Tiffany & Co: Luxueuze Juwelen, Hollywood Films & Commercials

Tiffany & Co – Er is waarschijnlijk geen vrouw ter wereld die er niet van heeft gedroomd een bijzonder sieraad van Tiffany & Co te ontvangen. Al meer dan 170 jaar betoveren Tiffany’s juwelen mensen over de hele wereld. Het merk, dat oorspronkelijk uit New York komt, heeft zich allang over de hele wereld uitgebreid en is waarschijnlijk voor niemand meer een vreemde naam. Naast juwelen is er nu ook een parfum. Alle informatie, van het succesverhaal tot de meest gestelde vragen, vindt u hier in dit artikel!

Het ontstaan van de onderneming – een succesverhaal

Misschien was Tiffany’s toen een eenvoudige winkel, maar vandaag is het het enige echte label dat elk jaar door duizenden geliefden wordt bezocht om hun huwelijk te vieren met de meest exquise juwelen die je kunt vinden. Voor iedereen die een diamant wil zetten, de mooiste ter wereld is hier te vinden. De blauwe doos geeft het geheel een enorme herkenningswaarde, versierd met een grote witte fluwelen strik. Dit kleine blauwe doosje staat overal bekend om zijn enorme waarde, zowel in prijs als emotioneel.

Geschiedenis van de stichting – van briefpapier tot Hollywoodsterren

Of het nu gaat om kostbare diamanten of om beroemde Hollywood-films, Tiffany’s heeft een vrij lange geschiedenis en die is zeker het vermelden waard! In 1837 werd het bedrijf opgericht door Charles Lewis Tiffany en John B. Young en werd de eerste winkel geopend op Broadway in New York. Daarom is er ook een complete collectie van het merk met de titel 1837, geheel ter ere van het oprichtingsjaar. In het begin heette de winkel “The Fancy Goods Store” en handelde in schrijfwaren. Toen Charles in 1853 de leiding overnam, kortte hij de naam in tot Tiffany & Company.

De doos in Tiffany blauw een kleur als een handelsmerk en herkenning

De wereldberoemde Tiffany Blue Box, die u bij elke aankoop krijgt, is waarschijnlijk een klein hoogtepunt op zich. Niet te vergeten dat het bedrijf een geheel eigen kleur heeft. De mooie blauwe dozen zijn echter niet alleen leuk om naar te kijken, het bedrijf hecht er ook belang aan met de tijd mee te gaan en daarom zijn de dozen herbruikbaar en recycleerbaar. Dit betekent dat het kleine doosje vol geluk ook de planeet gelukkig maakt, wat werkelijk een perfect waardesysteem is. Het bedrijf hecht er ook veel belang aan dat alle diamanten afkomstig zijn van verantwoorde bronnen, zodat geen enkele arbeider of de planeet schade wordt berokkend.

Audrey Hepburn – Breakfast at Tiffany’s

Het is geen nieuws dat Breakfast at Tiffany’s een van de meest elegante en klassieke films aller tijden is. In de hoofdrol de prachtige Audrey Hepburn, die op zichzelf al een icoon is. De film, die gebaseerd is op de novelle van Truman Capote, heeft het label en vooral de winkel op 5th Avenue in New York tot een ware bezienswaardigheid gemaakt. Voor elke fashionista en liefhebber van klassiekers is dit misschien wel een echt heilige plaats in de geschiedenis van stijl en elegantie. Het meest memorabel is de scène waarin Holly (gespeeld door Audrey Hepburn) om 5 uur ’s ochtends voor de Tiffany & Co winkel staat, gekleed in een zwarte Givenchy jurk en vrolijk een koffie met croissant verorberend. De film heeft nu vele generaties geïnspireerd en heeft het label een ware cultstatus gegeven.

Tiffany & Co het juwelenmerk – ringen, halskettingen en parfums met stijl

Als je aan Tiffany & Co denkt, denk je aan mooie verlovingsringen en klassieke zilveren kettingen, misschien een paar parels hier of daar? Een grote diamant, of maar een kleintje? Al meer dan 180 jaar betovert het merk met de meest droomachtige juwelen die je kunt vinden. Als u ervan droomt om te trouwen, droomt u waarschijnlijk ook van een ring van Tiffany & Co, en dat al generaties lang!

Ringen van Tiffany & Co – Goud, Zilver & Rose Goud met glanzende diamanten

De kunstig bewerkte ringen zijn uniek en iconisch. Ze zijn beroemd en geliefd om hun tijdloze ontwerpen en de hoge kwaliteit van de afwerking van de ringen. Stichter Charles Tiffany was de eerste juwelier die begreep dat de diamant een symbool van liefde is en legde dit idee vast in zijn ambacht en nalatenschap. Als we het over kwaliteit hebben, zijn er veel stappen die het bedrijf in overweging neemt bij het maken van zijn diamanten ringen. Na de exacte selectie van de herkomst van de diamanten, gaat het om de schittering, het spel van licht en het karaatgewicht. De verdere verwerking van de diamanten vereist een perfect samenspel van kunst en wetenschap. De diamant wordt in de perfecte vorm geslepen, geslepen en dan aan de perfect passende ring bevestigd. Het werk is het waard, want juist door deze intensieve bewerking is men overtuigd van de kwaliteit van het merk.

Glamoureuze verlovingsringen – de ‘Believe in Love’-campagne

Tiffany & Co lanceerde de Believe in Love campagne, waarin verschillende koppels de kans kregen om over hun relatie te praten. Het doel: de liefde bevorderen! Het bedrijf viert de eeuwige kracht van de liefde en dat is wat ze met deze campagne in beeld brachten. Tiffany wil niet alleen de verlovingsring leveren, Tiffany wil deel uitmaken van het complete liefdesverhaal.

Tiffany’s heeft voor ieder wat wils

Het juwelenlabel is waarschijnlijk een van de meest luxueuze en duurste, met de meest exquise locaties en prijzen. Niettemin omvat het assortiment ook een selectie van halskettingen, oorbellen en armbanden die betaalbaar zijn voor een normale loontrekkende. De reden hiervoor is dat Tiffany’s een label wil zijn waar mensen van houden en dat ze eren. Maar niet elk jong meisje moet ervan dromen ooit een dure trouwring van het merk te krijgen; de liefde voor juwelen kan best eerder worden ontwikkeld. Het label is een van de weinige luxemerken die zijn voortreffelijke reputatie heeft weten te behouden, ook al heeft het ook een paar goedkopere artikelen in zijn assortiment opgenomen.

Tiffany & Co’s Parfum – een parfum voor dames en heren

Sinds kort kan je ook parfums kopen bij Tiffany’s. De nieuwste is een echte must-have, want hij is verkrijgbaar voor vrouwen en mannen. Talloze recensies van het parfum lopen over het internet en mensen kunnen geen genoeg krijgen van de parfums van het juwelenmerk. Het feit dat de nieuwste geur nu verkrijgbaar is voor mannen en voor vrouwen maakt het nog beter. De Tiffany & Love geur werd uitgebracht in 2019 en is verkrijgbaar in 2 verschillende maten. De stijlvolle fles, uiteraard in de kleur Tiffany Blue, is een echte blikvanger. De mannengeur is kruidig-houtachtig en de vrouwengeur is citrusachtig-fruitig.

https://www.instagram.com/p/B8ZrpCLFVs0/

Veel gestelde vragen – Alles over het juwelenlabel

Of het nu gaat om vragen over het oprichtingsjaar en de herkomst of zelfs over de vraag of het label gratis reinigingen aanbiedt, de kopers en belangstellenden hebben een oprechte belangstelling voor het bedrijf gewekt. Hier vindt u alle belangrijke vragen in één oogopslag samengevat!

Wanneer werd Tiffany & Co opgericht?

Tiffany & Co werd opgericht in 1837 en had aanvankelijk geen juwelen in het assortiment, maar was een kantoorboekhandel met de naam “Fancy Goods”.

Waar komt Tiffany & Co vandaan?

De onderneming is gevestigd in New York City, in de staat New York, VS.

Naar wie is het label genoemd?

Het label is genoemd naar medeoprichter Charles Lewis Tiffany, die op 25-jarige leeftijd samen met John B. Young zijn eerste winkel opende.

Wat is er speciaal aan de juwelen van het merk?

Door de absolute cultstatus en het lange bestaan van het merk, hoort Tiffany’s er gewoon bij. Zij zijn ’s werelds toonaangevende en meest gerespecteerde detailhandelaren in diamanten, verlovings- en trouwringen. Zelfs wie niet wil trouwen, vindt bij Tiffany’s het perfecte accessoire, want het merk is ook zeer beroemd om zijn sterling zilveren kettingen en armbanden.

Biedt Tiffany’s gratis schoonmaak aan?

Wie zijn juwelen opnieuw wil laten glanzen, kan gewoon naar de Tiffany & Co winkel in zijn buurt gaan en een gratis schoonmaakbeurt krijgen. Deze service en de goede kwaliteit van de juwelen zijn de redenen waarom er steeds meer fans van het merk zijn.

15 feiten over Tiffany & Co die je nog niet wist!

Wil je meer weten over het luxe juwelenbedrijf? Hier zijn 15 zeldzame feiten over Tiffany & Co!

De meest interessante feiten over het bedrijf

Er is veel te weten over Tiffany’s, of het nu gaat over de geschiedenis, de oprichter of de relevantie van het merk vandaag. Hier zijn 5 interessante feiten op een rijtje voor alle fans en geïnteresseerden die meer over het label te weten willen komen!

  1. Marilyn Monroe zong heel vaak in haar liedjes over de diamanten van Tiffany & Co.
  2. De laatste jaren heeft Tiffany & Co zich meer en meer afgewend van romantische gedachten en belichaamt nu meer de onafhankelijke aard van vrouwen
  3. Tiffany & Co’s waarde is 11.600.000.000 Us dollars ( vanaf mei 2017 )
  4. De duurste diamanten ring van Tiffany’s kost een hele 2.100.000 Us dollars
  5. Er is een verlovingsringzoeker app van Tiffany’s

Meer over Tiffanys & Co – de officiële online winkel

Alle producten en de volledige collecties zijn te vinden op de officiële homepage van het merk. Hier vindt u de link die u rechtstreeks naar de winkel brengt!