Topmodellen vs. Nieuwe Gezichten voor Mode, Marketing & Reclame

Topmodellen en “nooit eerder gezien”: Modellen zijn een ondersteunend element voor reclame. Emoties, gevoelens, levensstijl. Of het nu gaat om “oude rotten” of nieuwkomers, elk seizoen moeten nieuwe producten en ideeën worden gepromoot en verkocht. Trends veranderen elke dag en nieuwe modes veroveren de wereld dankzij Snapchat en Instagram. Wil reclame werken en niet saai worden, dan moet zij zichzelf voortdurend opnieuw uitvinden. Daarom worden over de hele wereld elke dag nieuwe reclamespots geproduceerd voor auto’s, mode, verzekeringen en supermarkten. Reclame moet zichzelf dus voortdurend opnieuw uitvinden om, gezien de hoeveelheid informatie, nog “belangrijk” te zijn.

Reclame is altijd nieuw

Bij elke nieuwe modecollectie, elk seizoen en elke technische innovatie van producten, worden nieuwe productfoto’s, video’s en campagnes gemaakt. Producties en producenten hebben altijd nieuwe gezichten nodig om hun creaties te presenteren. Zelfs producten die al tientallen jaren bestaan, krijgen elk jaar nieuwe reclames, nieuwe ontwerpen en nieuwe productuitbreidingen. Daarom kun je als succesvol model lange uren maken. Nieuwe gezichten worden geboekt om de aandacht te vestigen op de mode/het product, niet op de naam van het model. Topmodellen creëren waarde en PR met hun naam.

Dure namen of “nog nooit gezien”: topmodellen vs. nieuwe gezichten

Net als reclame op grote schaal, gebeurt het ook op kleine schaal. Bijvoorbeeld, wanneer veel reclame- en mediamensen elkaar ontmoeten op modeweken over de hele wereld. Wie is “in”? Wie is nieuw? Ook in de mode- en reclame-industrie is er vraag naar nieuwe gezichten: “nooit eerder gezien”. Nieuwe gezichten (“nieuwe modellen”) brengen voor bedrijven, ontwerpers, reclame- en PR-bureaus twee doorslaggevende aspecten met zich mee: als zij slim worden uitgekozen om op te vallen tussen de massa modellen, kunnen zij alle aandacht van de bezoekers van modeshows trekken. Als u zelf de modeweken in de metropolen bezoekt, zult u na het tweede of derde seizoen snel bekende en nieuwe gezichten onder de modellen zien. Na de shows ontmoeten de mensen elkaar in de lounge of bij de aftershows om de shows van de dag te bespreken. De nadruk ligt altijd op entertainment, de collectie en de keuze van de modellen door de ontwerper.

Nieuwe gezichten zijn nieuwe modellen in de eerste maanden

Als een “nieuw gezicht” heb je nog een voordeel bij het boeken van modellen: Je naam leidt niet af van de mode of het product! Hoewel nieuwe gezichten de aandacht trekken, leiden zij met hun eigen naam niet af van het eigenlijke product of de nieuwe modelijn. En dat is waar de presentatie over gaat. Wanneer ontwerpers topmodellen boeken, is dat om een heel andere reden: de naam zorgt voor PR, maar tegelijkertijd wordt de eigenlijke collectie of presentatie op de achtergrond geplaatst. Veel media berichten alleen over het “topmodel”.

Het positieve aspect voor jou als model is dat je zowel op jonge leeftijd als later succes kunt hebben. Nieuwe gezichten zijn gewild, want met een beetje geluk hebben ze de potentie om alle ogen op zich gericht te krijgen. “Topmodellen worden begeerd omdat hun naam alleen al alle ogen trekt naar het evenement, de presentatie of de boekende ontwerper.

Wees jezelf! Wees uniek! Beruchtheid komt helemaal vanzelf

Als model en als persoon, heb je vaak kleine “eigenaardigheden”. Wat ons speciaal maakt is het unieke, de herkenningswaarde. Sommige hebben een persoonlijkheid die opvalt en andere modellen hebben altijd al iets speciaals over zich of in zich gehad, door hun uiterlijk. Reclame heeft modellen nodig voor succes. Schoonheid, elegantie, lifestyle – dit is het gevoel dat je verkoopt als model. Om je weg te vinden, moet je jezelf, je vaardigheden en je mogelijkheden kunnen inschatten en op zoek gaan naar het juiste modellenbureau in Hamburg, München of Berlijn.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie