Kenzo: van truien tot parfum (Flower, Amore & Co.) – Modemerk

Kenzo – Iedereen houdt van Kenzo topjes en parfum. Truien, sweatshirts of gewoon shirts voor dagelijks gebruik. Het merk is ook bekend om zijn parfumcreaties. Flower en Amore zijn momenteel bijzonder populair. Of het nu in de uitverkoop is of niet, Kenzo is een van de topmodemerken in de wereld, naast topmerken als Balenciaga, Louis Vuitton, Dolce Gabbana en Prada. Geen wonder, want Kenzo werd als merk opgericht in Parijs, de stad van de geuren! Tot op de dag van vandaag is het het hoofdkwartier en ook de locatie voor de modeshows van Kenzo, die u hier in de Kenzo video’s kunt bekijken! Leer alles over het merk, voor mannen en vrouwen en ook voor kinderen!

Kenzo: Merk en ontwerper Kenzo Takada

Een merk het meest bekend om zijn tijgerkop truien. Het is ook vooral bekend om de culturele vertegenwoordiging in zijn ontwerpen, bloemenprints en etnische looks. Het label produceert vaak kleurrijke en opzichtige kledingstukken, en daarom wordt ontwerper Kenzo Takada ook wel de “tovenaar van de kleuren” genoemd. Lees hier meer over de oprichtingsgeschiedenis en de mode van Kenzo.

Het merk Kenzo werd in 1970 opgericht door Kenzo Takada. De modeontwerper noemde zijn modemerk “Jungle Jap”. Deze naam veroorzaakte opschudding bij de Aziatisch-Amerikaanse burgerrechtenorganisatie in de VS omdat hij als denigrerend werd beschouwd jegens Japanners. Daarom hernoemde hij zijn merk “Kenzo”. In 1993 werd het merk verkocht aan de luxemerkengroep LVMH.

  • 1970: Stichting
  • 1993: Verkoop aan LVMH

Ontwerper, eponiem en schepper

De modeontwerper werd in 1939 in Japan geboren. Op verzoek van zijn meer traditionele ouders studeerde hij aanvankelijk literatuur, totdat hij uiteindelijk besloot deze studie op te geven om zijn wens om mode-ontwerpen te studeren na te jagen. Hij was een van de eerste mannen die mode-ontwerp studeerde aan een mode-opleiding in Tokio.

Kenzo Takada studeerde af in mode-ontwerp en verhuisde in 1964 naar Parijs. Daar werkte hij 5 jaar voor andere modebedrijven en ontwerpers, waar hij tekeningen voor hen maakte om te kunnen sparen voor de oprichting en financiering van zijn eigen modelabel. Daarna opende hij zijn eigen kleine boetiek, die hij inrichtte met accenten uit de natuur en bloemen. De massa reageerde positief op de Japans geïnspireerde ontwerpen.

In 1993 verkocht hij Kenzo aan het Franse LVMH en trok zich een paar jaar later terug uit de modewereld en uit het publieke oog. De Japanse modeontwerper overleed in oktober 2020 op 81-jarige leeftijd aan covid-19.

Ontwerper Kenzo Takada’s leven

Hier weer in sneltreinvaart, het leven van ontwerper Kenzo Takada.

  • 1939: Takada’s geboorte
  • 1965: Takada’s verhuizing naar Parijs
  • 1970: Opening van zijn boetiek
  • 1993: Verkoop van het modebedrijf aan LVMH
  • 1999: Terugtrekking van zijn merk
  • 2020: Overleden

De weg naar het luxelabel: Video

De Japanse mode-ontwerper is een van de iconen van de mode-industrie. Hij creëerde mode voor mannen en vrouwen, maar ook voor kinderen. Naast mode is Takada ook legendarisch voor zijn parfums en woninginterieurs. In deze video kunt u meer te weten komen over zijn carrière.

Nieuw logo na de dood van Takada

In 2020 heeft de nieuwe hoofdontwerper Felipe Oliveira Baptista het Kenzo logo herzien. Hij wilde met het nieuwe logo een frisse wind laten waaien door het luxemerk. Het nieuwe logo is scherper, volumineuzer en ook zwaarder door de opgevulde letters. Hierdoor valt het sneller op en is het beknopter. Het verscheen ook op Baptista’s nieuwe Kenzo collectie. Naast het logo zijn de tijgerkop en het veelkleurige Kenzo oog populaire motieven, aangezien zij deel uitmaken van talrijke ontwerpen.

Het nieuwe Kenzo logo:

Hier is het oude Kenzo logo:

Verzamelingen: Mannen, vrouwen, kinderen

Het Parijse merk produceert Japans geïnspireerde mode. Door de jaren heen is het merk trouw gebleven aan zijn stijl. Dit zorgde ervoor dat de kleine Parijse modeboetiek uitgroeide tot een gevestigd label dat zelfs elk jaar zijn nieuwe collecties presenteert op de Fashion Week in Parijs.

De seizoensgebonden speciale collectie is bijzonder bekend in de modewereld: “Kenzo Tiger”. De tijgerprint wordt beschouwd als een absoluut onderscheidend kenmerk van het merk.

Hoodie, Sweatshirt, T-Shirt & veel meer

Kenzo is vooral gespecialiseerd in luxekleding. Het merk is vooral uniek door zijn fusie van intense prints en opvallende bloemenpatronen. Basic tops zoals sweatshirts, T-shirts met de beroemde tijgerkop zijn bijzonder gewild. De collecties zijn verkrijgbaar in de online winkel en in designerwinkels.

Baby- en kinderkleding: voor het kroost

Naast kleding voor volwassenen en tieners produceert Kenzo ook mode voor kinderen en baby’s. Voor de kleintjes zijn er schattige kleertjes zoals truitjes, overalls, slabbetjes, jasjes en luiertassen. De kindermode is er voor jongens en meisjes tot 12 jaar. Model worden voor Kenzo? Het is het beste om vroeg te beginnen en model te worden op de leeftijd van 14 jaar. Er is ook een enorme keuze in de kindercollecties. Met de gevarieerde en hoogwaardige selectie voor zomer en winter, kunnen kinderen zich echt comfortabel voelen in de outfits. De beroemde tijger maakt ook naam in de kindermode van Kenzo.

Accessoires: Tassen, Horloges & Sieraden

Om de ultieme Kenzo outfit te combineren, biedt het merk talloze accessoires aan. Van schoenen, petten, tassen, hoesjes voor mobiele telefoons tot zonnebrillen, het luxehuis biedt stijlvolle accessoires. Deze zijn ook verkrijgbaar in de typische Kenzo prints en motieven.

Kenzo Sports: alles wat nodig is

Natuurlijk, sportkleding is ook een must bij Kenzo. Het designerlabel biedt sportbenodigdheden zoals comfortabele joggingbroeken, shorts, sportschoenen en sportleggings. Het merk heeft ook aan de belangrijke details gedacht, want voor de pauzes tussen uw trainingen zijn er chique bidonzakken om om uw nek te hangen. Naast sportmode biedt Kenzo ook coole vissershoeden, petten en diverse sporttassen zoals rugzakken, heuptassen, schoudertassen en gsm-houders.

Parfum: Kenzo Flower & Kenzo Jungle

Naast kleding zijn ook de geuren van Kenzo al jaren succesvol. In 1988, introduceerde Kenzo Takada geuren voor vrouwen in de wereld. Intussen biedt het Franse designermerk veel verschillende geuren voor mannen en vrouwen.

Als u meer wilt weten over de geuren van Kenzo, kunt u het boek ‘Perfumes by Kenzo: travelling in the Land of Senses’ lezen. Het boek is geschreven door de creatieve directeuren van parfum, Veronique Durruty en Patrick Guedj. Elke geur draagt een individueel verhaal over de natuur. We laten je Kenzo’s best verkopende geuren zien.

BLOEM DOOR KENZO: de klaproos

De internationale bestseller sinds 2000 is nog steeds “FLOWER BY KENZO”. Dit is een parfumlijn met 7 geuren voor vrouwen. De ontwerper Serge Mansau liet zich door de stad inspireren bij het ontwerpen van het product. Het parfumflesje is gemaakt van glas en ziet eruit als drie wolkenkrabbers die in de lucht rijzen. De klaprozen in de glazen worden een “boeket bloemen” genoemd.

De geur wordt beschreven als oosters, fris en bloemig. Met dit parfum heeft Kenzo de geur van de klaproos uitgevonden. Eigenlijk is dit een plant die geen geur heeft.

L’eau Kenzo: puur en fris

L’eau de Kenzo is een lijn van 4 geuren voor mannen en vrouwen. De eau de toilette is een visie van water dat staat voor zuiverheid en frisheid. De geurlijn is verkrijgbaar in verschillende maten.

Samenwerkingen: H&M & Kim Taeri

Je ziet altijd nieuwe bekende gezichten in de campagnes. Kenzo legt veel nadruk op diversiteit bij de keuze ervan. Wij tonen u samenwerkingen voor collecties met H&M en de Zuid-Koreaanse muze van de Kenzo Flower-lijn.

H&M x Kenzo: legendarische show

De kleurrijke mode wordt gepresenteerd met opzwepende optredens en muziek. De bewegende voorstelling laat de vaak overlappende en dynamische stoffen goed tot hun recht komen. Aan de campagne nemen zeven beroemdheden deel, waaronder Iman, Rosario Dawson, Chance The Rapper, Ryuichi Sakamoto, Chloe Sevigny, Suboi en Xiuhtezcatl Martinez.

Kim Taeri: Flower Muse

Kim Taeri is een Zuid-Koreaanse actrice en het gezicht van de FLOWER BY KENZO-serie. De actrice is een rijzende ster op de Oost-Aziatische filmmarkt. Met haar positieve uitstraling is zij een passende aanvulling op de campagne en geeft zij het parfum meer karakter.

Modeshows: Paris Fashion Week

De Parijse modeweek is een van de belangrijkste modeshows ter wereld. Het is waar Kenzo elk jaar zijn catwalk collecties presenteert. Hier kunt u twee van Kenzo’s vele beroemde modeshows zien. Het Parijse merk spreekt elke leeftijdsgroep aan met zijn casual maar kwalitatief hoogstaande merk.

Lente-Zomer Collectie in Parijs

Het designermerk presenteerde zijn lente-zomercollectie in een rozentuin. De helft van de modellen bedekte hun hoofd met een net. Vanwege de pandemie zijn veiligheid en beveiliging een zeer belangrijk thema geworden voor veel ontwerpers. De hoeden zijn daar een uitbeelding van.

Herfst/Wintercollectie met prestaties

Het ontwerpersmerk presenteert de nieuwe collectie voor mannen en vrouwen met dans, draaiingen en veel beweging. De vele opvallende kleuren zijn typerend voor het merk. De kledingstukken hebben veel verschillende patronen, waaronder sjaal- en bloemenprints.

Samenvatting: Van Japan naar Parijs

Kenzo Takada studeerde mode-ontwerp in Japan nadat zijn ouders hem eerder verboden hadden deze droom na te jagen. Na zijn afstuderen verhuisde hij naar Parijs en werkte hij 5 jaar voor andere modebedrijven om zijn eigen modelabel niet te hoeven financieren. Takada opende zijn eigen kleine boetiek en ontwierp die met natuurlijke en florale versieringen. Zijn eerste collectie, gemaakt met stoffen van de vlooienmarkt, werd zeer goed ontvangen door de Parijzenaars. Zijn collecties vielen in Parijs op door de jungle-achtige en Japanse accenten.

In 1992 verkocht hij zijn modebedrijf aan de luxegoederenfabrikant LVMH en ging 6 jaar later met pensioen. Tegenwoordig is Felipe Oliveira Baptista de hoofdontwerper van het merk. Het designerlabel onderscheidt zich door draagbare alledaagse mode op luxebasis te produceren. Naast de vele geweldige kleding en accessoires voor jong en oud, behoren de tijgerprint en het Kenzo-oog tot de kenmerken van het merk. De ontwerpen en collecties zijn vandaag de dag nog steeds te zien tijdens de beroemde modeweken in Parijs en modeshows.

Het merk staat niet alleen bekend om zijn geweldige mode, maar ook om zijn schitterende geuren, zoals Flowered by Kenzo, dat al meer dan 10 jaar een internationale bestseller is. Kenzo heeft met veel succesvolle merken en sterren samengewerkt voor collecties en campagnes.

Vraag en antwoord over Kenzo:

Wat voor merk is Kenzo?

Het luxemerk biedt, via een internationaal gediversifieerd netwerk, hooggeprijsde kleding, zoals pret-a-porter mode, parfum en accessoires voor dames en heren, aan in eigen boetieks en in chique winkels.

Is Kenzo een luxemerk?

Het antwoord is heel duidelijk – ja. Het lifestyle- en luxemerk, opgericht door de Japanse modeontwerper Kenzo Takada, staat nog steeds voor unieke en kleurrijke mode, en voor moderne ontwerpen. De kleren geven iedereen een gevoel van iets speciaals en unieks.

Waar komt Kenzo vandaan?

Het bekende luxemerk is afkomstig uit de stad van de liefde, Parijs.

Is Kenzo hip?

Kenzo Sweater – Bijna geen kledingstuk was in 2012 zo trendy als de Kenzo-trui met een reusachtige tijgerkop. En vandaag, in 2021, dragen we deze klassieker nog steeds met een zuiver geweten.

Kenzo video’s: Modeshow, Sportmode & Interview

Kenzo – een merk het meest bekend om zijn tijgerkop truien. Het is ook vooral bekend om de culturele vertegenwoordiging in zijn ontwerpen, bloemenprints en etnische looks. Het label produceert vaak kleurrijke en opzichtige kledingstukken, en daarom wordt ontwerper Kenzo Takada ook wel de “tovenaar van de kleuren” genoemd. Lees hier meer over de oprichtingsgeschiedenis en de mode van Kenzo. Hier ziet u Kenzo’s kleurrijke modecollecties voor vrouwen en mannen, evenals een interview met Takada Kenzo.

Deze lijst gaat hier verder:

Merken zoals Kenzo: Prada & Yves Saint Laurent

Hier hebben wij een lijst van soortgelijke merken samengesteld of u kunt een kijkje nemen in onze lijst van modemerken waar u alle grote labels in één oogopslag kunt zien.

Prada: tas, schoenen, bril, allemaal haute couture!

Prada is nog een van de oude familiebedrijven waar echt vakmanschap wordt uitgeoefend. Er wordt bijzonder belang gehecht aan de verwerking van hoogwaardige materialen en lederwaren. Een groot deel wordt vandaag de dag nog steeds in Italië geproduceerd. Lees hier meer over het luxe imperium van vandaag.

Yves Saint Laurent: tassen, boetieks en parfums

Tas, riem, schoenen of zelfs schoonheidsproducten zoals parfum en lippenstift, de naam Yves Saint Laurent staat voor vele exclusieve en luxueuze zaken. Een ontwerper wiens werken zijn afgestemd op de verlangens van alle vrouwen en wiens prioriteit ligt bij de wereld van de moderne, modieuze vrouw. Ontdek alles over de grandioze ontwerper, zijn nalatenschap en de tijdloze IT-stukken in dit artikel.

Vele andere modemerken: Lijst

Ben je enthousiast over V en wil je meer merken leren kennen? Neem dan een kijkje in onze XXL-gids en maak kennis met ’s werelds beste modemerken.

Extravagante haute couture. Verfijnde prêt-à-porter. Fijne sportkleding en innovatieve accessoires. s Werelds meest luxueuze modemerken verrukken elk jaar miljoenen mensen en modeliefhebbers met hun exquise collecties. Zij kamperen voor de winkels om de speciale gelimiteerde oplage mee te pikken, staan in de straten van Parijs tijdens de felbegeerde Fashion Week en zitten met grote ogen voor de TV’s om de nieuwste en hipste runway shows te zien. Hier is de ultieme modemerken gids.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie