Tod’s: schoenen, tassen en mode – de eerste stappen van het luxemerk

Het Italiaanse luxemerk Tod’s inspireert klanten al sinds 1980 met exclusieve schoenen, tassen, lederen accessoires en kleding voor dames, heren en kinderen. Het merk wordt gekenmerkt door de hoogste kwaliteit en traditioneel vakmanschap. De exclusieve modellen worden met de hand gemaakt en de kennis wordt al verschillende generaties doorgegeven. Inmiddels biedt Tod’s niet meer alleen traditionele lederwaren in de vorm van schoenen en tassen, maar ook mode en accessoires voor dames, heren en kinderen. Met zijn traditionele fabricage en Italiaanse charme heeft het merk wereldwijd naam gemaakt op de modemarkt. Klik hier voor een inzicht in de collecties onder creatief ontwerper Walter Chiapponi: Tod’s

Tod’s: geschiedenis van het generatiebedrijf en ontwerper

Het merk Tod’s is een generatiebedrijf waarvan de kennis al tientallen jaren wordt doorgegeven. Het merk is sinds zijn oprichting trouw gebleven aan zijn filosofie: de perfecte combinatie van traditie, moderniteit, uitstekende kwaliteit en creatieve geest komen tot uiting in veelzijdige producten. Naast vakmanschap omvatten de waarden van het bedrijf ook ethische aspecten: Het merk zet zich in voor projecten die mensen, het milieu en het culturele erfgoed van Italië beschermen.

Geschiedenis van de stichting tot het wereldmerk

De eerste stap van het traditionele bedrijf werd gezet door schoenmaker Filippo Della Valle, die in 1990 een kleine schoenfabriek oprichtte in de regio Marche in Oost-Italië. Toen zijn zoon Dorino Della Valle het label overnam, breidde Tod’s zich uit over de grenzen van Italië naar Noord-Amerika. De huidige voorzitter Diego Della Valle bracht het familiebedrijf eind jaren zeventig naar de internationale top, toen het nog bekend stond als JP Tod’s. Eind jaren tachtig kortte Diego Della Valle de naam in tot Tod’s.

In de tussentijd heeft de Tod’s Group nog meer merken in productie genomen en door overnames uitgebreid. De Tod’s Group omvat nu de gerenommeerde merken Tod’s, Roger Vivier, Hogan en Fay. De gerenommeerde merken weerspiegelen de denkwijze en de missie van het bedrijf.

De stichtingsgeschiedenis in een oogopslag:

  • 1900: Stichting door Filippo Della Valle
  • 1970: Overname van het familiebedrijf JP Tod’s door Diego Della Valle
  • 1983: Lancering van de merknaam Tod’s
  • 1985: Introductie en overname van Hogan
  • 1989: Invoering en overname vanFay
  • 1998: Opening van het hoofdkantoor in Sant’Elpidio a Mare
  • 2003: Lancering en overname van Roger Vivier
  • 2019: Benoeming van creatief directeur Walter Chiapponi

Creatieve Ontwerper Walter Chiapponi

In 2019 benoemt Tod’s Walter Chiapponi tot nieuwe creatief directeur en lanceert de nieuwe dames- en heren zomer-/wintercollectie. De ontwerper maakt er een punt van kleding te ontwerpen voor alledaags gebruik, omdat hij kleding wil maken voor mensen die er plezier in hebben ze te dragen en dit gevoel aan de buitenwereld door te geven. Deze mantra wordt weerspiegeld in de collecties: de zomercampagne heet “Under the Italian Sun” en is bedoeld om de esthetiek en de lichtheid van een Italiaanse zomer te belichamen met zijn verfijnde en elegante snitten.

Damesschoenen: Gommini mocassins, loafers, enkellaarsjes

De juiste schoen maakt de outfit altijd af. Daarom biedt Tod’s een breed scala aan elegante damesschoenen voor elke gelegenheid.

Cult schoen: Gommini mocassins

Het merk Tod’s is vooral bekend om zijn Gommino mocassins. De zool van de schoen is gemaakt van belangrijke rubberen noppen, geïnspireerd op de motorsport. In de loop der tijd is de klassieke leren mocassin geëvolueerd tot verschillende modellen in verschillende kleuren, patronen en materialen. Actuele trends, zoals het houndstooth-patroon of streetstyle-schoenen met graffiti, zijn opgepakt en gecombineerd met de iconische schoen.

De schoen wordt nog unieker gemaakt door de exclusieve “My Gommino”-service, die de schoenen aanpast aan de wensen van de klant: Zij kunnen kiezen uit een breed gamma leder, materialen, kleuren en details.

Loafers: all-rounder & klassiek

Loafers zijn een klassieker uit Tod’s repertoire. De elegante schoen met een minimalistische hak wordt een concurrent voor de klassieke pump en kan chic worden gestyled bij elke outfit. Tod’s biedt een veelzijdige selectie loafers – van effen kleuren tot dierenprint en strass-versieringen. De schoen is ook een echte allrounder: op koude dagen houden grove mannelijke versies met dikke zolen de voeten warm en vormen ze een geweldige stijlbreuk met een vrouwelijke outfit.

Enkellaarsjes: Elegant & warm voor de winter

Hoge of lage hak, casual of elegant – enkellaarsjes zijn een chique metgezel die beschermt tegen koude voeten bij winterweer en er tegelijkertijd elegant uitziet. Tod’s modellen zijn niet alleen bijzonder door hun hoge kwaliteit, maar ook door hun hakken: In de nieuwe collectie zijn er lichtjes afgeschuinde hakken of hakken die spits toelopen. Zo wordt elke verschijning een blikvanger.

Mode: “momenT” – Speciale momenten met Tod’s

De wintercollectie 2020 “momenT” bekoort met klassieke, tijdloze stukken die levendig worden met in het oog springende accessoires. De tassen in de vorm van een halve maan of de opvallende schoenen in felle kleuren zijn de blikvangers van elke outfit. De elegante puffer jassen kleden perfect in het koude seizoen.

Tassen: Futuristische tassen van hoogwaardig glad leer

Het merk is vooral bekend om zijn tassen van hoge kwaliteit, gemaakt van glad leer. Alle modellen hebben een futuristisch design dat tijdloos gedragen kan worden.

Draagtassen: Veelzijdige metgezellen

De populaire draagtassen staan bekend om hun korte hengsels, waardoor ze aan de pols of onderarm kunnen worden gedragen. Tod’s futuristische vormen maken de tassen een veelzijdige metgezel voor zaken en vrije tijd. Het Tod’s logo is bijna onopvallend op de voorkant gestempeld.

Schoudertassen: Ongecompliceerd en praktisch

Tod’s tijdloze schoudertassen zijn ontworpen in een ongecompliceerde trapeze vorm. De voorkant is versierd met de iconische gouden metalen hanger in de vorm van een “T”. Naast het uiterlijk zijn de schoudertassen ook in de praktijk overtuigend: de tas wordt niet in de hand gedragen, maar over de schouder geslingerd – dat is niet alleen praktisch, maar tegelijkertijd elegant en casual.

Classy handtas: Holly bag

De “Holly bag” is een stijlvolle handtas met twee handvatten en een afneembare schouderriem. De blikvanger van de tas is de trapeziumvorm met scherpe randen. Wegens de ongewone vorm zijn de kleuren van de tas eenvoudig en overwegend in beige en bruine tinten.

Mannen: Sportieve schoenen en stadse stijlen

Of het nu sportieve sneakers of warme laarzen in street style zijn. Tod’s heeft een groot assortiment aan verschillende schoenen.

Schoenen: Gommini, Desert Boots

Een nieuwe sneakercampagne genaamd “No_Code X” brengt sportieve elegantie in Tod’s schoenenrepertoire. De modellen zijn gemaakt van hoogwaardig leder en hightech stof en bieden een hoog draagcomfort. De buitenzool is voorzien van elementen met de iconische rubberen noppen. Tot nu toe zijn de sneakers verkrijgbaar in vier kleuren.

Woestijnlaarzen: Robuuste metgezel

De naam “Desert Boots” lijkt een contradictie, net als het ontwerp van de schoenen: Tod’s beschrijft de schoenen als robuust met militaire referenties voor een urban-casual stijl. De zolen zijn massief en voorzien van de iconische rubberen noten op de hiel. Het materiaal is gemaakt van hoogwaardig fluwelen suède, waardoor het er tegelijk elegant en woest uitziet. De laarzen veroorzaken een bijzondere aantrekkingskracht en kleden perfect voor zaken en vrije tijd.

Junior Gommino Loafer: De klassieker in Mini

Tod’s heeft zijn kenmerkende Gommino loafers uitgebracht in leuke modellen voor kinderen. De modellen variëren van maat 16-35 en kleden dus baby’s, peuters en tieners. De loafers zijn verkrijgbaar in verschillende frisse kleuren, zoals geel, blauw of roze.

Samenwerking: Tod’s voor Ferrari

Twee Italiaanse topmerken hebben hun krachten gebundeld om exclusieve schoenen in een indrukwekkende stijl te ontwerpen. De samenwerking bestaat uit de onmiskenbare Gommino mocassin, ontworpen in de typische Ferrari-kleuren blauw, rood en zwart, en sportieve, elegante sneakers in twee kleuren. De schoenen hebben Tod’s rubberen noppen zolen en Ferrari’s rijzende paarden.

Gemaakt door mensen: exclusieve inzichten

Met het project “Made by Humans”, laat Tod’s hun bedrijfsgeschiedenis en filosofie van de meest menselijke kant zien. Fotograaf Jonas Unger brengt deze kunst, het vakmanschap en de creativiteit in beeld en geeft exclusieve inkijk in Tod’s fabriek. De fotoserie is geschoten in de regio Marche en betovert met Italiaanse charme.

Tod’s voor Colosseum: Italiaanse trots

Het Italiaanse merk is een trotse supporter van de restauratie van het Colosseum in Rome. Oprichter Diego Della Valle spreekt over het project als een zaak van het hart, aangezien het Colosseum een nationaal symbool van Italië is in de wereld en de restauratie een manier is om de steun van het culturele erfgoed van Italië aan de buitenwereld kenbaar te maken.

De traditionele onderneming in het kort

Het Italiaanse luxemerk Tod’s is een traditioneel bedrijf dat in 1900 werd opgericht door Filippo Della Valle en zijn kennis van generatie op generatie doorgeeft. Het merk biedt exclusieve schoenen, tassen, lederen accessoires en kleding voor dames, heren en kinderen die opvallen door hun hoge kwaliteit en vakmanschap.

Naast design is Tod’s ook betrokken bij culturele projecten, zoals de restauratie van het Colosseum in Rome, of wordt de humane en ethische manier van werken in het bedrijf zelf in stand gehouden.

Tod’s Videos: Tassen, schoenen en de nieuwe brillencollectie

Het Italiaanse modemerk Tod’s inspireert klanten al sinds 1983 met exclusieve schoenen, tassen, lederen accessoires en kleding voor dames, heren en kinderen. Het merk wordt gekenmerkt door de hoogste kwaliteit en traditioneel vakmanschap. De exclusieve modellen worden met de hand gemaakt en de kennis wordt al verschillende generaties doorgegeven. Ontdek hier meer over het vakmanschap:

Vele andere modemerken: XXL Lijst

Geïnspireerd door Tod’s vakmanschap? Bekijk dan hier onze XXL gids en leer meer van ’s werelds top modemerken kennen.

Extravagante haute couture. Verfijnde prêt-à-porter. Fijne sportkleding en innovatieve accessoires. s Werelds meest luxueuze modemerken verrukken elk jaar miljoenen mensen en modeliefhebbers met hun exquise collecties. Zij kamperen voor de winkels om de speciale gelimiteerde oplage mee te pikken, staan in de straten van Parijs tijdens de felbegeerde Fashion Week en zitten met grote ogen voor de TV’s om de nieuwste en hipste runway shows te zien. Hier is de ultieme modemerken gids.

Merken zoals Tod’s, Louis Vuitton en Burberry

Tod’s is vooral bekend om zijn tassen van hoge kwaliteit. Luxe modehuizen zoals Louis Vuitton en Burberry produceren ook eersteklas accessoires en kleding. Bekijk onze artikelen over de merken.

Louis Vuitton: Pure luxe! Tassen, sjaals & riemen uit Parijs

Tassen, schoenen en riemen onderscheiden zich van andere luxe topmerken door hun unieke design. In 1854 werd de Franse ambachtsman Louis Vuitton bekend om zijn exclusieve assortiment koffers en bagage en is vandaag de dag niet meer weg te denken van de modemarkt! Met de perfecte mix van stijl en kwaliteit worden innovatie en luxe gecombineerd. Zelfs vandaag, na vele jaren, leeft de creatieve impuls van de ontwerper voort en verrijkt hij het mode-universum met extravagante ontwerpen.

Burberry: tijdloze en moderne trenchcoats en sjaals voor mannen en vrouwen

Een merk dat moeilijk te negeren is. Of u nu een modeliefhebber bent of niet, het merk bestaat al meer dan 150 jaar en is goed ingeburgerd. Of het nu om een sjaal of een jas gaat, de klassiekers van het Britse merk zijn erg populair en dat zowel voor vrouwen als voor mannen. En Burberry laat ook zien dat de hele duurzaamheid! Het merk gebruikt geen echt bont meer en is partner van het initiatief “Make Fashion Circular”. Kom meer te weten over dit luxueuze modemerk en lees ons artikel!

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie