6 nuttige tips voor uw model fan pagina
Als model in sociale netwerken moet u altijd een paar basiselementen van het beheer van sociale media in acht nemen. Vooral (meestal) jonge modellen polariseren. Dat is hoe je snel een publiek figuur wordt. Denk er dus goed over na voor je je model fanpagina op Facebook, Twitter en Instagram opzet. Om uw eerste stap naar sociale netwerken en platforms gemakkelijker te maken, zijn hier 6 tips van Social Media Manager Hanna(Social Media Agency).
Nu nieuw in onze jobadvertenties! We zijn op zoek naar ondersteuning voor Social Media & Influencer Relations:
Facebook & Co. worden niet alleen gebruikt door fans en particulieren – ook professionele fotografen, modellenbureaus en scouts zijn hier aan het werk. Ze gebruiken ook Facebook en Instagram als platform – ook om nieuwe modellen te scouten! In New York stuitten we op een boeiend artikel van Cris Cardona – ook zij zweert bij sociale media. Sociale media zijn niet alleen een goed instrument voor je eigen PR als model, het is een echte must-have. Het is belangrijk voor u om een “sociaal model” te zijn in 2015.
Veel modellen zijn zelfs beroemd geworden door de sociale media, zoals Tatiana Marinescu. Wil je je eigen Facebook fan pagina? Dan zijn hier 8 handige tips om je Facebook er geweldig uit te laten zien!
1. beschrijving van uw Facebook-profiel
De beschrijving die je op je fanpagina hebt staan is heel belangrijk! Denk aan de inleiding. Van professionele fotografen tot modellenbureaus en castingagenten, bijna alle mensen zijn zelf ook actieve gebruikers van sociale-mediaplatforms. En ze zullen de informatie zeker lezen. Het volgende moet in de beschrijving van je fanpagina staan:
- Boekbare vereisten: www.cmmodels.de/booking
- Model Sedcard: www.cmmodels.de/marie
- Website of portfoliopagina
- Huidige foto’s, incl. links indien van toepassing
- Links naar sociale media
- Info over u
Ben je nog nieuw en weet je niet wat je moet schrijven? Geen probleem. Een korte beschrijving van uw agentschap is in het begin voldoende – meestal krijgt u tekst op de agentschapspagina.
2. facebook omslagfoto: profielfoto’s hebben een effect
Als mensen op je fanpagina’s komen, is de omslagfoto altijd het eerste wat ze zien. Nog voor ze je profielfoto of zelfs de inhoud van je pagina zien. Daarom is het belangrijk om een omslagfoto te hebben die ‘cool’ en ‘pakkend’ is. Je zou zelf op de foto moeten staan! Dit is belangrijk. Zorg er ook voor dat de omslagfoto op Facebook minstens een keer per week verandert. Met actuele beelden van fotoshoots en reclamecampagnes. Natuurlijk moet je ook een goede profielfoto hebben – maar die hoef je niet zo vaak te veranderen.
Hoe moet ik posten? Wanneer is de beste tijd om te posten?
Je fan pagina is nog steeds leeg. Je hebt je profielfoto, de titelfoto en de beschrijvingsteksten. Nu moet je beginnen met posten! Het is natuurlijk het beste om dit te doen voordat je vrienden en mensen uitnodigt om je pagina leuk te vinden. Het is beter om eerst wat inhoud (content, afbeeldingen, video’s, etc.) op uw pagina te hebben. Social media posts werken erg visueel – dat wil zeggen, vooral foto’s en video’s werken goed, lange teksten wat minder. Deel daarom uw foto’s, met een korte beschrijving in maximaal 3, 4 regels, waarin u mensen vertelt over de foto – over de locatie, het team of de baan zelf. Maar zorg ervoor dat je de teksten kort houdt. Je kunt ook links van vrienden of andere fanpagina’s delen. Natuurlijk kunt u ook uw model sedcard delen. Als je iemand anders kunt noemen in je Facebookberichten, doe dat dan! Bijvoorbeeld, de fotograaf. Vermeld hem in de post en tag hem in de foto.
Hashtags zijn heel belangrijk! Je moet er altijd een paar gebruiken in je berichten. Er zijn ook enkele trending woorden zoals #model of #portret – duizenden mensen zoeken er elke dag naar. Maar je kunt ook je eigen hashtags verzinnen.
4. fan- en gemeenschapsvorming: Hoe krijg ik fans?
Nu u een paar berichten en misschien een paar foto’s, artikelen en video’s hebt gedeeld, kunt u vrienden uitnodigen om de pagina leuk te vinden. Direct onder je omslagfoto staat een knop met drie sub-items – hier kun je vrienden uitnodigen (“nodig je vrienden uit”). Met deze optie kunt u direct een paar fans voor de fanpagina winnen. Nodig iedereen uit! Je kunt je vrienden ook vragen je pagina te delen of je te taggen in een bericht, zodat je nog meer volgers en fans krijgt.
Je moet proberen om berichten en commentaar op andere Facebook fan pagina’s. Maar groepen kunnen je ook nieuwe likes en fans opleveren. Er zijn echt veel modelgroepen. Je hoeft ze alleen maar op te zoeken op Facebook. Hier kun je andere modellen vinden en ze leren kennen als je je fanpagina deelt.
Wat en wanneer moet ik posten?
Nu je je eerste inhoud hebt, foto’s of video’s, een titel en profielfoto en – belangrijk – je eerste fans, moet je je fanpagina up-to-date houden en actief beheren. Dit betekent dat u een kleine strategie nodig hebt, zodat u altijd genoeg materiaal hebt voor postings.
- Je moet 2-3 keer per dag posten
- Je kunt ook foto’s uit je dagelijkse leven maken, het hoeft niet altijd een professionele fotoshoot te zijn, je fans willen ook zien wat je nog meer doet.
- Backstage beelden vinden fans geweldig, dus deel ook beelden die je fans een blik achter de schermen gunnen
- Nieuwe outfits zijn altijd in, vooral in de modewereld.
- Modeshow? Dan moet je het meteen delen!
- Bedank je fans voor hun steun
6. vergeet Instagram niet!
Post regelmatig op Instagram, dat wil zeggen ten minste één keer per dag. Maar je moet niet meer dan vier keer posten, anders kom je te vaak voor in de tijdlijnen van andere mensen en kunnen zij zich gestoord voelen. Tenzij je natuurlijk bij de wereldbekerfinale of een modeshow van Lagerfeld bent. Maar hou het anders bij 2 of 3 berichten per dag. Voor de rest, dit is wat je in gedachten moet houden op Instagram:
- Gebruik hashtags! Hashtags zijn de manier waarop je gevonden wordt op Instagram. Kijk naar andere foto’s, zie welke populair zijn en welke hashtags ze gebruiken.
- Beelden van goede kwaliteit
- Volg en vind andere modellen, fotografen, ontwerpers leuk
- Tag en noem mensen op foto’s waar ze bij betrokken waren
- Vaak helpt het om een bepaalde look aan te houden, of zwart-wit of een overheersende kleur, voorwerpen of filters.
- Laat uw fans foto’s achter de schermen zien en toon hen later de afgewerkte foto’s.
Met deze 6 eenvoudige tips zou u uw Facebook fanpagina snel aan de top moeten krijgen. Als u meer wilt weten over social media management, kunt u ook contact opnemen met ons social media bureau.
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!