“Virtuele influencers veroveren Instagram met storytelling” – LOUT Magazine

Digitale modellen – “Nog drie virtuele influencers komen vandaag tot leven”, zo luidt de kop in LOUT Magazine. Gisteren is de eerste reclamespot met Ella uitgekomen! Zij stelt nieuwe normen als virtuele beïnvloeder. Zij is niet ontworpen met programma’s, maar gemaakt met programmacode. Lil Miquela heeft nu bijna 3 miljoen volgers. Tegelijkertijd wordt de nieuwe trilogie van de Hollywood-blockbuster “Matrix” verfilmd, en virtuele avatars zijn al lang aanwezig in de media. Vandaag verscheen het eerste artikel in Duitsland, want zaterdag is het zover: Ella loopt op haar eerste catwalk, de eerste Fashion Week! Wist je dat al? CM Models is het eerste agentschap in Europa met virtuele influencers! Lees hier meer over virtuele beïnvloeders.

Virtuele influencers veroveren Instagram met storytelling

Uittreksel: Virtuele influencers veroveren Instagram met storytelling

Ikea huurt virtuele influencer Imma in Japan. Vandaag komen er nog drie virtuele influencers tot leven. Wat maakt deze avatars zo aantrekkelijk voor merken. Het is zover: het influencerbureau Socialmediaone brengt vandaag zijn eerste drie eigen virtuele vrouwelijke influencers online. Ze heten Zoe, Ella en Linda en vliegen dit weekend als model naar de Moscow Fashion Week. Daarna zullen zij hun eerste agentschapsbezoeken in Duitsland afleggen. Directeur Stephan Czaja heeft geen twijfels:

Over tien jaar zal 30 procent van de modellen een virtuele invloed hebben.

Ella: Eerste reclamespot – nu op TV & Youtube

Lees meer in de blog hier: Eerste reclamespot met Ella.

Het eerste Instagram bericht: