Dolce & Gabbana – Modemerk, Milaan Fashion Week, Parfum, Handtassen & Accessoires
Dolce & Gabbana – De mode-ontwerpers Dolce en Stefano Gabbana hebben samen een mode-imperium gecreëerd dat nu niet meer weg te denken is op de internationale markt. Het luxueuze modehuis viert al tientallen jaren groot succes. Je kunt dit in elke Dolce en Gabbana video zien. Het ontwerpersduo presenteert hun adembenemende mode voor dames en heren naast andere Italiaanse modemerken zoals
Hoe is Dolce Gabbana beroemd geworden?
Of het nu gaat om de “Woolmark Award” of de “Perfume Academy Award”, de ontwerpers hebben zich samen een weg gebaand naar de top van de modewereld. Het bedrijf werd in 1985 opgericht door de ontwerpers Domenico Dolce en Stefano Gabbana. De twee collega’s ontmoetten elkaar voor het eerst in het Italiaanse modehuis Gabbana in Milaan, toen Domenico Dolce daar solliciteerde naar een baan. Stefano Gabbana herkende onmiddellijk Dolce’s talent en de twee begonnen samen te werken. Zij presenteerden hun eerste modecollectie in 1985 en openden een jaar later al de deuren van hun eerste winkel.
Truien, Ondergoed & Zwemkleding
In de loop der jaren begon het ontwerpersduo hun eigen lijn van truien te ontwerpen, evenals ondergoed en badmode, naast hun klassieke modelijn in het dure segment. Het luxueuze modehuis breidde zich uiteindelijk uit naar de VS, Japan en diverse andere landen, waar Dolce & Gabbana in 1990 hun eigen showroom vestigden.
Mannencollectie en andere onderscheidingen
Ook de mannencollectie liet niet lang op zich wachten en in 1992 werden klanten van over de hele wereld verblijd. Als een van de meest innoverende mannencollecties van het jaar heeft de D&G-collectie de “Woolmark Award” gewonnen. Het bedrijf vierde ook verdere successen met parfums, zowel voor vrouwen als voor mannen. In 2005 schreef The New Yorker over Dolce & Gabbana: “Dolce en Gabbana zullen voor de jaren 2000 zijn wat Prada was voor de jaren 1990 en Armani voor de jaren 1980 – gli stilisti wiens sensibiliteit een heel decennium definieert”. In de jaren die volgden, ontving het ontwerpersduo nog verschillende persoonlijke onderscheidingen. Dolce and Gabbana is nog steeds een van de meest succesvolle modemerken ter wereld.
Alle feiten in een oogopslag
Dit is hoe Dolce en Gabbana het grote modemerk werd dat het vandaag is:
- 1985 Opgericht door Domenico Dolce en Stefano Gabbana
- Eerste modecollectie in 1985
- Eerste zaak 1986
- Uitbreiding naar de VS en Japan
Nieuw! Linn voor Dolce & Gabbana in Milaan
In Dolce & Gabbana op de catwalk, in een van de grote modehoofdsteden. Italië staat voor de hoogste designerkunst en Milaan in het bijzonder. 100% high fashion – gefeliciteerd uit Berlijn! Lees hier meer over de modeshow, de Milan Fashion Week en modellenwerk in het buitenland:
Dolce & Gabbana Cosmetica
Dolce & Gabbana biedt ook een breed scala van producten in de cosmeticasector aan. De damesgeuren zijn populair bij jonge, maar ook bij rijpere dames. Het luxemerk biedt alle cosmetica die vrouwen nodig hebben, van perspoeder en mascara tot lipsticks en lipglosses. Het merk heeft echter het meeste succes met zijn uitstekende parfums.
Herenparfums en damesparfums
De ontwerpers bleven hun marktpositie in de jaren ’90 uitbreiden. Het luxe modemerk lanceerde zijn eerste parfum in 1992, het damesparfum “Dolce & Gabbana Parfum”, en won een prijs van de Parfum Academie. Het eerste parfum van het merk voor mannen heette “Dolce & Gabbana Pour Homme” en won kort daarna ook een prijs van dezelfde academie.
“Dolce & Gabbana Pour Homme”
De eerste mannengeur van het luxemerk was meteen een hit, en niet alleen bij Dolce & Gabbana-fans. Dolce & Gabbana Pour Homme is een kruidig-frisse geur. Charismatische bergamot, sappige mandarijn en frisse citroen vormen de kop van het parfum. In het hart zitten lavendel, salie, dragon en kardemom. Het parfum past bij de stijlvolle en zelfbewuste man in elk seizoen en elke situatie. De fles is zo ontworpen dat ze perfect in de palm van een mannenhand past.
Dolce & Gabbana presenteert ”The One”
Een klassieker van Dolce & Gabbana is “The One” parfum. Zelfs de naam van het sensuele parfum klinkt aantrekkelijk voor elke vrouw, want elke vrouw wil “The One” zijn. De geur is bloemig, elegant en toch glamoureus, perfect voor elke gelegenheid en elke situatie. Het gezicht van het parfum is ook slim gekozen. De mooie actrice Scarlett Johansson is de ambassadrice van “The One”.
Vrouwelijke bloemengeur ”Floral Drop
Dolce & Gabbana biedt met de geur Floral Drops opnieuw iets vernieuwends op de parfummarkt. Zelfs de verpakking is uitgebreid en van hoge kwaliteit. Het parfum is verborgen in een klein doosje van wit leer. De doos kan geopend worden. Binnenin zijn er kleine witte bloesems die de geur al laten doorschemeren. In het midden van de bloesems bevindt zich de flacon van mat glas en een dop in de vorm van een bloesem. De flacon maakt zeker indruk, waardoor het bijna te erg wordt om de geur te gebruiken. De geur zelf is – wie had dat gedacht – zeer bloemig. Witte amaryllis, witte narcis en witte waterlelie zijn de hoofdnoten van dit Dolce & Gabbana parfum. De bloemig-frisse topnoot kan geassocieerd worden met een lentemorgen. De geur van neroli bladeren, papaja bloesem rondt het parfum af.
Pure glamour in één handtas
De handtasontwerpen van het duo zijn de vervulling van de droom van elk meisje. De tassen weerspiegelen de extravagante look die typisch is voor Dolce & Gabbana. Er is geen spoor van het populaire minimalisme. De ontwerpers vertrouwen op versieringen, glitter, kleuren en prints, en met succes.
De ”Dolce Box Bag” bestormt de winkels
Glitter, glamour en goud zo ver het oog reikt. De Dolce Box Bag is zeker een blikvanger. Deze tas is een must-have voor alle extravagante gelegenheden. De tas kan worden gekocht voor iets minder dan 1.000 euro. Wie de Dolce Box Bag aan zijn collectie wil toevoegen, heeft keuze te over. Omdat de tas verkrijgbaar is in ontelbare variaties en stijlen. Dit betekent ook dat er voor elk type persoon een individuele tas is die past bij zijn eigen smaak. Zwart met kleurrijke details, in potlooddoos-look of helemaal in goud met kronkelende details, de mogelijkheden zijn eindeloos. De buxustas van Harley Viera-Newton was tijdens de Top Shop Show volledig in goud gestyled met een barokke look.
Simpel, elegant en meisjesachtig, de Devotion tas
De Devotion tas is zowel meisjesachtig als elegant. Met zijn kronkelende versieringen en gouden details weerspiegelt het de iconische look van het ontwerpersduo. Het gouden hart als sluiting geeft de tas een zeer vrouwelijke, bijna brutale meisjesuitstraling. De Devotion bag is ook verkrijgbaar in zeer veel verschillende ontwerpen en variaties. hij is verkrijgbaar in bijna alle kleuren en in verschillende stoffen. Zo is de Devotion tas van fluweel in bordeaux erg populair. Dit styling stuk kan gecombineerd worden met bijna elke outfit. Of het nu gaat om een urban look of kort zwart, deze blikvanger rondt elke look perfect af.
Sorrento Sneaker
Het bloemenmotief van het merk wordt ook weerspiegeld in de schoenontwerpen van Dolce & Gabbana. De sneakercreaties van de ontwerper zijn niet gespeend van bloemmotieven, glitter en extravagantie. Of het nu gaat om sneakers voor mannen of vrouwen, de ontwerpers vinden altijd een innovatieve manier om hun handtekening toe te voegen en de ontwerpen onmiskenbaar te maken. Dat is het geval met deze Sorrento sneakers met logo-opdruk en glittersteentjes.
Modeshows, Backstage Inzichten & Boetieks
De ontwerpers geven inzicht achter de schermen van de modeshows en documenteren de shows op een artistieke manier.
Herfst en Winter mode door D&G
De beruchte mannenpakken en ontwerpen van het merk wonnen de Woolmark Award in 1992. Bekijk de collectie in de video!
Modeshow in Milaan
In juli 2019 hebben de ontwerpers op Sicilië een prachtige modeshow in elkaar gezet. De show doet denken aan de verhalen uit de Griekse mythologie. Niet alleen de locatie, maar ook de japonnen en vloeiende jurken, de juwelen en de styling van de modellen voeren je terug naar de Griekse Olympus. De show werd gepresenteerd in het Parco Archeologico e Paesaggistico della Valle dei Templi di Agrigento en Comune di Agrigento. Je moet deze prachtige jurken zien.
Dolce & Gabbana Boetiek
Dolce & Gabbana betovert haar Milanese klanten met de perfecte combinatie van architectuur, binnenhuisarchitectuur en, natuurlijk, mode. De creaties van het ontwerpersduo kunnen in al hun pracht in de boetiek in Milaan worden gepresenteerd en de bezoekers van de winkel ten volle betoveren.
Dolce & Gabbana en andere modemerken
Meer mode en meer ontwerpers!
Top Dolce & Gabbana Videos
Bekroonde collecties, emotionele modeshows, unieke samenwerkingen en innovatieve herenmodecollecties. Het internationaal gevestigde modemerk Dolce & Gabbana is een klassieker in de high fashion-industrie. Het Italiaanse merk wordt in één adem genoemd met Prada en Gucci.
Mode merken: Lijst
Ben je enthousiast over Dolce & Gabbana en wil je meer merken leren kennen? Bekijk dan onze gids en maak kennis met ’s werelds beste modemerken. Extravagante haute couture. Verfijnde prêt-à-porter. Fijne sportkleding en innovatieve accessoires. s Werelds meest luxueuze modemerken verrukken elk jaar miljoenen mensen en modeliefhebbers met hun exquise collecties. Ze kamperen voor de winkels om de speciale gelimiteerde oplage mee te pikken, staan in de straten van Parijs tijdens de felbegeerde Fashion Week en zitten met grote ogen voor de TV’s om de nieuwste en hipste runway shows te zien. Hier is de ultieme modemerken gids.
Heb je Armani ontmoet?
Een wereldberoemde naam achter een man die de modewereld revolutioneerde. Hij heeft elegantie en classicisme naar een nieuw niveau getild. Milaan, de stad van de mode, is geworden wat het nu is dankzij zijn werk. Begonnen met etalages, werden weldra half Hollywood en talrijke acteurs in hun filmsets aangekleed. Armani maakte ook zijn intrede in de sportarena door het Italiaanse team voor de Olympische Spelen te kleden. Op elk denkbaar gebied heeft het merk zijn best gedaan en hoge records behaald. Of het nu gaat om make-up, parfums, horloges of (sport)mode. Armani ontwerpen zijn echte klassiekers! In dit artikel kom je alles te weten, van de oorsprong tot de verschillende verkoopsgebieden.