Buffalo: Mexicaanse cowboylaarzen, laarzen, damesmode & geschiedenis

Buffalo – Het Buffalo verhaal begint in 1979 met Mexicaanse cowboylaarzen. Na de introductie van de eerste sportschoen ging de groei snel en tegenwoordig is het merk niet meer weg te denken van de schoenenmarkt. Net als Puma, Nike en Adidas is Buffalo een van de meest succesvolle schoenmerken.

Van cowboylaars tot sportschoen

Buffalo Boots werd in 1979 opgericht in Hochheim am Main, Duitsland. In de beginjaren richtte het merk zich alleen op cowboylaarzen, omdat dat destijds de populairste schoenen voor jongeren waren. In de jaren 80 lanceerde Buffalo zijn eerste sportschoen en werd een wereldwijd succes. Dankzij dit succes kon het merk zich uitbreiden naar het buitenland en vandaag zijn er vestigingen in landen als Amerika, Engeland, Frankrijk, Nederland, Australië en Oostenrijk. Buffalo Boots heeft dit succes voortgezet en heeft nu een uitgebreide collectie schoenen. Dit gaat van laarzen tot sneakers en hakken. Het merk is zo populair geworden dat wereldsterren als Madonna en de Spice Girls de schoenen zijn gaan dragen.

Wat in de beginjaren begon met het aanbieden van alleen western laarzen is sindsdien uitgebreid tot talloze variaties van moderne schoeisel mode. Buffalo Boots verkocht zijn cowboylaarzen aanvankelijk uitsluitend in Duitsland. Toen het bedrijf in de jaren tachtig zijn eerste sportschoenen in 20 verschillende kleurencombinaties ontwikkelde, kon Buffalo ook internationaal uitbreiden. Tot midden jaren tachtig was Buffalo vooral een schoenenmerk voor mannen. Naarmate het assortiment werd uitgebreid, werd Buffalo echter ook bij vrouwen steeds populairder. In 1995 kwamen de eerste sportschoenen met plateauzolen op de markt, destijds een absolute noviteit. Aanvankelijk waren de plateauschoenen vooral populair in de technoscene, maar later werden ze populair bij een breed publiek. Nu werden ook veel beroemdheden zich bewust van het schoenenmerk. Onder andere de Spice Girls, Madonna, N’Sync en Cher droegen Buffalo schoenen. Sindsdien zijn de collecties steeds verder uitgebreid, vooral met damesschoenen.

Geschiedenis in het kort:

  • 1979: Oprichting van Buffalo Boots in Hochheim
  • Eerste focus op cowboylaarzen
  • Jaren 80: eerste sportschoen
  • Uitbreiding in het buitenland
  • Gedragen door de Spice Girls, Madonna en vele andere sterren.

Bekend om de stijl

Wat dit merk bijzonder maakt is de aandacht voor detail in elke schoen. De schoenen hebben allemaal een uniek ontwerp dat van een kilometer afstand te zien is. De schoenen zijn ook gemaakt van de beste materialen en hebben een zeer lange levensduur. Tenslotte speelt comfort een grote rol bij Buffalo. Kijkt u bijvoorbeeld naar een van de nieuwste series, Buffalo Plateau, dan vindt u daarin een zeer zachte en grote zool, die zorgt voor optimaal comfort.

Vrouwencollectie op de voorgrond

Buffalo Boots heeft een uitgebreide damescollectie. Aangezien het merk zich volledig op vrouwen richt, heeft het in de loop der jaren genoeg tijd gehad om precies uit te zoeken wat vrouwen van een schoen verwachten en willen. Zo richt Buffalo zich op drie belangrijke kenmerken: comfort, kwaliteit en stijl. Door gebruik te maken van de beste materialen, zachte en elastische zolen en uitgebreide kennis van de huidige modetrends is het merk in staat een van de beste schoenencollecties op de wereldmarkt aan te bieden. Met Buffalo schoenen weet u zeker dat u een goede koop doet.

Jaarlijkse collecties

Twee keer per jaar presenteert Buffalo zijn nieuwe en unieke collecties die niet alleen inspelen op bestaande trends, maar ze ook zelf zetten! Van glamoureuze party girl tot sneaker lover tot elegante boss lady – elke stijl combineert cool design en hoogwaardig vakmanschap.

Schoenen vol afwisseling

Of het nu gaat om elegante pumps, glamoureuze feestschoenen of winterklare laarzen – de gevarieerde schoenmode van Buffalo combineert kwaliteit en hoge waarde met modern en trendy design. Vrouwelijk, elegant en met dat zekere iets.

Samenwerking met bekende ontwerpers

Door samenwerkingen met wereldberoemde ontwerpers, merken en influencers combineren onze collecties de laatste trends met invloeden van de internationale catwalks en inspiratie uit de digitale scene. Tot nu toe heeft Buffalo individuele en exclusieve capsulecollecties kunnen realiseren door samenwerkingen met ontwerpster Marina Hoermannseder, het modetijdschrift 032c, het sportmerk Puma en influencers Lisa & Lena.

Buffalo x J1Mo71 door Lisa & Lena

Buffalo werkt samen met social media sterren Lisa en Lena. Samen met het schoenenmerk ontwerpt de tweeling een eigen sneakerlijn met de hulp van hun gemeenschap. Lisa en Lena geven de Buffalo’s hun eigen persoonlijke stijl en hebben in totaal drie Buffalo schoenmodellen mede ontworpen.

https://www.youtube.com/watch?v=kNisE-buGSw

Meer video’s uit Buffalo: