Mode show bureau – planning en presentatie van hoge kwaliteit mode

Modeshowbureau – Voordat een modeshow in Berlijn, Hamburg of München kan plaatsvinden, moet er veel worden gepland en georganiseerd. Elke modeshow is uniek. Als agentschap zorgen we ervoor dat er niets misgaat. De ontwerpers en de organisatoren nemen maanden voor het evenement contact op, plannen alles tot in de puntjes, vervolgens worden de PR-bureaus erbij betrokken en uiteindelijk is het de grote dag. Iedereen is er: klanten, bloggers, redacteuren, modellen en mediavertegenwoordigers. Om ervoor te zorgen dat alles perfect verloopt, ook bij de marketing na de modeshow, moet het agentschap met een aantal aspecten rekening houden. Voor wie zelf nog geen modeshow heeft gepland of er zelfs nog geen heeft bijgewoond, volgen hier alle belangrijke sleutelpunten voor het plannen van een modeshow met de hulp van een gerenommeerd agentschap – zoals CM!

Nieuw nu! Hoogtepunt Berlin Fashion Week: De grote slotshow van CM – Lees hier meer over ons modeshowbureau.

Modeshowbureau: het concept

Maar in de regel concentreert elke modeshow zich op een paar hoofdpunten! Aan het eind van het artikel vindt u een complete checklist (doe het zelf). Laten we eerst een meer algemene blik werpen op de belangrijkste punten van een modeshow en een antwoord geven op de vraag waarom een agentschap uiterst nuttig is voor de planning en waar u rekening mee moet houden voor het eerste concept.

Waarom zou ik een agentschap inhuren?

Een modeshow is een uitgebreid media-evenement, dus er is veel om over na te denken bij het plannen van een modeshow. Naast de modellen, de locatie en de designermode spelen ook andere elementen een belangrijke rol. Van de muziek tot de verlichting tot de gastenservice, er zijn een aantal punten die een modeshow tot een compleet succes kunnen maken. Eén ding is bijzonder belangrijk: een modeshow moet een uniform beeld uitstralen, waarmee klanten, bloggers, vertegenwoordigers van de media… emoties opwekken bij alle gasten wanneer de modellen met de nieuwe modecollectie over de catwalk lopen.

Elke planning is opgebouwd uit verschillende factoren, grote en kleine. Het organiseren van een modeshow is niet zo gemakkelijk. Afhankelijk van de complexiteit van het project of de eisen van de klant, kan de organisatie in de aanloop naar een modeshow dagen of zelfs maanden in beslag nemen, als er bijvoorbeeld complexe decors worden toegevoegd. Het gaat om veel meer dan alleen de show, het gaat om: Offerte, organisatie, moderatie indien nodig, muziekredactie, show-optimed, modellenboeking, aankomst- en vertrekplanning, overnachtingen (indien nodig, gewenst), pascontrole, repetitie, choreografie, contracten, klantafspraken, generale repetitie, planningen, draaiboeken, kledingprotocol, overdracht aan het einde, klantvergaderingen, model/klant-interface, etc.

De basis van modeshows: Nodiglijst, modellen en choreografie

Het allereerste ding is de Needed List. Het bevat alle details van de planning / PR / show in opsommingstekens. Waarmee moet een agentschap rekening houden in het concept voor een modeshow? Samen met de klant stellen de agenten van het modeshowbureau een zogenaamde “Needed”-lijst op (kortom, een klassieke behoeften- of to-do-lijst). In deze eerste briefing worden alle belangrijke punten genoteerd die nodig zijn voor een geslaagde modeshow in de zin van de opdrachtgever, bijvoorbeeld een ontwerper, een reclamebureau of een PR-bureau. Zodra alle punten netjes zijn genoteerd en er is nagedacht over details als catering en repetitieruimte, bereiden wij als bureau onze kick-off meeting voor de show voor. Daarna volgt een persoonlijk of telefonisch consult, dat precies is afgestemd op de behoeften van de cliënt. Tijdens deze bijeenkomst worden veel zaken nader omschreven, de modellen, de keuze van de muziek, de enscenering van de show in termen van styling en choreografie, de repetities, de castings en nog veel meer wordt besproken.

  • Hoogtepunt zomermodeshow: Berlin Fashion Week – De grote slotshow van CM.
  • Het interview met Stephan M. Czaja (Art Director): FW Interview (FIV Magazine)
  • Alle foto’s: FW Fashion Show (FIV Magazine)

Berlin Fashion Week Afsluitende Show door CM

Fashion Show Agency – Lees meer

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie