antwoorden vinden.

Hoeveel kost een Louis Vuitton?

De prijzen van Louis Vuitton kleding variëren sterk en het hangt van elk individueel ontwerp af welk model u het mooist vindt. Voor LV-tassen beginnen de prijzen bij 750 euro en kunnen oplopen tot 2000 euro. Als u een custum-made tas wilt, kunt u hogere kosten verwachten.

Waar is Louis Vuitton geboren?

De ontwerper Louis Vuitton is geboren in Frankrijk in het departement Jura. Hij richtte zijn bedrijf op in Parijs.

Hoe lang bestaat Louis Vuitton al

Louis Vuitton begon het bedrijf op te bouwen toen hij 33 jaar oud was, in 1854, wat betekent dat het label al meer dan 166 jaar bestaat. De eerste winkel in Frankrijk werd geopend in 1885.

Hoe is Louis Vuitton geboren?

Aanvankelijk produceerde Louis Vuitton alleen koffers, waarmee hij een revolutie op de reismarkt ontketende. Later werd het assortiment uitgebreid met tassen, kleding, schoenen en accessoires. Zijn zoon George Vuitton was de uitvinder van het beroemde Louis Vuitton logo. Door de stijgende populariteit van het merk opende de koffiefabrikant steeds grotere winkels, onder meer in Oxford Street in Londen.

Wie is de oprichter van Louis Vuitton?

Het label werd in 1854 door Louis Vuitton in Frankrijk opgericht. Vuitton was een Franse ambachtsman, ondernemer en bekwaam koffermaker.

Designer bedrijf Louis Vuitton – de geschiedenis

Er is veel meer over het bedrijf te leren dan alleen de bovenstaande vragen, dus als je het mode-universum van ontwerper Louis Vuitton wilt binnenstappen, kun je alles te weten komen over de oprichting en ontwikkeling van het bedrijf en de prijzen die het label al heeft gewonnen.

Revolutie door reiskoffers – het begin

Op slechts 16-jarige leeftijd nam Louis Vuitton een belangrijke beslissing die zijn leven en dat van zijn zonen voor altijd zou veranderen. Al voor zijn leertijd in Parijs zaten vakmanschap en koffers maken hem in het bloed. In Parijs ging hij in de leer bij Monsieur Maréchal. In die tijd werden koffers alleen gebruikt om de eigen voorwerpen zo beschermd mogelijk van A naar B te vervoeren. Het ontwerp speelde geen grote rol. De handel werd al snel een succes en Vuitton moest tegen 1900 meer dan 100 werknemers in dienst nemen. Veertien jaar later had het al 225 werknemers.

George Vuitton – Uitvinding van Patroon & Slot

George Vuitton is de zoon van de ambachtsman Louis Vuitton. Hij nam het atelier van zijn vader over, omdat het nu een integrerend deel van de familie was geworden, en bleef het gewoon gebruiken. Net als zijn vader, was hij altijd bezorgd over de bescherming van de inhoud van de koffers van zijn klanten. Daarom ontwikkelde hij het kofferslot, dat hij ook patenteerde nadat de ontwikkeling ervan was voltooid. Met dit idee veranderde hij koffers in echte schatkisten. Maar daar zou het niet bij blijven. George was de uitvinder van het bekende LV patroon, dat zelfs vandaag de dag voor niemand vreemd zou moeten zijn. Stilistisch was het bruine patroon gebaseerd op de Art Nouveau en het moest de koffers beschermen tegen namaak. Dankzij George breidde het label zich uit over de hele wereld en werd het zeer aanwezig in steden als New York.

Atelier en werkplaats vandaag – museum, designer & op maat gemaakte producten

Het atelier waar de eerste koffers en collecties werden gemaakt, is er vandaag nog steeds. De familiezetel is nu een privé-museum. In de werkplaatsen in Frankrijk werken nog steeds 170 werknemers aan ontwerpen en de productie van lederwaren, maar ook aan op maat gemaakte producten en dergelijke.

Esthetische collecties – de beste modeshows

Naast de klassiekers die het bedrijf aanbiedt, mag Louis Vuitton op geen enkele Fashion Week ontbreken. Als je deel uitmaakt van één van de modeshows, maak je deel uit van iets groots. Spectaculaire decors en prachtige jurken worden gepresenteerd en de hele energie bruist van de creativiteit. Om deze reden willen veel modellen model staan voor het Franse cultmerk. Om model te worden, moet je op je 14e of 15e beginnen met modellenwerk .

Paris Runway – een spektakel tussen licht en mode

Zoals bij elke show stonden talloze modeliefhebbers versteld van deze runway-setting. Het samenspel van licht, duisternis, een centrale locatie in Parijs en de gepresenteerde collectie is bijna magisch. De esthetiek is betoverend en een droom die uitkomt voor elke modefan om erbij te zijn en het live te zien. De catwalk, omgeven door water en glas, was een echte esthetische ervaring. De collectie omvatte outfits van felle kleuren tot zwart-wit. Of het nu laarzen of hoge hakken waren, alles was er. Getekend met muziek van Woodkid, was de show letterlijk de moeite waard om te zien en te horen.

Kleurrijke foto’s op gigantisch canvas & edele ontwerpen

Een absoluut moment om je over te verbazen. Deze modeshow had de zomerse sfeer niet beter kunnen overbrengen. De grote zaal en het gigantische scherm maakten de hele show tot een adembenemende ervaring voor alle gasten en kijkers van de livestream. De sfeer die door de kleuraccenten in de video op de achtergrond werd gecreëerd, deed denken aan een warme juni-avond terwijl de zon onderging en kon niet beter passen bij de collectie die ervoor werd gecreëerd. De ontwerpen in deze collectie waren vol kleur en zagen er zeer levendig uit. Je zou dat zomergevoel 100% kunnen krijgen met deze collectie.

Als u meer video’s wilt zien van Louis Vuittons modeshows, campagnes en commercials, bekijk dan de videopost.

Alle hoofdontwerpers in een oogopslag

In de loop der jaren zijn er veel ontwerpers geweest voor Louis Vuitton. Maar alleen de besten slaagden erin de hoofdontwerpers van het label te worden. Hier vindt u een lijst van Louis Vuitton’s hoofdontwerpers van de laatste 20 jaar.

  • Marc Jacobs – 1997-2013
  • Paul Helbers – 2005-2011
  • Kim Jones – 2011
  • Nicolas Ghesquière – 2014

Louis Vuitton – Online Winkel en Artikelen

Heeft dit artikel je nieuwsgierig gemaakt? Hier vindt u de link naar meer informatie over het luxelabel en de directe link naar de online winkel van het merk.

Merken zoals Louis Vuitton: Dior & Gucci

De haute couture-merken Louis Vuitton, Dior en Gucci behoren tot de meest populaire merken in deze sector. De merken zijn vooral bekend om hun kleding en accessoires. Deze omvatten tassen, schoenen, riemen en portefeuilles.

Dior: Parfum, Tas, Zonnebril & Co. – Geuren & Accessoires van het Luxe Merk

Het Franse luxebedrijf Dior omvat alles wat het modehart begeert. Het luxemerk is een van de beroemdste ter wereld. Van haute couture kleding tot cosmetica en accessoires, het luxelabel is niet meer weg te denken van de markt. Lees meer over het modemerk en zijn producten in het betreffende artikel.

Gucci: tas, schoenen, portemonnee en riem

Het Italiaanse luxebedrijf presenteert regelmatig nieuwe collecties tijdens de Milan Fashion Week. Gucci inspireert elk seizoen met zijn modecollecties en is het absolute lievelingsmerk van vele modeliefhebbers. Wil je meer gedetailleerde informatie over het modelabel, lees dan het Gucci artikel.

Nog meer modemerken en ontwerpers

Ben je gepassioneerd door luxemerken zoals Louis Vuitton en wil je meer merken ontdekken? Bekijk dan hier onze gids met modemerken en maak kennis met ’s werelds beste modemerken.